تأمین آب در مناطق روستایی خشک شده است / بحران با کمبود آب در شهرها و روستاها



ایسنا / اردبیل معاون بهره برداری و توسعه آبفای استان اردبیل گفت: بیشتر منابع آبرسانی در روستاهای استان اردبیل خشک شده و مشکلات و چالش ها چند برابر شده است.

اکبری فرد در تاریخ 17 تیرماه در جلسه مدیریت بحران آب در اردبیل اظهار داشت: امسال با شروع دو خشکسالی و افت شدید بارندگی در زمستان و بهار ، در شهرها و دهیاری ها با تنش آبی و بحران جدی روبرو هستیم. ، که به تدریج در زندگی خود را نشان داد و ما شرایط اجتماعی را مشاهده کردیم.

وی گفت: بیشتر منابع آب این روستا از جمله چاه ها ، چشمه ها و قنات ها خشک شده است. وی گفت: برای تأمین آب روستاییان از 279 چاه ، 476 چشمه ، 26 شبکه آب و هشت تصفیه خانه استفاده کردیم. بیشتر این منابع به پایان رسیده است.

معاون بهره برداری و توسعه آب آب و فاضلاب استان اردبیل جمعیت تحت پوشش این روستا را 101 هزار خانوار اعلام کرد و افزود: در 997 روستای استان از امکانات آبرسانی برخوردار هستیم و به روستاییان خدمات ارائه می دهیم.

اکبری فرد با یادآوری کمبود آب در 220 روستا طی دو ماه گذشته گفت: به دلیل کمبود منابع آبرسانی در این روستاها ، بیشتر فعالیت ها توسط تانکرهای آب انجام می شود که به دلیل ناکافی بودن آب سیار ما امروز ناوگان. برای خدمت به دهقانان.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: در این شرایط دشوار ، ما انتظار داریم مشترکین پس انداز لازم را در مصرف آب داشته باشند تا بتوانیم با استفاده بهینه از این منابع ، با استفاده از همه شهروندان و داشتن تابستان سخت ، تابستان پایداری داشته باشیم. شرایط “برای ایجاد در پاییز و زمستان.

بیشتر بخوانید  توضیح‌ آمریکا درباره چرایی تمدید معافیت‌های تحریمی صدا و سیما

اکبری فرد علت اصلی نوشیدن آب در برخی مناطق اردبیل در چند روز گذشته را شکستگی دریچه ورودی سد یامچی و تصفیه خانه آن دانست و ادامه داد: این شکستگی با 12 ساعت تعمیر و تعمیر همراه بود ، بنابراین ما می تواند از شهروندان اردبیل عذرخواهی کند و منابع آنها را فراهم کند. صبح روز بعد ساعت هشت می بینمت

وی افزود: در این مدت سعی کردیم با توزیع آب از طریق تانکرها و همچنین بسته بندی آب آشامیدنی که قطعاً نقطه عطف بود ، در خدمت شهروندان باشیم تا همه به اهمیت آب و مصرف مناسب آن توجه کنیم.

اکبری فرد با بیان اینکه به دلیل فرسودگی لوله ، نشت و اتلاف منابع آب در آبراه شهرها رخ می دهد ، اظهار داشت: شهروندان در صورت مشاهده چنین اتلاف منابع آب می توانند از طریق سامانه 122 و همکاران ما به وی اطلاع دهند تا سریع اصلاح و اقدام به اصلاح شبکه.

اردبیل ، معاون بهره برداری و توسعه آب وزیر کشور گفت: قطعی برق مربوط به غیرفعال شدن برخی تأسیسات آبی است و شهروندان باید با استفاده صحیح از برق و آب به ما کمک کنند تا خدمات بهتر و مطلوبتری ارائه دهیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید