بیوگرافی و زندگینامه محمدباقر قالیباف



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها رصد اقتصادی : محمد باقر قالیباف وی سرباز و سیاستمدار اصولگرای ایرانی است و از خرداد ۱۳۹۵ نماینده تهران و ششمین رئیس مجلس شورای اسلامی است. قالیباف وی پیش از این به عنوان فرمانده نیروی هوافضای سپاه و نیروی انتظامی در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) خدمت می کرد.

محمد باکر کلیباف در سال 1361 فرمانده تیپ امام رضا (ع) شد و سپس در جنگ ایران و عراق به فرماندهی لشکر پنج نصر خراسان ارتقاء یافت. ویاز کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری 2005 بود که در آن چهارم شد. در شهریور ۱۳۸۴ با اجماع شورای شهر به عنوان شهردار تهران انتخاب شد. در سال 2008 (2008) سایت شهرداری های جهان او را به عنوان هشتمین شهردار برتر جهان و تنها با رای مردم معرفی کرد.

محمد باکر کلیباف در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ با شعار ایران سربلند نامزد شد. او با حدود شش میلیون رای در مقابل هجده میلیون رای حسن روحانی در انتخابات پیروز شد و دوم شد. وی در 17 شهریور 1392 با اکثریت آرا در شورای شهر تهران برای سومین بار شهردار تهران شد.

کلیباف یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ بود که یک هفته قبل از رای گیری به سید ابراهیم رئیسی از نامزدی انصراف داد.

او دکترای خود را در رشته جغرافیای سیاسی گرفت و به عنوان خلبان ایرباس در فرانسه آموزش دید. محمد باکر کلیباف عضو هیئت علمی و دانشیار گروه جغرافیای سیاسی دانشکده جغرافیا دانشگاه تهران است. کلیباف همچنین عضو هیئت اعزامی است و در حال حاضر رئیس مجلس ششم است.

بیشتر بخوانید  ابطال قطعی رای یک کاندیدا در انتخابات شورای شهر تویسرکان/ نتیجه باید تا امروز اعلام می‌شد


دیدگاهتان را بنویسید