تأسیس پالایشگاه کشتارگاه در بوژنورد ، شاید زمانی دیگر



به گزارش ایرنا ، علی رغم وعده های مکرر کارکنان کشتارگاه صنعتی بونورد برای ساخت تصفیه خانه ، تاکنون هیچ یک از شهرداری ها به عنوان مالک یا مستاجر خود اقدامی نکرده اند و اقدامات فعلی آن حداقل برای کاهش مشکلات است. برخورد با محیط زیست و آن به نظر می رسد با توجه به اظهارات مستاجر فعلی ، كه اظهار داشت مشكل مالی دلیل ساختن تصفیه خانه نیست ، آنها هنوز باید چندین سال صبر كنند تا مشكل حل شده بین شهرداری و متصدی فعلی حل شود.
مالی 30 میلیارد ریال نیاز دارد
پیمانکار (مدیر) کشتارگاه صنعتی بونورد مشکل زیست محیطی ناشی از تخلیه ذبح (خونین) ذبح حیوانات سبک و سنگین در مناطق پایین دست شهر را تأیید کرد و کمبود اعتبار را دلیل 15- تاخیر سال در ساخت تصفیه خانه.
جعفر فدایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برای راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب این واحد صنعتی به 30 میلیارد ریال وام نیاز است.
وی افزود: کشتارگاه صنعتی بجنورد که به دلیل مشکلات زیادی تعطیل بود ، بدون حل مشکل تصفیه خانه در سال 1377 به عنوان مدیریت مجموعه شهرداری در اختیار شرکت تعاونی شهر فخر بجنورد قرار گرفت.
مدیر کشتارگاه صنعتی بجنورد گفت: دستگاه های نظارتی این کشتارگاه 72 شکایت و مشکل از جمله کمبود تاسیسات دفع پسماند ، دفع پسماند ، آسیب به کف سالن ها و نفوذ خون به داخل زمین ، سختی آب و شوری ، مشکلات سلامتی آب پالایشگاه باید تا حدی برداشته شود و پالایشگاه باید دوباره بازگشایی شود.
فدایی خاطرنشان کرد: واحد پخت زباله در این واحد صنعتی در کشتارگاه راه اندازی شد تا بتواند زباله ها را به کمپوست یا مرغ تبدیل کند که به دلیل هزینه زیاد هنوز تصفیه خانه مناسب و استاندارد راه اندازی نشده است.
شهرداری مسئول ساخت تصفیه خانه است
پیمانکار کشتارگاه صنعتی بونورد با بیان اینکه طبق قرارداد عملیات اجرایی و رفع نواقص عمومی این واحد تولیدی بر عهده شهرداری است گفت: اما متأسفانه به دلیل کمبود اعتبار این مشکلات سالهاست که جمع می شود .
فدایی مجوز بهره برداری از کشتارگاه صنعتی بجنورد را با کشتن 50 راس دام سنگین و 500 نفر در روز اعلام کرد و گفت: در شرایط فعلی این کشتارگاه زیر ظرفیت خود فعالیت می کند و با افزودن کشتار عشایر تضمین شده با پشتیبانی دامداری خریداری می شود و فعالیت این واحد صنعتی 50٪ افزایش می یابد.
وی دلیل خونریزی چند روز اخیر کشتارگاه در زمین های پایین دست را پر شدن حوضه جمع آوری عنوان کرد و گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده ، تا زمان تصفیه خانه تصفیه خانه کشتارگاه صنعتی Boynward ، این پر کننده از مخزن تخلیه شده و از نظر بهداشتی دفع می شود.
این مقام مسئول اظهار داشت: کشتارگاه صنعتی به دلیل کار یکبار مصرف (کشتارگاه) سودآور نبوده و دلیل اصلی تأخیر در راه اندازی تصفیه خانه از دست دادن این واحد صنعتی بوده است و درخواست حمایت مالی از مسئولان استانی برای تصفیه خانه را راه اندازی کنید.

بیشتر بخوانید  قانون بیمه شخص ثالث در اجرای آیین‌نامه مدیریت ایمنی حوادث رانندگی و در راستای کاهش تلفات جاده ای اصلاح شده است

کشتارگاه صنعتی بجنورد تنها کشتارگاه نیمه مدرن خراسان شمالی است که در دهه 80 در زمینی به مساحت 34473 متر مربع به بهره برداری رسید.

در استان خراسان شمالی 2 میلیون و 12 هزار راس گاو سبک شامل گوسفند و بز ، 79 هزار راس گاو سنگین از جمله گاو و گوساله ، 2400 شتر و هزار اسب وجود دارد که سالانه 221 هزار و 118 تن محصولات مختلف گوشت قرمز ، مرغ ، شیر ، عسل و تخم مرغ.

دیدگاهتان را بنویسید