تأثیر طرح “مدرسه ، مسجد ، تابستان” در تقویت پایگاه خانواده – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهروی با اشاره به اجرای طرح “مدرسه ، مسجد ، تابستان” با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: اوقات فراغت تابستان از زمان های بسیار خوبی نوجوانان و جوانان برای تأمین علایق خود و نیازها ، از جمله مراکز فرهنگی و هنری. “مساجد همیشه نقش خود را به خوبی ایفا کرده اند.

وی با اشاره به فعالیت 1245 مرکز فرهنگی هنری در مساجد استان فارس خاطرنشان کرد: این مراکز در زمینه های مختلف به ویژه در مناطق روستایی بسیار فعال هستند و زمینه را برای برنامه ها و کلاس های تابستانی برای گروه های سنی مختلف فراهم می کنند.

وی افزود: تابستان امسال طرح “مدرسه ، مسجد ، تابستان” با همکاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در اکوسیستم مجازی مسجد آغاز به کار کرد. پروژه کودکان 2 است تمرکز انتخاب شده است.

دبیر شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس ادامه داد: مرکز فرهنگی هنری “مسجد الزهرا” “در انتظار ظهور”ج) روستای سیف آباد در شهر کازرون و مرکز فرهنگی هنری سفیران نور مسجد سیوند در شهر مرودشت که هم از مراکز ملی و هم استانی هستند ، از جمله 150 مرکز اجرای این طرح هستند.

سهرابی با تأکید بر اینکه اجرای این طرح می تواند بنیان های خانواده را تحکیم کند ، خاطرنشان کرد: ارتباط دانش آموزان به ویژه نوجوانان و نسل جوان با مسجد باعث واکسیناسیون آنها در برابر آسیب های اجتماعی و سایر حملات خواهد شد و این امر موجب تحکیم خانواده نیز می شود. برنامه های قرآنی ، فرهنگی و هنری را برای همه گروه های سنی انجام دهید.

بیشتر بخوانید  رزمایش پیامبر اعظم پاسخی به تهدیدات اخیر صهیونیست‌ها بود

مدیرکل فرهنگ و رهنمودهای اسلامی فارس همچنین افزود: یکی دیگر از مزایای این طرح درگیری نوجوانان و جوانان در مساجد و شناسایی رشته های قرآنی ، علمی ، فرهنگی ، هنری ، ادبی و … در مدارس است که باعث جذب و استخدام کردن آنها می توانند بر غنای برنامه ها در مراکز فرهنگی و هنری مساجد بیفزایند.

دیدگاهتان را بنویسید