بی عملی اتحادیه نشر یکی از مهمترین چالشهای حوزه نشر در بوشهر است



فاطمه کرم پور روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: وجود اتحادیه ناشران که با نظارت و حمایت از ناشران به توسعه و رشد کمی و کیفی صنعت نشر کمک می کند ، در استان بوشهر احساس خوبی دارد.

وی افزود: گرانی و نوسانات قیمت کاغذ و مواد چاپی در بازار کار و به دنبال آن هزینه های بالای چاپ و عرضه کتاب ، از دیگر مشکلات نویسندگان مستعد و توانمند بوشهر برای ارائه آثار خود در بازار است. “

مدیرکل فرهنگ و رهنمودهای اسلامی بوشهر افزود: استقبال کم مردم از خرید کتاب به دلیل افزایش هزینه ها ، کندی بازار ناشران و نبود سیستم توزیع کتاب مناسب در استان از دیگر موانع انتشار است که باید مورد توجه قرار گیرد. بهبود این برنامه. “یک برش بزرگ بزنید.

کرم پور گفت: انتشار کتاب در فضای مجازی بدون کپی رایت مسئله دیگری است که از نظر اقتصادی بر فعالان نشر از جمله نویسندگان ، ناشران و مراکز توزیع کتاب تأثیر می گذارد.

وی گفت: خرید کتاب از ناشران و نویسندگان ، اجرای برنامه های فصلی خرید کتاب ، ارائه تسهیلات برای ناشران و کتابفروشی ها ، برپایی مراسم افتتاح کتاب و انتقاد ، ثبت نام باشگاه های کتابخوانی و فعالیت آنها از جمله اقدامات اداره کل فرهنگ اسلامی است. رهنمودها همیشه امتحان کرده اند. این کار برای پشتیبانی از حوزه نشر انجام می شود.

مدیر کل فرهنگ و رهنمودهای اسلامی استان بوشهر یادآور شد: به همین منظور سال گذشته حدود 70 عنوان کتاب در پنج هزار جلد از پنجاه و پنج نویسنده و ناشر در همان استان به ارزش یک میلیارد ریال خریداری شد.

بیشتر بخوانید  شکوری: توان رقابت با باشگاه‌های صنعتی را نداریم

کرمپور گفت: امسال پرونده نویسندگان و ناشران در دست بررسی است و تاکنون بیش از 20 نویسنده و ناشر درخواست های خود را برای خرید کتاب به اداره کل ارائه داده اند که این خریدها نظارت و خرید آنها را ادامه می دهند.

وی افزود: در زمینه معرفی نویسندگان استان و آثار آنها ، مراسم افتتاحیه کتاب و جلسات نقد و بررسی متناسب با شرایط موجود و لزوم حفظ پروتکل های بهداشتی در عمل برگزار می شود ، بنابراین سال گذشته 50 جلسه افشاگری و بررسی این کتاب در این استان برگزار شد و تاکنون 10 کتاب در سال جاری ارائه شده است.

کرم پور با بیان اینکه مراسم افتتاحیه 50 عنوان کتاب قرار بود تا پایان سال برگزار شود ، اظهار داشت: انتشار عکس های جلسات افتتاحیه کتاب در بستر فضای مجازی تأثیر مثبتی بر عموم مردم و شناخت نویسنده داشت. فقط ذینفعان و کارشناسان همان حوزه در جلسات شرکت کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به اهمیت و نقش م ofثر کانون های باشگاهی در ترویج این فرهنگ در جامعه گفت: در مجموع از سال 1995 تاکنون نزدیک به سه هزار کتاب مطالعه برای کودکان و نوجوانان در استان بوشهر ثبت شده اند. از این تعداد ، حدود 300 باشگاه در سال 1999 به ثبت رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید