مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

بی توجهی به دستور وزیر در استان خراسان جنوبی / خبری از واکسیناسیون بالای 50 سال نیست – اخبار از خراسان جنوبی – اخبار استانها تسنیم

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب بیرجند در حالی که ویروس دلتا به سرعت در حال گسترش است و تعداد موارد و تلفات روز به روز در حال افزایش است. تا هفته گذشته نبندان جنوبی تنها شهر استان خراسان سرخ بود اما در چند روز گذشته بیرجند و طبس نیز در وضعیت تاج قرمز قرار داشته اند. و این در حالی است که مقامات می گویند وضعیت نهبندان بحرانی است و بیمارستان صحرایی نیز فعالیت خود را آغاز کرده است.

علیرغم این واقعیت که سه شهر استان در موقعیت قرمز قرار دارند ، موج بی توجهی به دلتا همچنان ادامه دارد و برخی از آنها بدون توجه به تاج ، شبهای گرم و شبهای کویری را در خیابان ها ، پارک ها و مراکز تفریحی سپری می کنند. مکانهای شلوغ که اکثراً بدون ماسک هستند ، آنها شب و روز را سپری می کنند ، از طرف دیگر ، با ترافیک در شهر ، ماشین هایی با پلاک غیر محلی و ترافیک این ماشین ها وجود دارد.

مقامات استانی در خراسان جنوبی همچنین تأکید می کنند که طرح شهید سلیمانی باید در همه شهرها اجرا شود و مردم نباید به مناطق پرتردد سفر کنند ، زیرا استاندار خراسان جنوبی گفت که میزان تطابق با این طرح به 58 درصد رسیده است. تا همین اواخر ، میزان انطباق 85٪ یا 90٪ بود.

ملانوری افزود: استان خراسان جنوبی استانی گسترده و مرزی است که باید در نقاط قرمز پارک ها ، استخرها ، باشگاه های ورزشی ممنوع شود.

اما در این سناریو ، بحران تاج در شرق کشور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی را وادار کرده است که برای پنج استان از جمله خراسان جنوبی واکسیناسیون ویژه ای سفارش دهد.

بیشتر بخوانید  سرنوشت کریم باقری در تیم ملی از زبان رئیس فدراسیون

دکتر نمکی در نامه ای به معاون خود بر واکسیناسیون افراد بالای 50 سال که در استانهای سیستان و بلوچستان ، هرمزگان ، بوشهر ، خوزستان و خراسان جنوبی زندگی می کنند تأکید کرد و از واکسیناسیون قبایل عشایر در اول آگوست خبر داد.

اما آنچه برخی از شهروندان خراسان جنوبی از آن شکایت دارند این است که به سایت مراجعه کرده اند اما از گروه سنی 50 سال خبری از ثبت نام نیست و نمی توانند ثبت نام کنند.

یکی از شهروندان گفت که پس از انتشار سخنرانی وزیر بهداشت در رسانه ها به سایت بهداشت مراجعه کردم ، اما اعلام شد که فقط گروه سنی بالای 60 سال می توانند ثبت نام کنند. وی گفت: “ما موفق به ثبت نام نشدیم.”

یکی دیگر از شهروندان بیرجندی شکایت داشت که مقامات استان خراسان جنوبی اغلب در رسانه ها گزارش می دهند که واکسن ایرانی وجود دارد و نامزدها می توانند آن را تزریق کنند. وی گفت: “دیروز برای تهیه واکسن به مرکزی در بیرجند رفتم و اعلام کردم که می خواهم واکسن ایرانی را تزریق کنم.” اما پاسخ این بود که ما فقط واکسن چینی داریم.

ما یک مشکل داریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند همچنین به خبرنگار ما گفت: “سیستم ثبت نام برای واکسیناسیون افراد بالای 50 سال در خراسان جنوبی دارای یک مشکل و وقفه است که وزارتخانه اعلام کرد طی چند روز آینده حل خواهد شد “

محمد دهگانی افزود: افراد بالای 70 سال استان باید بدون نیاز به مراقبت های پزشکی جامع مراجعه کنند ، افراد بالای 60 سال نیز شروع به تماس کرده اند و افراد بین 50 تا 60 سال باید در سیستم ثبت نام کنند اما اکنون سیستم دارای مشکلی است. اگر مشکلی در سیستم وجود داشته باشد ، آن را برطرف خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید  اجرا مهران رجبی به جای نجم الدین شریعتی

وی گفت: به غیر از افراد بالای 70 سال ، هیچ کس نباید بدون ثبت نام به مرکز تزریق واکسن مراجعه کند زیرا تزریق انجام نمی شود.

وی در پاسخ به اینکه چرا در استان همسایه ما سیستان و بلوچستان این واکسن در گروه سنی 45 سال تزریق شده است ، اما استان ما هنوز عقب است ، گفت: زیرا در برخی از استان ها میزان پذیرش گروه سنی 70 سال یا بیش از 70 سال کمتر است ، بنابراین آنها رده سنی کمتری را اعلام می کنند و از این نظر میزان واکسیناسیون در گروه سنی 70 سال و بالای 70 سال در استان ما بالاتر از استان سیستان است.

دهقانی در پاسخ به اینکه برخی افراد در سیستم مربوطه ثبت نام کرده اند ، افزود: از امروز حجم خوبی از واکسن به استان تحویل داده می شود ، امیدواریم بتوانیم با این حجم واکسن واکسن تزریق کنیم و روز دوشنبه ما مرکز جمع آوری تزریق واکسن دیگری را در بیرجند ایجاد می کند که کار را تسریع می کند.

وی در پاسخ به س reportال خبرنگار ما مبنی بر اینکه فقط واکسن چینی در مراکز تزریق بیرجند تزریق می شود ، گفت: گروه های هدفی که اعلام می کنیم می توانند واکسن ایرانی و سینوفرم را دریافت کنند ، اگرچه تعداد واکسن های ایرانی محدود است و هر یک از آنها می خواهد تزریق کند در صورت وجود “

انتهای پیام / 254 / سال

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *