مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تأمین آب سدهای چهاراهال و بختیاری 50٪ کاهش یافت

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



علی محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با تأکید بر اینکه برداشت و رواناب آب از اهداف پروژه های مدیریت حوضه آبریز نیست ، افزود: در سالهای عادی از نظر میزان بارندگی در اوایل تیرماه ، آب پشت این سازه ها خشک و به سفره های زیرزمینی نفوذ می کند. “او می کند.

به گفته وی ، در طول سال فقط چند سد خاکی در استان رها شده است که امسال در مقایسه با متوسط ​​بلند مدت که یک سال خشکسالی و کاهش بارندگی است ، رواناب در پشت سازه ها کاهش می یابد.

محمدی با اشاره به اهمیت اجرای پروژه های مدیریت حوضه های آبریز برای کاهش خشکسالی و فرسایش خاک ، کاهش رسوبات و تقویت سفره های آب زیرزمینی و تقویت سفره سفره های آب زیر زمینی دشت ها ، اظهار داشت: استانی برای اجرای پروژه های مدیریت حوضه آبریز در استان پیش بینی شده است.

وی گفت: بیش از 2850 سازه آبخیزداری از جمله گابیون ، عملیات خشکسالی ، هلال و عملیات بیولوژیکی در استان انجام شده است.

به گزارش ایرنا ، 45 حوضه آبریز در چهاراهال و بختیاری با مساحت 1.6 میلیون هکتار وجود دارد و اجرای پروژه های مدیریت حوزه های مکانیکی ، بیولوژیکی و بیومکانیکی در استان به صورت ترکیبی انجام می شود.

استان چهارمحال و بختیاری با مساحت حدود 16 هزار و 533 کیلومتر مربع مساحت یک درصد از کل مساحت کشور را شامل می شود که 86.5 درصد آن مراتع و جنگل است.

بیشتر بخوانید  یک تانکر سوخت در کنیا منفجر شد و منجر به کشته شدن 13 نفر و زخمی شدن 31 نفر شد
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *