بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد 5.6٪ کاهش یافت



سید حشمت الله صمیمی دوست روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد که 8 سال پیش 16.5 درصد بود در سال 1399 به 10.9 درصد کاهش یافت.

وی با اشاره به اینکه سه هزار و 300 میلیارد ریال تسهیلات بانکی با اشتغال در مناطق روستایی و عشایر در دوره تدبیر و امید دولت در استان پرداخت شده است ، خاطرنشان کرد: پرداخت این تسهیلات یکی از دلایل مهم کاهش بیکاری کهگیلویه و بویر – احمد است.

معاون هماهنگی اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بهره برداری از پروژه های بزرگی مانند کارخانه سیمان و کارخانه روغن نباتی با تعداد زیادی مشاغل پایدار و فعال سازی پروژه های بزرگی مانند پتروشیمی و سد چمشیر در گچساران با بیش از سه هزار شغل دلیل دیگر کاهش نرخ بیکاری در استان است.

معاون هماهنگی اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه رفع موانع تولید از طریق جلسات منظم و حمایت از مسئولان یکی دیگر از خدمات دولت است که در سالهای اخیر به افزایش تولید و اشتغال کمک کرده است ، تأکید کرد: سال گذشته دولت 1700 میلیارد ریال بدهی برای بازپرداخت دارد از واحدهای تولیدی راکد در استان در چرخه تولید بازپرداخت شده است.

سامی داست گفت: با این وام 65 واحد تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد به چرخه تولید بازگشتند.

وی اظهار داشت: کارخانه فولاد بویراحمد ، تولید قاب های فلزی و برش ورق های سرد و گرم ، تولید ابزارآلات فلزی و تولید محصولات ضد یخ و ماسه از مهمترین این پروژه ها است.

بیشتر بخوانید  تذکر به بانک‌های متخلف/رد صلاحیت مدیرانی که سود بالا بدهند

سامی داست افزود: احیای واحدهای راکد و نیمه راکد همراه با حفظ ظرفیت اشتغال قوی در این استان ادامه خواهد داشت.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز امیدواری کرد با اتمام پروژه های بزرگی از جمله سد چمشیر و پتروشیمی گچساران ، پتروشیمی دهدات و چندین پروژه کشاورزی و گردشگری ، در آینده شاهد کاهش بیکاری باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید