بیوگرافی پریناز ایزدیار بازیگر سریال جیران+تصاویر



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوز: پریناز ایزدیار متولد 8 شهریور 1364 در مازندران بازیگر سینما و تلویزیون است.

وی فارغ التحصیل رشته گرافیک است و کار خود را از تلویزیون آغاز کرد و در سینما به سیمرغ رسید و علاقه زیادی به کودکان و گیاهخواران دارد.

خانواده

پدرش وکیل دادگستری و کوچکترین فرزند خانواده و خواهر و برادرش پزشک هستند و تا مقطع ابتدایی در بابل تحصیل کردند و از دبیرستان به تهران مهاجرت کردند. به دلیل شغل پدرش، در دبیرستان به بابل بازگشت و در مقطع پیش دانشگاهی در تهران تحصیل کرد تا اینکه در دانشگاه پذیرفته شد.

علاقه به بازیگری

با اینکه عاشق رشته سینما بود و در این رشته پذیرفته شد، اما به دلیل مخالفت خانواده مجبور به تحصیل در رشته گرافیک شد، اما تحصیل در رشته سینما را رها نکرد.

بازی اول

در سال 1385 به پیشنهاد یکی از دوستانش که از علاقه او آگاه بود، در تمرین فیلم بازی خطرناک ساخته حسن هدایت حضور یافت و با یک نقش مکمل جلوی دوربین رفت.

این فیلم هرگز پروانه نمایش دریافت نکرد تا اینکه پس از یک سال و نیم تمرین با دانشجویان بازیگری در سال 1987 از او برای بازی در «همان تله فیلم» در آن روز دعوت شد.

از سینما تا شهرت تلویزیون

در سال 1389 با فیلم اینجا بدون من وارد سینما شد سپس در همان سال با سریال شاید برای شما هم اتفاق بیفتد، بازی در تلویزیون را نیز تجربه کرد. او با سریال 5 کیلومتری آسمان در سال 1390 به شهرت رسید اما یک سال بعد با سریال زمانه در نقش ارغوان در کنار حمید گودرزی و هومن برگ نورد به شهرت رسید.

بیشتر بخوانید  سهم بسیار کشاورزی آب خراسان رضوی و نیاز به مصرف بهینه آن

همچنین از سال 1372 تا 1376 در سریال شهرزاد در شبکه خانگی در نقش شیرین بوروکرات نقش بسیار موفق و تحسین شده ای را ایفا کرد.

دوستت دارم

مدلینگ قبل از بازیگری

او قبل از شروع بازیگری در نمایش های اسلامی متعددی به عنوان مدل پوشش مانتو و روسری شرکت می کرد و بحث او در مورد مدل بودن یکی از همین نمایش های اسلامی بود.

شما فست فود دوست دارید

من فست فود دوست دارم اما سعی می کنم کمتر بخورم. چون می دونم خوب نیست و بیشتر اوقات خودم رو کنترل می کنم که غذا نخورم اما بعضی وقتا که خونه نیستم و عجله دارم مجبورم فست فود بخورم.

تنقلات و پوست

من قبلا تنقلات را دوست داشتم، اما از زمانی که متوجه شدم چقدر برای پوست مضر است، مخصوصا برای ما بازیگرانی که مدت هاست آرایش می کنیم، کاملا ناامید شدم.

ازدواج

من دوست دارم ازدواج کنم، مخصوصاً به این دلیل که بچه ها را دوست دارم و دوست دارم مادری را تجربه کنم، اما فکر می کنم ازدواج به بلوغی نیاز دارد که هنوز به آن نرسیده ام.

این یک بلوغ دو طرفه است. هم زن و هم مرد باید به جایی رسیده باشند که بتوانند مسئولیت زندگی مشترک را بر عهده بگیرند.

دوستت دارمدر

دریا حالم را خوب می کند

من عاشق دریا هستم، دریا رفتن و پیاده روی در ساحل به نظرم خیلی خوب می شود، هر وقت فرصتی پیش بیاید و پیش پدرم بروم، باز هم قبل از آمدن او به دریا می روم.

وقتی با دریا روبرو می شوم و صدای امواج آن را می شنوم و به شکوه بیکران آب نگاه می کنم، احساس می کنم همه مشکلاتم حل شده و آرام شده ام.

بیشتر بخوانید  حضور بدل جانی دپ در دسته عزاداری امام حسین + ویدیو

گیاهخواری برای حیوانات

مدت زیادی از شروع گیاهخواری می گذرد. البته بیشتر از اینکه بگویم رژیم غذایی سالم همراه با کاهش وزن و مواردی از این دست، یک دلیل مهم و اصلی دارد و اینکه دلم برای حیوانات می سوزد…

موسیقی

دوست دارم موسیقی کار کنم و ساز بیاموزم اما شاید در این زمینه استعداد نداشتم یا به صورت جدی و حرفه ای این کار را انجام ندادم. در مورد سبک های مورد علاقه ام در موسیقی باید بگویم که مقید به سبک خاصی نیستم و هر آهنگی که خوب باشد گوش می دهم.

من آدم پیچیده ای نیستم

بی شک بارزترین ویژگی اخلاقی من سادگی، سادگی است، زیرا در برخورد با مسائل مختلف روابط پیچیده و سیاست های رفتاری عجیبی ندارم و ترجیح می دهم احساسات واقعی خود را نشان دهم.

خانم ایزدیار در سال 1394 در سن 30 سالگی برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر شد.

دوستت دارم

من تلویزیون را دوست ندارم

اعتراف می کنم که تلویزیون خیلی به من کمک کرد تا دیده شوم، اما در این مدت خیلی هم دادم، اما این رفتار بدی است که با من تماس بگیرند و مانع حضورم شوند.

کارگردان های مورد علاقه

فیلم و سینمای آقای اصغر فرهادی درجه یک است، من سینمای آقای مهرجو را هم خیلی دوست دارم، فیلم های آقای کاهانی را هم خیلی دوست دارم.

آثار سینمایی

استخ مغز استخوان – 1398

● سه کام حبس – 1398

● لتیان – 1397

شش و نیم متر – 1397

بیشتر بخوانید  نیمی از افراد مسن بالای 70 سال در آذربایجان غربی دو دوز واکسن تاج دریافت کرده اند

خ هندی – 1397

● خوک – 1396

در Residents Novhere – 1396

هت‌تریک – 1395

● تابستان داغ – 2016

● ویلا – 1395

روز ویژه گل رز – 1394

د ابد و یک روز – 1394

● 360 درجه – 1393

● این سیب برای شماست – 2014

ر استخر – 1393

● زندگی تا گور – 2014

● خط ویژه – ۱۳۹۲

● ورود آقایان ممنوع – 2013

● کنار شهر – ۱۳۸۹

فال قهوه – 1389

● ور به ور – 1388

● در همان روز – 1387

مرد مردی در شهر – 2007

● زمانه – 1391

پنج کیلومتر تا آسمان – 1390

● مثل یک کابوس – ۱۳۹۰

شبکه خانگی

ز شهرزاد 3 – 1396

ز شهرزاد 2 – 1395

ز شهرزاد 1 – 1394


دیدگاهتان را بنویسید