بی تفاوتی نسبت به آسیب های اجتماعی خطرناک شده است


ایسنا / همدان راهنمای نماز جمعه تویسرکان گفت: بی تفاوتی نسبت به آسیب های اجتماعی و کم کاری در ارتباط با رعایت امر معروف و نهی از منکر خطرناک شده است.

به گزارش ایسنا ، حجت الاسلام مرتضی موحدی ، روز چهارشنبه هفدهم تیرماه در نشست هم اندیشی درباره امر به معروف و نهی از منکر تویسرکان ، افزود: متأسفانه اکنون شاهد بی تفاوتی و کم کاری در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی هستیم ، یکی از مهمترین آنها بد حجابی است. “

وی اظهار داشت: پدیده مضر بی تفاوتی نسبت به پوشش های مشمئز کننده و بدحجابی چنان گسترده شده است که سن تحصیل آن بسیار کاهش یافته است.

توئیسرکان رئیس نماز جمعه گفت: بدون شک گسترش بدحجابی و سایر آسیب های اجتماعی دلایل و عواملی دارد که باید با فعالیت های فرهنگی م andثر و حل برخی از مشکلات حیاتی ، اقتصادی و فرهنگی ریشه در آن اصلاح شود.

وی خاطرنشان کرد: در عین حال ما نمی توانیم و نباید نسبت به گسترش زبان فحاشی در جامعه بی تفاوت باشیم و هشدارهای کلامی را کنار بگذاریم ، زیرا در این صورت ما آسیب های اجتماعی بیشتری به فرزندان خود وارد می کنیم.

تویسرکان امام جمعه خواستار اجرای برنامه های کارشناسی و جذاب توسط نهادهای فرهنگی در جهت ترویج حجاب اسلامی و تعمیق آموزه های دینی شد و تأکید کرد: در زمینه پیشگیری و به حداقل رساندن آسیب های اجتماعی و بر اساس اصل امر و نهی معروف مقامات و مردم بدهی دارند.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه نگرشهای کاملاً منفی و توسل به زور و زور نمی تواند در طولانی مدت از بی حجابی بکاهد ، اما می توان برخی از حرکتهای سازمان یافته با هدف ترویج بدحجابی و گسترش سبک زندگی غربی را مشاهده کرد که با آن مقامات باید بر اساس قانون برخورد کنند.

بیشتر بخوانید  ذوب آهن اصفهان آغاز گر معدن کاری در ایران است

امام جمعه تویسرکان بیشتر زنان و جوانان ایرانی را نجیب ، شریف و دارای اعتقادات مذهبی اصیل دانست و افزود: “برخی از آسیب های اجتماعی مانند بی حجابی ، ناشی از عدم آگاهی و مراقبت است و هدفمند و سازمان یافته نیست. . “

وی تأکید کرد: وظیفه امر به معروف و نهی از منکر مانند یک واجب الهی است و ترک آن علاوه بر نافرمانی از خداوند ، پیامدهای فردی و اجتماعی بسیاری را به دنبال دارد.

حجت الاسلام موحدی ادامه داد: علاوه بر عموم مردم ، دستگاه های متولی امور فرهنگی موظفند از سهل انگاری و کم کاری در زمینه احیای امر به معروف و نهی از منکر جلوگیری کنند و همچنین دارای جدید و برنامه های به روز برای افزایش کارایی آن. “

وی خاطرنشان کرد: اشاعه روحیه بی تفاوتی و نظم در جامعه از اهداف شوم شبکه زندگی غربی است که موجب انحطاط جامعه می شود و باید با فعالیت های فرهنگی جذاب و قانع کننده روبرو شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید