مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

بیوگرافی یلدا ابتهاج از تحصیل تا ازدواج و فرزندان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


بیوگرافی یلدا ابتهاج


یلدا ابتهاج فرزند شاعر پیشکسوت هوشنگ ابتهائی با انتشار تصویری از کودکی خود در آغوش مادر نوشت: مادرم در جاده منتظر بهار نشد و رفت…


یلدا ابتهاج


یلدا ابتهاج که است

هوشنگ ابتهاج در سال 1337 در سن 31 سالگی با آلما میهایلا ازدواج کرد. حاصل این ازدواج یک دختر به نام های یلدا ابتهاج متولد 1338، کیوان متولد 1339، آسیا متولد 1340) و کافه ابتهاج متولد 1341 بود.

آلما میخائیل همسر امیرهوشنگ ابتهاج (ح.الف.سایه) در روز چهارشنبه (27 مارس 1400) درگذشت.


یلدا ابتهاج

سایه پدر یلدا ابطایی

سایه در سال 1325 مجموعه ای از «اولین ترانه ها» را منتشر کرد که شامل ترانه هایی به سبک قدیمی است. او از نظر زبان در غزلیات عاشقانه به حافظ بسیار نزدیک است و مضامین اجتماعی نهفته در اشعارش او را به یکی از بهترین غزل نویسان معاصر تبدیل کرده است. ساعی سال ها به تحقیق و بررسی حافظ پرداخت و یکی از مهم ترین آثار او تصحیح غزلیات حافظ است که اولین بار در سال 1372 با عنوان «حافظ به سای سایه» منتشر شد. از دیگر آثار او می توان به سیاه مشاخ، سراب، چندبرگ دو ایالد و … اشاره کرد.

اما شعر ارغوان زاده درباره روزهایی است که شاعر پشت میله های زندان گذرانده است. روزهایی که به قول خودم: نمی توانم نفس بکشم چون اینجا هوا زندانی است!


یلدا ابتهاج

یلدا ابتهاج و ارغوان


یلدا ابتهاج وی با بیان اینکه سایه تا 19 سالگی در خانه مادرش در محله استادسرای رشتا زندگی می کرد، گفت: سایه در 19 سالگی به تهران رفت و در خانه یکی از اقوام ساکن شد. خانه وی در سازمان میراث فرهنگی سال کشور به ثبت رسیده است. در سال 1386 با نام «خانه ارغوان» هر چهار فرزند سایه در تهران به دنیا آمدند.

بیشتر بخوانید  جدیدترین استاتوس های عاشقانه برای واتس اپ


یلدا ابتهاج

یلدا فرزند ارشد هوشنگ ابتهائی است


یلدا فرزند ارشد ابتها وی با اشاره به اینکه سایه درخواست ثبت خانه مادری در رشت ندارد، تصریح کرد: ثبت و حفظ این خانه یکی از خواسته های مردم فرهنگ دوست در رشت و استان گیلان است. من هم به خاطر علاقه شخصی به این پرونده رسیدگی کردم، در این جست و جو نماینده ساعیه نبودم، اما همه امور را به او اطلاع دادم.


یلدا ابتهاج


یلدا ابتهاج وی با بیان اینکه هیچکس نسبت به خانه کودکی اش بی تفاوت نیست، گفت: بارها می گفتند حفظ یا تخریب این خانه مهم نیست، منظور سایا این بود که حفظ یا تخریب خانه مادری باعث جاودانگی نمی شود.

در این قسمت از قسمت چهره های دلگرم اطلاعاتی از یلدا ابتهاج پسر بزرگ هوشنگ ابتهاج را برای شما جمع آوری کرده ایم. اگر اطلاعات بیشتری از عصر یلدا ابتهاج همسر یلدا ابتهاج، ایوب یلده ابتچاج من ازدواج فرزندان و اطلاعات دیگر در این صفحه به روز خواهد شد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *