تأمین گاز در روستاهای خراسان شمالی به 99 درصد رسید



ایسنا / خراسان شمالی مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی رتبه دوم خراسان شمالی را از نظر میزان نفوذ گاز بین مناطق شهری و روستایی این استان اعلام کرد.

حسن رضا میربلوکی در مراسمی برای تأمین 99 درصد گازرسانی به مناطق روستایی و 100 درصد مناطق شهری خراسان شمالی که در تاریخ 26 تیرماه در محل استانداری برگزار شد ، اظهار داشت: گازرسانی در منطقه شمال خراسان از سال 1361 آغاز شد روستای چمن بید اولین مکانی است که گاز به آن وارد می شود.

وی گاز را 73 درصد سبد اصلی انرژی استان می داند و می افزاید: در حال حاضر تجارت و مصرف داخلی 36 درصد ، نیروگاه ها 33 درصد و صنایع بزرگ از 31 درصد سبد گاز استان استفاده می کنند.

وی افزود: تاکنون هفت خط انتقال گاز در استان ساخته شده است و تا پایان امسال دهمین خط انتقال برای تأمین نیاز نیروگاه های گرمه ، جاجرم و آلومینا به گاز تکمیل می شود.

میربلوکی در خصوص توسعه گازرسانی در شهرها و روستاهای استان گفت: در ابتدای ایجاد استان 9 شهر گاز داشتند اما اکنون به 24 شهر رسیده است.

وی ادامه داد: در آن زمان از 36 روستای بخش روستایی گازرسانی می شد اما اکنون به 746 روستا رسیده است که نشان می دهد میزان نفوذ گاز در روستاهای استان از 15 درصد به 99.9 درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: تعداد مشترکان گاز خراسان شمالی از 92 هزار خانوار تاکنون به 338 هزار خانوار رسیده است.

وی با توجه به وام های مصرف گاز شهری و روستایی اظهار داشت: تاکنون 474 میلیارد تن برای گازرسانی در مناطق روستایی ، 81 میلیارد تن برای انتقال گاز در مناطق شهری و 142 میلیارد تن برای خطوط لوله گاز هزینه شده است.

بیشتر بخوانید  راز کشتن مرد دیشموکی را پس از 15 ماه کشف کنید

وی افزود: تمام این وقایع و اقداماتی که با مساعدت مسئولان استانی انجام شده منجر به افزایش ضریب نفوذ گاز در استان شده و پس از استان همدان رتبه دوم کشور را کسب خواهیم کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید