تألیف کتاب‌های «زبان فرانسه» و «زبان آلمانی» برای پایه هفتم/ جلد کتاب ریاضی سوم ابتدایی با طراحی جدید


حسن ملکی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس درباره آخرین تغییرات کتب درسی، اظهار کرد: در مجموع تمام کتاب‌های درسی حدود 900 عنوان کتاب داریم.

وی با بیان اینکه امسال دو کتاب جدیدالتألیف در گروه زبان‌های خارجی، داریم، گفت: کتاب‌های زبان آلمانی و زبان فرانسه برای پایه هفتم تألیف شده است و در سال‌ تحصیلی جدید، اجرای آزمایشی می‌شود یعنی این کتاب در سراسر کشور توزیع نمی‌شود.

وی با بیان اینکه این دو کتاب جزو دروس انتخابی است، افزود: باید به آرامی وابستگی دانش‌آموزان به زبان انگلیسی رها شود و زبان‌های دیگر مانند آلمانی و فرانسه هم ارائه شود؛ البته برای زبان‌های دیگر امکان اجرا مانند معلم نداریم.

ملکی در پاسخ به این پرسش که «قرار بود زبان چینی هم تدریس شود؟»، ادامه داد: زبان چینی شرایط خاص خود را دارد و این زبان در دستور کار نیست.

وی با بیان اینکه تغییرات جزئی نیز در کتاب‌های مطالعات اجتماعی پایه‌های هفتم و هشتم و زبان و ادبیات فارسی، صورت گرفته است، گفت: تغییرات جزئی را به عنوان خبر اعلام نمی‌کنیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره تغییر جلد کتاب پایه سوم ریاضی و تصویر کتاب فارسی پایه اول ابتدایی که درباره‌اش بحث‌هایی شده بود، گفت: تصویر کتاب فارسی اول اصلاح شد و طراح تغییراتی داده است یعنی قرآن در بالای طاقچه‌ای قرار گرفته است. همچنین جلد کتاب ریاضی نیز با طراحی جدید ارائه می‌شود.

انتهای پیام/


بیشتر بخوانید  توضیحات خطیب‌زاده درباره درگیری در منطقه مرزی سیستان با ولایت نیمروز افغانستان

دیدگاهتان را بنویسید