تاثیر واکسیناسیون کاهش می یابد / وحشتناک ترین ویژگی اومیکرون را بشناسید



به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، رئیس بیمارستان سینا گفت: تردد مراجعان نشان دهنده آغاز پیک است و به مرور زمان بر تعداد مراجعان افزوده می شود.

محمد طالب پور رئیس بیمارستان سینا درباره وضعیت بیماران عروق کرونر گفت: در 45 روز گذشته بیش از یک یا دو بیمار کرونر نداشتیم و این تعداد در هفته گذشته به 10 نفر رسیده است. حدود دو بار بستری شدن در بیمارستان در یکشنبه گذشته. تعداد مراجعین و بستری شدن در بیمارستان هنوز بسیار کم است، اما رفت و آمد مراجعان نشان دهنده شروع اوج است و تعداد مراجعین به مرور زمان افزایش می یابد.

وی ادامه داد: زمانی که دلتا به دنیا معرفی شد، بعد از بیست روز همه جا درگیری وجود داشت، اما زمانی که Omicron شناخته و به دنیا معرفی شد، حدود دو ماه از درگیری قابل توجهی با این بیماری در ایران خبری نبود. به نظر می رسد این امر به دلیل واکسیناسیون استثنایی است که در ایران انجام شده است. درست است که واکسیناسیون در ایران شش ماه تاخیر داشت و بسیاری از مردم در آن زمان جان خود را از دست دادند، اما زمانی که واکسیناسیون به طور جدی شروع شد، تقریباً 85 درصد از مردم در عرض سه ماه کاملا واکسینه شدند و حتی بسیاری واکسینه شدند، یک سوم واکسینه شدند.

طالب پور افزود: شاید بتوان گفت که واکسیناسیون در این شدت و سرعت منحصر به فرد است و باعث شد چرخه گردش ویروس قطع شود و علیرغم اینکه Omicron در دنیا وحشی شد، اما در کشور ما تاکنون.» بله، چون سطح امنیت انسانی بالا بود. اما این امنیت دائمی نیست و به مرور زمان omicron ظاهر می شود. در واقع، Omicron نمی توانست تا زمانی که سطح امنیت عمومی کاهش پیدا کند، ظاهر شود. برای مبارزه با این بیماری افرادی که هنوز تزریق نکرده اند باید هر چه زودتر نوبت سوم را مصرف کنند و اگر بتوانیم دوباره سطح امنیت عمومی را بالا ببریم آمیکرون تظاهرات واضحی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید  آمار وضعیت استانی کرونا در کشور تا چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰؛ ۲۹ شهر در وضعیت قرمز / عکس + رنگبندی -

رئیس بیمارستان سینا گفت: قطعا بدلیل واکسیناسیون، فرسودگی امیکرون نسبت به دلتا کمتر خواهد بود و اینکه اومیکرون خودش را نشان داده به این دلیل است که اثر واکسیناسیون در حال کاهش است. به طور متوسط، این واکسن ها ایمنی را برای حدود سه ماه حفظ می کنند. به همین دلیل است که واکسیناسیون باید بسیار جدی گرفته شود.

وی گفت: درست است که پزشکان و پرستاران خسته هستند، اما وقتی می بینند که بیماران در حال بهبود وضعیت خود هستند، این انگیزه در آنها ایجاد می شود که بتوانند کار خود را انجام دهند. ما هیچ مشکلی از نظر تجهیزات و امکانات نداریم، اما از آنجایی که بیماری عروق کرونر در جامعه رو به افزایش است، هم در بین پرسنل و هم در کادر پزشکی در حال افزایش است. البته کادر درمانی نوبت سوم را تزریق کردند، اما بعد از نوبت سوم حدود چهار ماه طول می کشد و به نظر می رسد باید دوز چهارم تعریف شود تا میزان بروز به حداقل برسد.

طالب پور در خصوص وضعیت موجودی داروها گفت: هنوز در حوزه دارو با مشکلی مواجه نشده ایم و با توجه به تجربه پیک قبلی به اندازه کافی درمان، کورتون و … موجود است. اما وجود مشکل با سهام در اوج غیرقابل پیش‌بینی است و اگر نرخ بروز به طور ناگهانی چندین برابر شود، ممکن است کمبود وجود داشته باشد. البته پیش‌بینی‌های آماری در مورد پیک آتی نشان می‌دهد که عفونت‌ها عمدتاً سرپایی هستند و نه اشکال شدید که نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند.

رئیس بیمارستان سینا ادامه داد: قدرت تولیدمثلی این ویروس به حدی است که همان سیستم های جداسازی و محدودیت های قبلی در صورت اعمال، باز هم درصد زیادی از این سویه را مبتلا می کند. به همین دلیل به نظر می رسد تقریباً همه افراد به درجات مختلفی به این بیماری مبتلا می شوند که بسیاری از آنها ممکن است سرماخوردگی اولیه و درصد کمتری ممکن است جدی تر باشد. تخمین زده می شود که درصد موارد نیاز به مراقبت های ویژه و بستری کمتر از پیک قبلی باشد، اما از آنجایی که پیش بینی می شود نرخ سرپایی بالا باشد، همه همکاران آماده ارائه خدمات به بیماران نیازمند مراقبت های ویژه و داشتن بخش هستند. .

بیشتر بخوانید  هشت شهر خوزستان از وضعیت قرمز خارج شد -

دیدگاهتان را بنویسید