بیوگرافی والت دیزنی + تصاویر


والت دیزنی (نام اصلی والتر الیجا دیزنی) در 5 دسامبر 1901 در شیکاگو در یک خانواده کشاورز متولد شد. پدرش ایرلندی و مادرش آمریکایی بود. والت چهارمین فرزند از پنج فرزند دیزنی، الیا و فلورا بود. به دلیل اختلاف سنی زیاد بین خواهر و برادرهایش، صمیمیت و پیوند نزدیک بین او و روی (یکی از برادران والت) ایجاد شد. روی بعدها یکی از شرکای والت در شرکت بزرگ والت دیزنی شد. والت نقاشی را از 13 سالگی شروع کرد. همان دوره را در دبیرستان ادامه داد.

بیوگرافی والت دیزنی

بیوگرافی والت دیزنی

جنگ جهانی اول با انتشار مجله گرافیکی در دبیرستان آغاز شد، اما به دلیل اینکه بالغ نبود (18 سال) نتوانست در جنگ شرکت کند، بنابراین در صلیب سرخ به عنوان راننده مشغول به کار شد. سپس به فرانسه رفت و در آنجا به عنوان نقاش و طراح گرافیک در صلیب سرخ مشغول به کار شد.

پس از جنگ جهانی اول در روزنامه های مختلف به عنوان نقاش و کاریکاتوریست مشغول به کار شد. در سال 1920، دیزنی و یکی از همکارانش “یورک” برای اولین بار در ساخت یک کارتون در کانزاس سیتی شرکت کردند. والت آزمایش های مختلفی را با یک دوربین قرضی در گاراژ آغاز کرد. کار در این گاراژ تجربه ای برای موفقیت های بعدی او و ایده های بزرگتر برای ساخت کارتون شد.

از آن لحظه به بعد، دیزنی سفری را آغاز کرد که با شکوه و شهرت دنیوی او به اوج رسید و همچنین پنجره ای به دنیایی دیگر گشود. دنیایی که سادگی آن نه تنها برای کودکان، بلکه برای بزرگسالان نیز جذاب است.

بیشتر بخوانید  آیا ۵ خرداد سال ۱۳۹۸ تعطیل است یا ۶ خرداد ؟

بیوگرافی والت دیزنی

اگرچه والت دیزنی اسطوره های باستانی را در فیلم های کوتاهی مانند «کلاه قرمزی»، «موی طلایی و سه خرس»، «گربه نر» و «هانس و لوبیا سحرآمیز» توصیف کرد، اما از این عنوان به عنوان نقطه شروع ایده های جدید استفاده کرد. .

اولین کارتون دیزنی او را از نظر مالی فاجعه بار و ناموفق کرد، اما او می خواست به ساخت کارتون ادامه دهد.

بنابراین در جولای 1923 با تنها چهل دلار در جیب به هالیوود رفت و شروع به ساخت کارتون کرد. در آنجا، پس از چندین شکست، سرانجام یک استودیوی جدید برای تولید کارتون‌های بی‌درنگ تأسیس کرد. سرمایه اولیه این مطالعه را برادرش «روی» در اختیار وی قرار داد.

بیوگرافی والت دیزنی

این استودیو که در 16 اکتبر 1923 تأسیس شد، به شرکت والت دیزنی تغییر نام داد. اولین کار بزرگ او خلق شخصیتی به نام «میکی ماوس» بود. اولین فیلم این شرکت، آلیس در سرزمین عجایب، دو روز پس از تاسیس آن اکران شد. خود دیزنی برای ساخت قسمت اول این سری کارتون، شخصاً 1500 عکس مختلف ساخت. از سال 1924 تا 1926 نزدیک به 60 قسمت از مجموعه فیلم “آلیس” فیلمبرداری شد.

کارتون های والت دیزنی از سال 1928، زمانی که فیلم های ناطق ظاهر شدند، در کانون توجه قرار گرفتند. «ویلا ولی» اولین فیلم کوتاه والت دیزنی در سال 1928 ساخته شد و میکی موس اولین شخصیت کارتونی بود که به شکل یک حیوان خلق کرد.

بیوگرافی والت دیزنی

دیزنی و شرکت های مختلف آن برنده 48 جایزه آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک برای فیلم ها، کارتون ها و تکنیک های نوآورانه فیلم سازی شده اند. علاوه بر این، دیزنی بارها توسط جوامع مختلف هنری آمریکایی و بین المللی مورد تحسین قرار گرفته است. این هنرمند برنده 30 جایزه اسکار در سال 1966 در لس آنجلس درگذشت.

بیشتر بخوانید  کلینیک های زیبایی و کاشت مو در کرمان + آدرس و تلفن

با مرگ او، چندین استودیو دیزنی به همان سبک والت دیزنی به کار خود ادامه دادند. در سال 1971، دنیای دیزنی در مقیاسی بزرگتر از دیزنی لند، حومه اورلاندو، فلوریدا افتتاح شد. اولین پارک دیزنی در خارج از ایالات متحده پارک دیزنی لند توکیو بود که در سال 1983 در توکیو ژاپن تاسیس شد. در سال 1990، اولین دیزنی لند در اروپا در فرانسه، نزدیک پاریس ساخته شد.


دیدگاهتان را بنویسید