تاثیر قرص مسکن را چگونه افزایش دهیم؟



آنچه دیگران می خوانند:

نتایج یک مطالعه جدید در این زمینه نشان می دهد که بلع و وضعیت صحیح بدن پس از مصرف دارو می تواند زمان تاثیر آن را چندین برابر کند، به خصوص زمانی که فرد درد شدیدی دارد.

این مطالعه که توسط متخصصان دانشگاه جان هاپکینز انجام شده است، نشان می دهد که وضعیت بدن در حین مصرف دارو و پس از بلع به طور قابل توجهی بر سرعت تسکین آن تأثیر می گذارد.

کارشناسان از یک مدل طراحی شده ویژه برای ترسیم مسیر قرص از معده به دوازدهه استفاده کردند. این مدل که StomachSim نام دارد، اتفاقاتی را که هنگام هضم غذا یا دارو در معده می افتد، شبیه سازی می کند.

از آنجایی که اکثر داروها تنها زمانی کار می کنند که معده مواد فعال را در روده آزاد می کند، در این تحقیق باید مشخص شود که قرص در کدام موقعیت سریعتر به پشت معده می رسد.

برای انجام این کار، متخصصان چهار وضعیت شامل ایستادن، نشستن، دراز کشیدن به سمت راست و دراز کشیدن در سمت چپ بدن را آزمایش کردند.

بر اساس نتایج این تحقیق، زمانی که فردی به پهلوی راست دراز می کشید، ماده موثره با بالاترین سرعت به عمیق ترین قسمت معده می رسید و 2.3 برابر سریعتر از زمانی که ایستاده بود حل می شد. به طور خاص، مدت اثر دارو به شرح زیر متفاوت بود:

بیشتر بخوانید  رالی: انتقام شهدای حمله به صدر را خواهیم گرفت - اخبار غرب آسیا - اخبار بین المللی تسنیم

– ایستادن و نشستن: 23 دقیقه تا زمان اثر

– دراز کشیدن به پهلوی راست: 10 دقیقه تا زمان افکت

– دراز کشیدن به پهلوی چپ: 100 دقیقه تا زمان افکت

متخصصان توضیح می دهند که هنگام خوابیدن به پهلوی چپ، قرص در معده 10 برابر کندتر از زمانی که به پهلوی راست دراز می کشد، حرکت می کند. همچنین، مدت زمانی که دارو در حالت خوابیده در حالت ایستاده عمل می کند، به همان اندازه طول می کشد.

همانطور که محققان می نویسند، جاذبه و شکل نامتقارن معده بر سرعت انتشار مواد فعال در جهت دوازدهه تأثیر می گذارد. اگر به پهلوی راست دراز بکشید، برهمکنش جاذبه، انقباض معده و جریان شیره معده به بیشترین زاویه می رسد. این سریعترین راه برای سر خوردن قرص در معده است. به گفته محققان، این یافته ها به ویژه برای بیماران مسن یا در بستر مفید است.

علاوه بر وضعیت بدن، سرعت عمل قرص تحت تأثیر پارامترهای دیگری نیز قرار می گیرد و به گفته متخصصان، مسکن ها باید 1) چند دقیقه قبل از غذا مصرف شوند، زیرا معده پر باعث کاهش اثربخشی قرص می شود و 2) همیشه باید مسکن مصرف کرد با مایع کافی قورت دهید.

به گزارش دویچه وله، به نقل از نشریه آلمانی فوکوس آنلاین، قطره های درد معمولاً سریعتر از قرص ها عمل می کنند، زیرا از طریق غشای مخاطی دهان یا بینی وارد جریان خون می شوند و بنابراین سریعتر جذب می شوند.


بیشتر بخوانید  تصاویر وحشتناک از لحظه وقوع سیل مهیب در فشم + دو متر تا این لحظه / فیلم

دیدگاهتان را بنویسید