بی توجهی در حاشیه مسابقه فوتبال در مشهد باید جدی گرفته شود



به گزارش سلام نوح به نقل از انتخابات، رئیس جمهور ماه مبارک رمضان را فرصتی مغتنم برای عبادت و خودسازی خواند و بر فضیلت بیشتر خدمت خالصانه و گره گشایی از مشکلات مردم در این ماه تاکید کرد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در جلسه دولت با تبریک حلول ماه مبارک رمضان با اشاره به فضیلت ماه الهی اعیاد گفت: باید به مقام ربوبی برسد. در روایات ائمه معصومین آمده است که حقیقت بندگی این است که انسان به مقام سروری برسد.

رئیسی روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان را تمرینی مهم در راه بندگی خداوند متعال دانست و خاطرنشان کرد: انسان در این ماه ارزشمند این فرصت را پیدا می کند که با عبادت و خودسازی، پرهیز از گناه و خودسازی به جایگاهی در حریم الهی در کنار خداوند برسد. کشت.

رئیس جمهور، گشایش امور مردم را یکی از با فضیلت ترین کارها در پیشگاه خداوند دانست و با توصیه به همه دولتمردان به خدمت، افزود: ثواب آن دوچندان است.

رئیسی در ادامه از حضور وزرای دولت در استان های مختلف کشور در تعطیلات نوروزی قدردانی کرد و با یادآوری اهمیت تحقق همه وعده ها و وعده های دولت، از اعضای هیئت دولت خواست تا گزارش مکتوبی از مطالبات و وعده های مردم بنویسند. که با نظارت سیستمی بر کار، حتی یک وعده عملی نمی شود و خدای ناکرده امید و اعتماد من به دولت خدشه دار می شود.

حمایت واقعی شرکت های دانش بنیان از ابلاغ سال توسط مقام معظم رهبری محور بعدی سخنان رئیس جمهور در این دیدار بود. دکتر رئیسی شرکت های دانش بنیان را سرمایه کشور دانست و تاکید کرد: این شرکت ها منتظر زمان دیدار با مسئولان نباشند بلکه مسئولان و نهادها به سراغ این شرکت ها بروند. بر این اساس لازم است در هر یک از وزارتخانه ها این مسئولیت به عهده معاونت خاصی باشد.

بیشتر بخوانید  22 تصویرسازی جذاب از شخصیت وال ای و ایو در کارتون "وال ای"

رئیسی موثرترین حمایت از شرکت های دانش بنیان را خرید محصولات از این شرکت ها دانست و خاطرنشان کرد: وقتی کالایی در کشور وجود دارد که در داخل شرکت های استاندارد و دانش بنیان تولید می شود، دستگاه ها به دنبال کالاهای مشابه خارجی نباشند.

رئیس جمهور در بخش دوم این سخنان با تشکر از استقبال خانواده ها از بازگشایی مدارس و دانشگاه ها گفت: بازگشایی مدارس و دانشگاه ها به دلیل نگرانی از میزان ترک تحصیل و امروز بحمدالله بیماری عروق کرونر قلب یک مطالبه عمومی بود. در کشور، دولت تصمیم به بازگشایی مراکز علم و دانش گرفته است و مردم به تصمیم دولت ایمان دارند و همه مصمم هستیم فضای علمی کشور را فعال و زنده نگه داریم.

رئیسی همچنین حضور گسترده مردم در مراکز زیارتی و تفریحی در تعطیلات نوروزی را نشانه نشاط اجتماعی و احساس امنیت در جامعه دانست و گفت: خدماتی مانند کادر پزشکی، اورژانس، پلیس راهنمایی و رانندگی و امنیت و قانون. عوامل اجرایی صمیمانه سپاسگزار و محترم هستند.

رئیس جمهور با ابراز نارضایتی از اتفاقات رخ داده در حاشیه بازی تیم فوتبال در مشهد، بار دیگر از مخالفت دولت با چنین اقداماتی خبر داد و بر لزوم رسیدگی جدی به سهل انگاری ها و اشتباهات انجام شده تاکید کرد.

رئیسی در پایان به فعالیت بیشتر وزارتخانه ها و کمیسیون های مشترک در جهت تقویت تجارت و روابط با سایر کشورها توصیه کرد و گفت: امروز با تمهیدات فراهم شده، تعامل و ارتباط بیشتر وزارتخانه ها و کمیسیون های مشترک کشورهای مختلف ضروری است.

بیشتر بخوانید  نباید فرد در فرودگاه متوجه ممنوع الخروجی خود شود

دیدگاهتان را بنویسید