تأمین منابع ارزی برای آزمایشگاه های دانشگاه علی رغم محدودیت های بودجه – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها گزارشگر بیشتر، اسحق جهانگیری در پایان چهارمین جشنواره علوم و زنان (جایزه مریم میرزاخانی) که امروز با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد ، گفت: دو موارد با حضور فیزیکی در جشنواره علوم و زنان همراه بود.

وی ادامه داد: دانشگاهیان در سال های اخیر به ویژه اخیراً همکاری های مهمی با مسئولان دولتی برای حل مشکلات داشته اند.

پیشنهاد کارگروه های دانشگاه برای تصویب تحریم در موضوعات مختلف به وزارتخانه های مختلف ارجاع شد

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: “در طول تحریم های سرکوبگرانه در مورد موضوعات مهم کشور در زمینه های اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و سایر کشورها ، گروه های کاری دانشگاه ها ایجاد می شوند و در هر شماره دانشگاه ها سعی می کنند راه حل های دولتی ارائه دهند ، این تصمیمات در نوشتن “و به وزارتخانه های مربوطه جهت پذیرش تحریم های ظالمانه هدایت شد.

وی ادامه داد: در این مدت به نمایندگی از خودم و رئیس جمهور از همه دانشگاهیانی که به دولت کمک کردند تشکر می کنم. مشکلات دانشگاهها ، به ویژه در زمانی که توسعه علم و فناوری مهمترین جهت کشور است ، یک مشکل جدی کشور است. “این کشور بدون در نظر گرفتن دانشگاه ها در حال توسعه نیست.

تأمین منابع ارزی آزمایشگاه های دانشگاه

جهانگیری افزود: علی رغم محدودیت های بودجه ، دولت منابع ارزی را برای آزمایشگاه های دانشگاه فراهم کرده است که البته با توجه به مشکلات موجود این میزان ناچیز است.

بیشتر بخوانید  نظرسنجی | با خاله راحتی یا با عمه؟

وی با اشاره به جشنواره زنان و علوم افزود: این اثر كه ما برگزار می كنیم و از بزرگان حوزه های مختلف ازدواج به عنوان نمونه می آوریم ، یك سنت ارزشمند است ، این سنت در مورد استاد مریم میرزاهانی دو برابر است.

وی ادامه داد: ما در بین کارآفرینان در شرکتهای دانش بنیان زنان برجسته زیادی داریم. امروز دکتر گلمی اعلام کرد که 30٪ از زنان استاد دانشگاه و بیش از 25٪ از مدیران کشور هستند. من شهادت میدهم که زنان در مدیران میدانی کار خوبی انجام دادند.

وی افزود: در حال حاضر یک سفیر زن در کشور داریم که البته در ابتدا بدبین بودیم اما اکنون سفیران منتخب زن بسیار خوب عمل کرده اند و من افتخار حضور در چندین دوره از این جشنواره را داشتم. “

ده ها هزار مادر ایرانی برای فرزندان خود تقاضای تابعیت ایرانی می کنند

وی ادامه داد: مریم میرزاهانی به دلیل کشورش می خواست فرزندش کارت شناسایی ایرانی داشته باشد ، در همین راستا دولت و مجلس نیز قانونی را تصویب کرده اند که فرزندان مادران ایرانی تابعیت ایرانی می گیرند اما سرعت این خودرو موانعی دارد. کار امیدوارم که شرایط مساعد و موانع برطرف شود. در حال حاضر ، ده ها هزار نفر مایل به استفاده از این قانون هستند.

جهانگیری در ادامه به مشکلات کشور اشاره کرد و افزود: کشور با چالش ها و ابرچالش هایی روبرو است که اگر به موقع حل نشود ، این مشکلات را پیچیده تر می کند ، امروزه آب یکی از این چالش ها است ، اکنون آب مهم و حیاتی شده است. سوال در مورد ایران. “

بیشتر بخوانید  نشست خبری فیلم دیده بان شب ساخته رضا میرکریمی / فیلم

وی افزود: ما اکنون با سه پدیده اصلی روبرو هستیم ، تحریم های افسرده کننده آمریکا از سال 1997 آغاز شد و استراتژی مقاومت به رهبری مردم پاسخ داد که حداکثر فشار شکست خورده است. دولت جدید باید معقولانه با موضوع تحریم ها برخورد کند تا هر چه سریعتر این شرایط تحریم را برطرف کند.

در بخش خدمات ، یک میلیون نفر بدهکار شغل خود هستند ویروس کرونا آنها باختند

جهانگیری بله ویروس کرونا وی اشاره کرد و افزود: موضوع دوم ویروس کرونا این مسئله در طول زندگی افراد را تحت تأثیر قرار می دهد ، به طوری كه فقط در بخش خدمات ، یك میلیون نفر شغل خود را از دست داده اند و باید سریع تحت نظارت قرار گیرند و عواقب آن به حداقل برسد و سومین مسئله خشکسالی گسترده است. و اثرات آن بخش کشاورزی و سایر بخشها و حتی بخش انرژی را تحت تأثیر قرار داده است.

معاون اول رئیس جمهور افزود: “تنها راه مهم برای رفع این چالش ها انسجام داخلی و همبستگی است که می تواند کارساز باشد. این گام بسیار خوبی توسط رئیس جمهور منتخب است که با مخالفت تماس گرفته و نظر خود را جلب کرده است ، اما باید یک گام کامل. “ما باید صحبت کنیم.

وی ادامه داد: ما باید نخبگان را بشناسیم ، دولت برای غلبه بر مشکلات به کمک همه نیاز دارد. این بی سابقه است که در یک دولت هر سه نیرو از یک جریان هستند و این یک اقدام مبارک است که می تواند کمک کند ، اما بیش از این. همه مردم باید در همدلی با دولت کمک کنند.

بیشتر بخوانید  امام خمینی به همه جناح های سیاسی توجه داشت و همیشه متعادل بود

دیدگاهتان را بنویسید