تأثیر تاج در مصرف انرژی



محققان مطالعه ای در مورد تأثیر اپیدمی تاج بر مصرف برق در ایران و جهان انجام دادند.

به گزارش ایسنا ، شیوع ویروس Covid-19 به زودی در سراسر جهان گسترش یافت و بیش از یک سال بعد این بیماری ادامه یافت. شیوع این ویروس تأثیرات متفاوتی بر زندگی مردم و کشورها گذاشته است و بخش انرژی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

بر این اساس؛ محققان مطالعه ای در مورد تأثیر اپیدمی تاج بر مصرف برق در ایران و جهان انجام دادند.

یافته های این مطالعه نشان می دهد که تأثیر ویروس کرونا در صنعت برق در ایران و جهان قابل توجه است و این تأثیر را می توان در مناطق مختلف عرضه و تقاضا مشاهده کرد.

این مطالعه آمار مصرف برق در ایران ، ایالات متحده ، چین و هند و برخی از کشورهای اروپایی را در هنگام شیوع ویروس کرونا بررسی کرده است. بر اساس تجزیه و تحلیل انجام شده در این مقاله ، با استفاده از آمار موجود می توان نتیجه گرفت که تأثیر تاج بر تقاضای برق برای مدت زمان کوتاه کاهش می یابد و این کاهش مصرف برق پیامدهای اقتصادی نامطلوبی دارد.

در این مطالعه ، بررسی تغییرات مصرف روزانه برق در ایران هنگام شیوع ویروس کرونا و مقایسه آن با دوره مربوطه در سال گذشته نشان داد که رفع محدودیت های فعالیت ها با برداشتن قرنطینه ، تقاضای برق را به حالت عادی و حتی در مصرف برق اوج های اولیه در 10 روز اول ژوئن 2016 حدود 53000 مگاوات بود که به گفته کارشناسان یکی از دلایل اصلی تغییر الگوی مصرف به دلیل شیوع ویروس کرونا است. ظهور این قله های پیش بینی نشده در مصرف برق پیامدهای خاصی در مدیریت تأمین و تقاضای برق و خسارات مربوطه دارد.

بیشتر بخوانید  سیمان دوباره کمیاب شد

مطالعه مصرف روزانه برق در نیویورک در ایالات متحده و ایتالیا در اروپا نشان داد که در دوره قرنطینه ، سایر کشوها مانند ایران با کاهش مصرف برق روبرو شده اند ، اما با لغو قرنطینه ، مصرف برق دوباره به طبیعی.

این مطالعه بیان می دارد که معاون تحقیقات و برنامه ریزی اتحادیه صنعت برق ایران ، گزارش تجزیه و تحلیل آماری “اثرات اقتصادی ویروس کرونا در صنعت برق و راهکارهای مقابله با اثرات منفی و راه حل های موج دار شدن برق را بررسی کرد. . براساس گزارش تاج ، ویروس از طریق پنج کانال انتقال می یابد: “آسیب به پروژه های ساختمانی در صنعت برق” ، “آسیب به شرکت های در زنجیره تامین برق” ، “آسیب به صادرات و واردات برق” ، “بی ثباتی شبکه و قطع شدن آن” “و” تشدید ” مشکلات نقدینگی و وزن زنجیره بدهی “به اقتصاد برق آسیب می رساند.

محققان می گویند: “می توان نتیجه گرفت که ویروس کرونا بیشترین تأثیر را در مصرف برق در دوره قرنطینه داشته است و با حذف قرنطینه این اثر به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

این محققان معتقدند؛ با موج های بعدی طغیان تاج و اعمال محدودیت های احتمالی قرنطینه برای کاهش دوره ای مصرف برق ، نباید این امر به طور غیر منتظره در مدیریت شبکه برق لحاظ شود.

در این مطالعه ، کیمیا آتوفات شمسی ، ساها گین ، روژین گائم مگامی ، هلیا هداتی و اشکان ابدالی سوسن ؛ محققان دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران شرکت کردند.

بیشتر بخوانید  نماز اول ماه رجب چگونه خوانده میشود

یافته های این مطالعه در بهار سال جاری در قالب یک مقاله علمی با عنوان “تأثیر ویروس تاج بر مصرف برق در ایران و جهان” در مجله روشهای هوشمند در صنعت برق منتشر شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید