مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تاثیر آلودگی هوا بر مغز نوزادان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


اثرات آلودگی هوا بر زنان باردار و کودکان

علاوه بر این، در شهرهای بزرگ دنیا زندگی کنید مزایا، معایب و معایب بسیاری وجود دارد. یکی از بزرگترین اشکالات آن این است که ساکنان این گزینه را دارند آنها هوای تازه تنفس نمی کنند و اکسیژن کمتری دریافت می کنند و متاسفانه بدنشون دی اکسید کربن، سرب و گازهای سمی دیگران را جذب خواهد کرد. با این قسمت دلگرم کننده به روز باشید خطرات آلودگی هوا و تاثیر آن بر مغز نوزادان آن ها ملاقات می کنند.

 آلودگی هوا با جنین چه می کند؟

آلودگی هوا با جنین و نوزاد چه می کند؟

بسیاری از شهرهای ایران مانند تهران، اصفهان، مشهد، شیراز و برخی دیگر از شهرها متاسفانه هوای تازه کمتری دارند و ساکنان آنها مجبور به تنفس هوای آلوده هستند. آلودگی هوا برای افراد مسن، نوزادان، کودکان و زنان باردار مضرات آن نسبت به سایر افراد بیشتر است بنابراین کارشناسان توصیه می کنند در روزهایی که آلودگی هوا به حد زنگ خطر می رسد از خانه خارج نشوند و فعالیت بدنی را کاهش دهند تا از مسمومیت ها و مشکلات ناشی از کمبود اکسیژن و گازها دور شوند. سمی

مونوکسید کربن سمی موجود در هوا در سه ماهه اول بارداری به راحتی از جفت عبور می کند و در صورت شدید بودن مسمومیت می تواند منجر به سقط جنین شود. آلاینده های هوا زیاد است، اما منوکسید کربن یکی از خطرناک ترین و مهم ترین آلاینده هاست. گاز در نتیجه سوخت ناقص مواد آلی تولید می شود و مهمترین منبع این گاز خروجی است. ماشین، بخاری گازی و نفتی قدرت ترکیبی مونوکسید کربن با هموگلوبین در خون 250 برابر بیشتر از اکسیژن است که نتیجه سمی بودن این گاز است، به طوری که با ورود این گاز به بدن، توانایی حمل اکسیژن از هموگلوبین در بدن گرفته می شود. خون و اکسیژن مورد نیاز بدن برای متابولیسم بسیار کم است و در نتیجه منجر به مسمومیت و ناراحتی می شود.

بیشتر بخوانید  معرفی داروی استرپتوزوسین

 آلودگی هوا با جنین چه می کند؟

گازهای دیگری مانند دی اکسید کربن و دودهای اسیدی در هوا وجود دارند که باعث انسداد راه هوایی می شوند. سرفه و تنگی نفس اما در انسان مونوکسید کربن از اهمیت بیشتری برخوردار است و عوارض خطرناکی برای بیماران قلبی، سالمندان و زنان باردار دارد. بیماران قلبی مبتلا به اسکلروز عروقی یا تنگی باید به نکات ایمنی بیشتر توجه کنید زیرا به دلیل سفتی یا باریک شدن رگ ها اکسیژن به اندام های حیاتی آنها به مقدار کم یا کافی نمی رسد همچنین به دلیل عبور گاز مونوکسید کربن از جفت و جنین. خون بیشتر به آن علاقه دارد این گاز سمی است، بنابراین جنین زودتر مسموم می شود و یا می میرد یا سقط می شود.

 آلودگی هوا با جنین چه می کند؟

خطر سقط جنین در زنان باردار در سه ماهه اول بارداری بیشتر است و جدی است مسمومیت با آلودگی هوا، کبد، قلب و مقاومت فیزیکی مادر بستگی دارد. خانم های باردار باید در ۸ هفته اول بارداری بسیار مراقب باشند و در معرض هوای آلوده قرار نگیرند، خانم های باردار در هفته های اول بارداری در صورت امکان در هوای آلوده قرار نگیرند و در صورت لزوم از خانه خارج نشوند. باید بیرون بروید و حتما از ماسک استفاده کنید.

در 8 هفته اول بارداری به دلیل تشکیل اندام های جنینی در این دوران، زنان باردار باید از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا پرهیز کنند، بارداری خطر ابتلا به بیماری های قلبی و نارسایی و ایجاد تعدادی از بیماری ها و بیماری ها را افزایش می دهد. ناهنجاری های جنین در هفته دوازدهم بارداری مغز جنین شروع به رشد و شکل گیری می کند همچنین اختلال رشد آن می تواند بر ضریب هوشی و ظرفیت مغز جنین تأثیر بگذارد و به زنان باردار اکیداً توصیه می شود که در طول دوران بارداری خود را در معرض هوای آلوده قرار ندهند. آن زمان.

بیشتر بخوانید  طریقه مصرف قرص پردنیزولون در کودکان چگونه است ؟

مسمومیت در افراد مختلف به وضعیت جسمانی و سلامت و همچنین به ماده، غلظت و وزن ماده سمی بستگی دارد و مسمومیت در افراد مختلف بر اثر این عوامل می تواند خفیف یا شدید باشد. مسمومیت خفیف در افراد مبتلا به سردرد، سرگیجه، خواب آلودگی، خستگی و ضعف همچنین در صورت بروز مسمومیت شدید بیمار از آن رنج می برد بی قراری، استفراغ و بیهوشی در شرایط حاد به صورت حمله رخ می دهد و رخ می دهد.

به طور کلی 12 هفته اول بارداری دوران بسیار حساسی است و مادران باید بیشترین توجه را به سلامت جنین داشته باشند اما از هفته شانزدهم به بعد میزان حساسیت از بین نمی رود، بلکه کاهش می یابد. تا آن زمان اندام‌های جنین، قلب و مغز تشکیل شده است، باید بیرون بروند و از وسایل حفاظتی مانند ماسک استفاده کنند، این نیز خطر ناباروری زنان را افزایش می‌دهد، زنانی که بیشتر در معرض آلودگی هوا هستند نابارورتر هستند یا بیشتر در معرض آسیب هستند. . سقط جنین، زایمان زودرس، پارگی کیسه آمنیوتیک، عقب ماندگی جنین، وزن کم هنگام تولد و حتی شکاف لب (شکاف لب) در نوزادانشان

 آلودگی هوا با جنین چه می کند؟

تامین هوای تازه مهم ترین کاری است که مردم برای مسمومیت های خفیف باید انجام دهند زیرا هوای پاک ۲۱ درصد اکسیژن دارد و باید بیماران را از محیط آلوده خارج کرد و با استنشاق هوای پاک می توان مسمومیت های خفیف را برطرف کرد.در صورت مسمومیت. حملات و بیهوشی باید با تدابیر خاص و دادن اکسیژن برای بهبودی به بیمارستان منتقل شود.شرایط حاد.

منبع: ایسنا، لعی لای فرشته; بهترین

بیشتر بخوانید  خواص و فواید عرق شیرین بیان

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *