مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

بیوگرافی رفعت هاشم پور داستان زندگی رفعت هاشم پور و علت مرگ او

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


بیوگرافی، شروع کار هنری و یک فیلد همگام سازی را وارد کنید رفعت هاشم پور

رفعت هاشم پور در سال 1310 در اردبیل به دنیا آمد. خانم رفعت هاشم پور با وجود تحصیل در رشته بازیگری تئاتر در دانشگاه هنرهای زیبای دانشگاه تهران، فعالیت هنری خود را از اواسط دهه 30 و به صورت حرفه ای از سال 1337 در رشته سنکرون آغاز کرد.

رفعت هاشم پور نیز بین سال های 1338 تا 1346 معلم بود. ویژگی های خاص صدای عاطفی رفعت هاشم پور او را از همان ابتدا خواستگار همیشگی بسیاری از بازیگران بین المللی و همچنین پیش از انقلاب ایرانی کرد.

آشنایی و ازدواج رفعت هاشم پور با جلال مقامی

رفعت هاشم پور در دوران فعالیت خود با یکی دیگر از دوبلورها و مجریان سرشناس دیگر به نام جلال مقامی مجری برنامه صحنه های فراموش نشدنی آشنا شد و ازدواج کرد. خانم هاشم پور در زمان ازدواج 33 ساله و آقای مقامی 23 ساله بودند. حاصل ازدواج آنها دختری به نام مرجان است.

جلال مقامی که صبح جمعه خبر درگذشت همسرش را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد، گفت: متاسفانه همسر مهربانم را از دست دادم. ما بیش از 50 سال است که با هم زندگی می کنیم. ما در این سال ها همیشه با هم بودیم و با هم کار کردیم. البته از رفتن او بسیار ناراحت هستم، زیرا علاوه بر همسرم، یک همکار دلسوز را نیز از دست دادم. وقتی همگام شدم او آنجا بود. در آن مدت با هم کار کردیم و از هم یاد گرفتیم. «ما به هیچ یک از آنها آموزش ندادیم.

بیشتر بخوانید  تصاویر اینستاگرام رز رضوی (2)


رفعت هاشم پور و جمشید هاشم پور - نمونه صدای رفعت هاشم پور - عکاسی جوان رفعت هاشم پور - جلال مقامی

آثار رفعت هاشم پور

رفعت هاشم پور در «پدرسالار» به جای اکرم محمدی، هتی کینگ در «داستان های جزیره»، فهری کوروشا به جای فهری در «امام علی (ع)» و فریده سپاه منصور در «معصومیت از دست رفته» صداپیشگی کردند.

رفعت هاشم پور بازیگری را به عنوان گوینده تلویزیون از سال 74 آغاز کرد و «چوپانان صحرا» (به کارگردانی حسین محجوب) اولین فیلم مستقل او به عنوان گوینده بود.

او همچنین به عنوان مجری چند مجموعه تلویزیونی فعالیت داشت که یکی از مهمترین آنها کارگردانی دوبله «قصه های جزیره» در اواسط دهه 70 بود. او در این سریال ابتدا به جای نقش دوم صحبت کرد، اما بعد ترجیح داد به جای شخصیت هتی کینگ (با بازی جکی باروز) صحبت کند که او نیز بسیار مورد توجه قرار گرفت.

دومین حرفه بازیگری اواخر او به عنوان راوی در فیلم «مردگان متحرک» سوزان ساراندون بود که در ایران با «آخرین مراحل یک حکم اعدام» (عنوان رمانی که فیلم بر اساس آن ساخته شده است) به نمایش درآمد.

در مستندهای داستانی نیز تبحر خود را نشان داد.


بیوگرافی مرجان مقامی - درگذشت رفعت هاشم پور - خانه جلال مقامی - جوانی جلال مقامی

رفعت هاشم پور از اواخر دهه 1970 به ندرت صحبت می کرد و بیشتر دوبله را به دانشجویان جوان آموزش می داد. در دهه 1380 سریال «پادشاهان قصرهای خالی» را کارگردانی کرد.

رفعت هاشم پور متولد اردبیل است و پس از فارغ التحصیلی از هنرستان بازیگری، فارغ التحصیل بازیگری تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.

به دعوت هوشنگ لطیف پور از سال 1337 با همگام سازی فعالیت هنری خود را آغاز کرد و علاوه بر آن از سال 1338 تا 1346 به عنوان معلم معارف به تدریس پرداخت.

بیشتر بخوانید  404 پیدا نشد

نقشه فراموش نشدنی رفعت هاشم پور

یکی از نقش های به یاد ماندنی که او بازگو کرد اسکارلت در بر باد رفته بود که آنقدر درخشان بود که کمتر کسی در ایران امروز اسکارلت اوهر را بدون صدای فارسی زبانش به یاد می آورد. از دیگر کارهای به یاد ماندنی می توان به صداپیشگی باربارا گراهام در فیلم “من می خواهم زندگی کنم!” یا دوبله نقش آنی سالیوان معلم هلن کلر در معجزه گر که یکی از ماندگارترین اجراهای تاریخ دوبله ایران است.

صداپیشگی خاله هتی در سریال قصه های جزیره، آیوت در سریال ارتش و همچنین بازی به جای بازیگران سریال های ایرانی مانند اکرم محمدی در سریال پدرسالار، فخری خوروش در سریال امام علی (ع) از جمله کارهای تلویزیونی اوست. (ع) و فریده سپاه منصور به معصومیت از دست رفته اشاره کردند.

خبر درگذشت و علت مرگ دوبلور معروف رفعت هاشم پور

رفعت هاشم پور دوبلور خوش صدا و باتجربه روز گذشته در سن 90 سالگی در کرج دار فانی را وداع گفت. او از سال 1337 وارد عرصه قصه گویی و دوبله شد و سال ها با صدای جاودانه اش خاطرات بسیار شیرینی را برایمان رقم زد.


 - بیوگرافی رفعت هاشم پور همسر جلال مقامی از دوبله تا علت مرگ - بیوگرافی رفعت هاشم پور دوبلور و همسرش + بیوگرافی

بیوگرافی و زندگی خصوصی همسر استاد موز + عکس ها و ناگفته های ایشان

بیوگرافی گیتی رئوفی همسر جمشید مشایی + علت فوت

زندگی خصوصی فرهاد برادر حمید فرهونژاد و همسرش


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *