تأسیس کلینیک های سیار در منطقه ییلاقی سهند / تولید 20 پروتئین عشایری


به گزارش خبرگزاری فارس از بناب ، سید محمد حسن آل هاشم در جلسه شورای عشایر بناب که با هدف شناسایی و تحقیق در مورد مشکلات و مسائل عشایر در این منطقه با حضور نماینده بناب در مجلس شورای اسلامی برگزار شد ، گفت: وی گفت: با اعتبار پیش بینی شده 84 طرح عمرانی در مناطق ییلاقی و زمستانی به منظور ایجاد امکانات اجتماعی عشایر اجرا می شود.

وی ادامه داد: آبرسانی به روستاهای زمستانی ، مرمت جاده های ییلاقی ، آبرسانی به روستاهای ییلاقی ، احداث فواره های آب در مناطق ییلاقی و ساخت پل رودخانه در استان.

الهاشم افزود: آبرسانی 17 روستای ارسباران به طول 85 کیلومتر با وام 10 میلیارد تومانی مهمترین اقدام برای تأمین آب مناطق زمستانی عشایر در سال گذشته است.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی گفت: امسال 5.8 میلیارد ریال وام ساختمانی برای اجرای پروژه های عمرانی در تابستان سهند پرداخت شده است.

وی گفت: عشایر آذربایجان شرقی سالانه بیش از 110 هزار تن گوشت قرمز و 32 هزار تن شیر ، 16 هزار تن پشم و 9 هزار متر مربع لاک تولید می کنند.

وی با بیان اینکه جمعیت عشایری آذربایجان شرقی در فصل تابستان 13 هزار و 297 خانوار و در فصل زمستان 8097 خانوار است ، افزود: 2 درصد جمعیت عشایری استان آذربایجان شرقی 20 درصد گوشت ، شیر و فرآورده های دامی استان تولید می کنند. .

مدیرکل امور عشایر استان آذربایجان شرقی از برنامه ریزی برای ایجاد کلینیک سیار در منطقه ییلاقی سهند در سال آینده خبر داد و افزود: بیش از هزار و 642 خانواده عشایر بناب از بیش از 30 هزار راس دام سبک از اواسط اردیبهشت تا اواخر شهریور در این مناطق مستقر شدند. مراتع سهند باشد.

بیشتر بخوانید  پژو 206 با قیمت 1 میلیارد و 400 میلیون تومان!

تولید 32000 لیتر شیر

نماینده شهرستان بناب همچنین از کارکنان خواستار رسیدگی به مشکلات عشایر شد و گفت: 116 هزار تن گوشت و 32 هزار لیتر شیر حاصل تلاش عشایر استان آذربایجان شرقی است.

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی ادامه داد: عشایر حدود دو درصد از جمعیت استان را تشکیل می دهند اما در نتیجه تلاش و فداکاری های قبایل جنگ طلب و جوانان استان ، حدود بیست درصد از محصولات دامی استان را تأمین می کنند. باید در دامداری شرکت کند.

وی ادامه داد: کمبود دکل مخابراتی و کمبود جاده مشکلات زیادی را برای عشایر ایجاد کرده است ، ما تلاش خواهیم کرد هرچه سریعتر این مشکلات را برطرف کنیم.

سخنگوی بناب کمبود کلینیک سیار در منطقه ییلاقی سهند را از دیگر مشکلات غیربزرگ های بناب دانست و گفت: کمبود کلینیک سیار در تابستان مشکلات زیادی را برای عشایر گران قیمت ایجاد می کند ، بنابراین مجبورند هزینه های زیادی را برای درمان سرماخوردگی بپردازند. . به شهرهای Marage یا Bonab بروید ؛ این مشکل باید در اسرع وقت با اختصاص کلینیک های سیار حل شود.

انتهای پیام / 60004


دیدگاهتان را بنویسید