مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تاثیر ماینوکسیدیل در درمان ریزش مو

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


این متخصص پوست و مو با تاکید بر اینکه اثرات داروهای ضد ریزش مو تنها با ادامه مصرف باقی می ماند و با قطع ریزش تدریجی موها به تدریج از بین می رود، گفت: ماینوکسیدیل ریزش مو را در جاهایی که مو نازک و ضعیف است کاهش می دهد. موها را پرپشت می کند، اما نه. باعث رشد مجدد مو در نواحی کاملاً طاس می شود.

تاثیر ماینوکسیدیل در درمان ریزش مو

دکتر جاوید حسینی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه محلول ماینوکسیدیل، قرص فیناستراید و شامپو کتوکونازول از داروهای تایید شده ضد طاسی آقایان برای داروهای ریزش مو هستند، گفت: به غیر از این داروها، هیچ یک از مواد تجویز شده دیگر دارای یک اثر شناخته شده است.» و قطعی نیستند و به دلیل عوارض احتمالی بهتر است از آنها استفاده نشود.

حسینی گفت: مکانیسم دقیق اثر محلول ماینوکسیدیل مشخص نیست، اما مشاهده شده است که این دارو در مناطقی که مو نازک و ضعیف است، ریزش مو را کاهش می دهد. کند می شود و باعث ضخیم شدن موهای نازک و کرکی می شود، اما باعث رشد مجدد مو در نواحی کاملاً طاس نمی شود. به عبارت دیگر مصرف ماینوکسیدیل روند طاسی را کند می کند اما ریزش مو بر نمی گردد.

این متخصص پوست با اشاره به اینکه محلول ماینوکسیدیل در غلظت های 2 و 50 درصد استفاده می شود، گفت: نحوه استفاده از محلول ماینوکسیدیل بسیار مهم است. محلول باید به آرامی روی پوست تمیز و خشک مالیده شود (ماساژ ملایم) و حداقل 4 ساعت قبل و بعد از شستشوی موها خودداری شود. پس از مصرف دارو خشک کردن موها ممنوع است. مقدار مصرف 30 تا 60 قطره در صبح و عصر می باشد.

بیشتر بخوانید  علت ایجاد کوستوکندریت یا درد قفسه سینه چیست؟

حسینی تصریح کرد: مصرف یک نوبت ماینوکسیدیل در روز بی فایده است. برای بروز اثرات مثبت محلول ماینوکسیدیل باید حداقل 4 تا 6 ماه به طور مداوم از آن استفاده کرد و حداکثر اثر آن 12 ماه پس از شروع درمان قابل مشاهده است. در ابتدای درمان، ریزش مو ممکن است بدتر به نظر برسد، مهم نیست و اثرات مفید آن به تدریج آشکار می شود.

تاثیر ماینوکسیدیل در درمان ریزش مو

وی بیان کرد: محلول ماینوکسیدیل اثرات درمانی بیشتری در طاسی و طاسی نسبت به طاسی جلوی سر و خط مو دارد. اما از طرفی این قسمت ها از نظر ظاهری و اجتماعی برای فرد و اطرافیانش اهمیت بیشتری دارد. محلول ماینوکسیدیل در جاهایی که مو وجود ندارد کار نمی کند.

این متخصص پوست خاطرنشان کرد: ماینوکسیدیل در زنان مبتلا به ریزش مو که معمولا به صورت حجیم و پراکنده رخ می دهد. بسیار موثر است. هر چه سن فرد کمتر باشد موهای او بال می‌زند و اگر طاسی کمتر از 10 سال باشد اثر محلول ماینوکسیدیل بیشتر می‌شود.

تاثیر ماینوکسیدیل در درمان ریزش مو

حسینی گفت: عوارض محلول ماینوکسیدیل عمدتاً روی پوست بوده و عمدتاً به دلیل وجود پروپیلن گلیکول در محلول ماینوکسیدیل رخ می دهد.

این عوارض شامل خشکی پوست، لایه برداری، خارش و قرمزی پوست می شود اما استفاده از فوم ماینوکسیدیل این عوارض را ندارد.

وی گفت: گاهی اوقات این محلول باعث افزایش رشد مو در صورت و سایر قسمت های بدن می شود که در خانم ها بیشتر دیده می شود. اما این مهم نیست زیرا خود به خود حل می شود. بهتر است در دوران بارداری از ماینوکسیدیل استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید  درباره آتنولول بیشتر بدانید

حسینی خاطرنشان کرد: پس از قطع مصرف ماینوکسیدیل، اثرات مثبت درمانی آن به تدریج از بین می رود و وضعیت موهای فرد به حالت اولیه باز می گردد. در واقع برای حفظ اثرات آن، دارو باید تا آخر عمر مصرف شود.

وی یادآور شد: اگر فردی بخواهد کاشت موی طبیعی را شروع کند، دو هفته قبل از عمل، مصرف ماینوکسیدیل را قطع کند. ماینوکسیدیل را می توان تا دو هفته بعد از عمل ادامه داد.

مزیت دیگر رعایت این بازه زمانی این است که از ریزش موی موقت در اطراف ناحیه کاشت که در نتیجه شوک ناشی از عمل است تا حد زیادی جلوگیری شده و از این نظر بسیار مفید است.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *