تأثیر مثبت اجرای پروژه سرباز واجد شرایط بر سربازان و جوانان در استان اردبیل



ایسنا / اردبیل مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل از تأثیر مثبت اجرای پروژه سرباز واجد شرایط بر سربازان و جوانان در استان اردبیل خبر داد.

سجاد انوشیروانی در گفت وگو با ایسنا اظهار داشت: خدمات عمومی بستر مناسبی برای مشارکت عمومی در دفاع عمومی و یکی از مهمترین منابع کار مورد نیاز نیروهای مسلح است ، بنابراین یکی از ارکان نیروهای مسلح کشور است. و دفاع “.

وی افزود: با توجه به اهمیت و نیاز به مهارت آموزی و توانمند سازی جوانان برای ورود به بازار کار و شکل دادن به زندگی ، می توانیم از ابتدای کار جوانان در این فرصت مهم برای خدمت در خدمات عمومی استفاده کنیم. جامعه. “

انوشیروانی با اشاره به جزئیات پروژه “سرباز واجد شرایط” ، توضیح داد: پروژه “سرباز واجد شرایط” در استان اردبیل به عنوان استان پایلوت از مارس 2016 آغاز شد و در این راستا تفاهم نامه همکاری بین اداره کل ورزش و جوانان و جهاد دانشگاهی برای برگزاری دوره های آموزشی برای سربازان.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل ادامه داد: مرحله اول با آموزش هزار و سه نفر از نیروها (آجا ، ناجا و سپاه) در آذرماه سال 1398 به پایان رسید که به دلیل کمبود سهمیه نیروهای مسلح توسط ژنرال ستاد نیروهای مسلح مشکلی وجود داشت که با نظارت مستمر برطرف شد و برنامه به خوبی پیش رفت و در دسامبر همان سال به اتمام رسید و بلافاصله مرحله دوم سهمیه نیروهای مسلح با 445 سرباز (آجا ، ناجا و سپاه) به پایان رسید. در ژانویه 2017. آغاز شد اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و به دلیل اینکه دوره ها به صورت حضوری برگزار شد ، موقتاً به حالت تعلیق درآمد ، اما با پیگیری منظم و تأیید نامحدود بودن دانشگاه علوم پزشکی ، این کار در ژوئن 2016. و در مارس همان سال او کار خود را به پایان رساند و 477 سرباز را آموزش داد.

بیشتر بخوانید  چرا گاهی اوقات از آنچه می خوریم راضی نیستیم؟ + علت چیست؟ / فیلم سینما

انوشیروانی افزود: مرحله سوم این پروژه به منظور آموزش نیروهای مسلح از پادگان (شهید مدنی اصلاندوز و شهید بیگلری مشگین شهر) آغاز و در سال 1400 انجام شد و تاکنون 981 نفر از نیروهای نظامی در این پادگان آموزش دیده اند.

مدرس دانشگاه موهاگ اردبیلی تأکید کرد: در این طرح سربازان در دو دوره مهم و اساسی شامل تجارت ، کارآفرینی و مهارت های زندگی آموزش می بینند که در مرحله سوم طرح سواد مالی و سواد رسانه ای به این دوره ها اضافه می شود.

وی گفت: “با توجه به اینکه این پروژه در مورد دو نیاز اساسی جوانان از جمله کارآفرینی و مهارتهای زندگی بحث می کند ، بنابراین از این نظر تأثیر مثبتی بر سربازان و جوانان در حومه دارد. مشاغل پایداری در شرایط فعلی وجود دارد. و “ورود به بازار کار و همچنین ایجاد مهارت برای شکل گیری مهارتهای زندگی و آموزشی در این زمینه بسیار مهم و ضروری است.

انوشیروانی گفت: با توجه به اجرای پروژه سرباز واجد شرایط در هر سه مرحله جهاددانشگاهی اردبیل ، وی با این اداره کل همکاری می کند و در همین راستا تلاش زیادی برای انجام دوره های مختلف انجام داده است که مرهون رئیس و همکاران این نهاد ارزشمند. بسیار از شما متشکرم.

وی با اشاره به دوره های آموزشی این پروژه گفت: دوره های آموزشی به گونه ای است كه دو دوره كارآفرینی و تجارت اجتماعی و مهارت های زندگی به ترتیب 48 و 32 ساعته است. لازم به ذکر است كه در مرحله اول دوره های شخصی در مرحله دوم ، که در اوج شیوع ویروس کرونا بود ، دوره ها متوقف شد و پس از بهبود نسبی وضعیت ویروس کرونا در استان ، کلاسهای آموزشی برای سربازان به تعداد محدود برگزار شد و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی ، مرحله سوم در چهار دوره شامل کارآفرینی ، مهارت های زندگی ، سواد مالی و سواد رسانه ای انجام می شود که در کل 80 ساعت است و طبق دستورالعمل ها و رویه های ارسال شده توسط وزارت مربوطه ، چه به صورت حضوری و چه پادگانی برای آموزش سربازان است. دوره های آنلاین آنلاین با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و توسط متخصص انجام می شود اساتید ما در زمینه های ذکر شده

بیشتر بخوانید  آغاز نگران کننده چهارمین قله تاج در خوزستان

انوشیروانی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در تاج دوره ها با محدودیت های ویژه ای برگزار می شود ، بنابراین تعداد کلاس ها افزایش یافته و این دوره ها با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود یا به طور عملی برای سربازان برگزار می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید