بیوگرافی زهره فکور صبور بازیگر مطرح سینما



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوز: بسیار زیبا وی متولد 11 فروردین 1357 در تهران بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایران است. زهره فکور صبر او با فیلم «بوی گل سرخ» به کارگردانی ناصر محمدی وارد عرصه سینما شد.

زهره فکور صبر

نام اصلی: زهره فکورصبور

زمینه فعالیت: بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر

تولد: 1 آوریل 1978

تهران، ایران

محل زندگی: تهران، ایران

ملیت: ایران

حرفه: بازیگری

سالهای فعالیت: از سال 1998

زهره فکور صبر

گفتگوی کوتاه با هنرمند محبوب کشورمان زهره فکور صبور

بوی عطر او تمام فضا را پر کرده بود، عطر معروفی که همه با آن رایحه او را می شناسند، اگرچه می گوید عطر چندان گران نیست، اما همیشه از آن در کارش استفاده می کند. شما نباید متوجه شوید که من از چه کسی صحبت می کنم، مهمان ما کسی نیست جز زهره فکر صبور. بازیگر مهربان، خوش اخلاق و بهاری سینما و تلویزیون ما.

خانم فکور خودتان را برای خوانندگان ما معرفی کنید؟

زهره فکور صبورم متولد 1357/1/1 پدرم کرمانشاهی و مادرم سمنانی ولی متولد تهران هستم.

در مورد خانواده تان چیزی بگویید؟

من در خانواده ای 7 نفره زندگی می کنم، 3 خواهر و 1 برادر دارم و فرزند آخر خانواده هستم و به دلیل اختلاف سنی کم حدود 1 سال با برادرم رابطه بسیار صمیمی و صمیمی دارم.

چطور بازیگری کردی؟

واقعیت این است که در طول زندگی به تنها چیزی که به آن فکر نمی کردم بازیگر شدن بود. به من پیشنهاد دادند و من هم قبول کردم. بعد از این تئاتر با جمعی از هنرجویان تئاتر در نمایشی به ایفای نقش پرداختم. بعد از آن بازیگری من جدی تر شد. در زمان تئاتر دوستانم پیشنهاد دادند که گروه برای ساخت دو فیلم دنبال بازیگر بگردد و من رفتم آن را تشکیل دادم و پر کردم و از آنجا می توانم در فیلم باغ بچه کوچولو و همزمان در فیلم روزگار بازی کنم. جوانی به کارگردانی آقای شاپور قریب. وقتی این کار انجام شد، به کلاس های بازیگری آقای سمندریان رفتم و در آنجا درس خواندم و به این ترتیب وارد این عرصه شدم.

بیشتر بخوانید  نصب بنر جنجالی در تهران خبرساز شد! + عکس

در خانواده مخالفتی برای بازیگر شدن وجود نداشت؟

در زمان بازیگری من تنها کسی که با این کار مخالف بود برادرم بود و از آنجایی که حدود یک ساله بودم که پدرم فوت کرد، سخنان برادرم نه تنها برای من بلکه برای همه اعضای خانواده ام قابل قبول بود، اما بعدها او پشتکار من را دید و در ضبط کارم شرکت کرد و کم کم پذیرفت.

دلیل کم کاری شما در سال های اخیر چیست؟

اوایل و وقتی کوچکتر هستند، هر بازیگری دوست دارد همه نقش ها را تجربه کند، اما بعد از مدتی همه نقش هایی که پیشنهاد می شود یکسان است و من این را دوست ندارم. بعد از بازی در نقش یک مرد نابینا و متفاوت بودن با نقش های قبلی، دوست دارم بازی هایم متفاوت باشد و روی نقشی کار می کنم که برای نزدیک شدن به او کمی تحقیق می کنم. البته اگر بخواهید برای یک نقش خاص منتظر بمانید، عواقب خوبی دارد: اول باید مدت زیادی بیکار باشید و در نهایت بعد مالی زندگی وجود دارد.

نگران نیستی که فراموش شوی؟

در واقع در ابتدا خیلی نگران این موضوع نبودم و زیاد به آن فکر نمی کردم، اما کم کم متوجه شدم که وقتی انسان زیاد کار نمی کند فراموش می شود و حتی این موضوع در بعد موثر است. از کار ; اگر سناریوی خوبی وجود داشته باشد که در آن نقشی متناسب با نوع بازیگری من باشد، وقتی کار نمی‌کنم، کارگردان‌ها را فراموش می‌کنم و این به ضرر من و همه کسانی است که این رویه را انتخاب کرده‌اند، و به همین دلیل است که من پناه گرفته‌ام. خیلی روی ویژگی‌های نقش تمرکز نکردم. انتخاب بازی‌ها برایم آسان‌تر بود.

بیشتر بخوانید  آمریکا وضعیت اضطرار ملی در قبال ایران را تمدید کرد

چقدر از محبوبیت خود اطلاع دارید؟

اگر بخواهم جواب رفتارم با مردم را بدهم، می توانم بگویم که آنها من را دوست دارند، اما با چند نفر باید روبرو شوم که بگویم بین همه محبوب هستم، اما خوشبختانه تا به امروز با همه رفتار کرده ام. من توافق خوبی دارم. آنها با من بودند و من را دوست دارند.

بلیط چقدر روی شما تاثیر می گذارد؟

شاید درست نباشد اما مدتی بعد از بازی در شخصیت، خیلی به آن نزدیک شده و با آن زندگی می کنم و وارد زندگی عادی من می شود. حتی گاهی به خودم می گویم که مثلاً ای کاش آن قسمت از فیلم را جور دیگری بازی می کردم. اما با گذشت زمان، احتمالاً تغییر خواهد کرد.

چه زمانی یک مرد خوشحال است؟

خوشبختی در پول، ثروت و غیره اینها نیستند و با سوال شما یاد جمله آقای انتصامی افتادم که می گفت شادی باید در دل باشد و وقتی دل شاد است آدم شادی هستید که واقعاً درست است.

آیا خودتان را خوشحال می دانید؟

خب صددرصد نمیتونم جواب بدم ولی تا حدودی راضی هستم ولی زیاد راضی نیستم.

به عنوان یک بازیگر به نظر شما بازیگری چقدر در بازیگری موثر است؟

ببینید من وقتی شروع به کار کردم مثلاً در سال 2000 چهره و استایل خیلی تاثیرگذار نبود و مهارت بازیگری مهمتر بود اما امروز این موضوع بیشتر مورد توجه قرار گرفته و افرادی را می بینم که چهره و استایل خوبی دارند اما وقتی وارد می شوند. قلب بازی وقتی آنها را می شنویم متوجه نقاط ضعف آنها می شوید. به نظر من چهره و اندام برای بازیگر لازم است، اما از اصل بازیگر نباید غافل شد و آن نحوه بیان، لحن خوب و مانند آن است.

بیشتر بخوانید  زمان معرفی و ارسال لیست کابینه به مجلس

پس باید رژیم بگیری؟

از بچگی خیلی تمرین می کردم و زمانی که بازیگری را شروع کردم بخشی از وقتم به کار اختصاص داشت و کمی هم از ورزش کنار رفتم که باعث چاقی و اضافه وزن می شود. رژیمی ندارم که بگم هیچی نمیخورم ولی خیلی رعایت میکنم و مشکل اینجاست که من ذاتا گیاهخوارم و به غذاهای پخته و بخارپز خیلی علاقه دارم و رژیمم اینطور نیست. اینطوری فقط بخاطر رژیمم

زهره فکور صبر


دیدگاهتان را بنویسید