تأیید دلتا کرونا در استان اردبیل / پروتکل ها جدی گرفته می شوند – اردبیل نیوز – استان تسنیم


شهرام حبیب زاده در مصاحبه با خبرنگار تسنیم اردبیل وی گفت: ما در استان درگیر ویروس دلتا هستیم و شیوع آن در سراسر استان تأیید شده است.

وی افزود: علائم این نوع ویروس شبیه سرماخوردگی است که با آبریزش بینی شروع شده و پس از چند روز می توان علائم PeakQuid 19 را مشاهده کرد که به معنای درگیری ریه است. ویروس مسری تر است و می تواند به سرعت کل خانواده را آلوده کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: افرادی که حتی علائم خفیف مانند آبریزش بینی دارند برای انجام آزمایش های تشخیصی و قرنطینه منزل و درمان به مراکز 16 ساعته استان مراجعه کرده اند و افرادی که از این طریق با این افراد تماس می گیرند مراقبان باید از نظر بهداشتی تحت مراقبت و مراقبت قرار گیرند تا بتوانیم چرخه ویروس را در اسرع وقت کنترل کنیم.

حبیب زاده گفت: با توجه به میزان انتقال بسیار بالا و مشارکت جوانان ، باید مراقب دستورالعمل های بهداشتی به خصوص در فاصله 1.5 متری ، ماسک زدن و کاهش دوره باشیم تا بتوانیم این افزایش را کنترل کنیم. و وارد شرایط بحرانی تری نشوید. “

وی افزود: در حال حاضر وضعیت اردبیل بسیار حادتر از سایر شهرهای استان است و پیش بینی می شود علاوه بر اردبیل ، شهرهای دیگر نیز طی چند روز آینده وارد وضعیت قرمز شوند.

انتهای پیام / 131 / ش

بیشتر بخوانید  از امامزاده قاسم لرستان چه می دانید؟

دیدگاهتان را بنویسید