مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

بیوگرافی حمزه بن لادن پسر اسامه بن لادن بنیانگذار شبکه القاعده

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



بیوگرافی حمزه بن لادن


حمزه بن اسامه بن محمد بن عواد بن لادن ، معروف به حمزه بن لادن (متولد 1989 و احتمالاً در سال 2019 کشته شد) فرزند اسامه بن لادن برجسته ترین رهبر القاعده است که به همراه برادرش خالد در یورش در سال 2011 کشته شد.


تا 31 ژوئیه سال 2019 ، برخی از گزارش ها حاکی است که حمزه کشته شده است زیرا منابع ادعا می کنند که آنها اطلاعاتی را از مقامات ناشناس آمریکایی دریافت کرده اند که ادعا می کنند بن لادن در دو سال اول دولت ترامپ کشته شده است ، همزمان تأکید می کند که دولت آمریکا بدون توضیح راه ، در این ترور نقش داشته است.


اوایل زندگی و خانواده حمزه بن لادن


در ژانویه سال 2001 ، حمزه ، که در آن زمان 12 سال داشت ، در عروسی برادرش به همراه پدر و سایر اعضای خانواده در شهر قندهار جنوبی افغانستان شرکت کرد.


در آن زمان ، رسانه ها توجه خود را به موضوع حمزه آغاز کردند ، جایی که فیلم های ویدئویی در ماه نوامبر همان سال در ایالت غزنی فیلمبرداری شد.


حمزه و برخی از برادران وی در خرابه های یک هلیکوپتر آمریکایی ظاهر می شوند و این نشانه ای است از کار آنها در کنار طالبان.


گفته می شد، تا مارس 2003 که حمزه و برادرش سعد بن لادن در روستایی در افغانستان مجروح و اسیر شدند ، اما در نهایت این ادعا نادرست بود.


ازدواج حمزه بن لادن


شایعات پیرامون حمزه دوباره تجدید شد ، در حالی که روزنامه آگوست گاردین به عموی حمزه گزارش داد ، اطلاعات زیادی در مورد وی ، از جمله ازدواج وی با دختر یکی از هواپیماربایان یازده سپتامبر ، محمد عطا ، منتشر کرد.


اما برادر حمزه عمر بن لادن این ادعا ها را انکار کرد.


اولین حضور حمزه بن لادن


حمزه در یک ویدئو که در سال 2005 با عنوان مجاهدین وزیرستان پخش شد ، حضور داشت و در بخشی از حمله القاعده به یک مرکز نیروهای امنیتی پاکستان در منطقه قبیله وزیرستان جنوبی بین افغانستان و پاکستان شرکت کرد.

بیشتر بخوانید  وضعیت جوی کشور تا پایان هفته چگونه است؟


دو سال بعد ، به طور خاص در سپتامبر 2007 ، حمزه طبق گزارش ها در مناطق قبیله ای تحت کنترل فدرال (FATA) و در منطقه مرزی پاکستان – افغانستان زندگی می کرد ، که گفته می شود وی در انجام تعدادی از حملات با نیروهای القاعده نقش بزرگی داشته است.


حمزه بن لادن ، ولیعهد تروریسم


تا ژوئیه سال 2008 ، Sun ترجمه شعری را که حمزه نوشته بود منتشر کرده بود که در “سایت رادیکال اسلامی” در اینترنت منتشر شده بود. وی گفت: “آمریکا ، انگلیس ، فرانسه و دانمارک باید در اسرع وقت از بین بروند.” در پاسخ ، پاتریک مرکر نماینده انگلیس حمزه بن لادن، را ولیعهد تروریسم خواند.


شایعاتی درباره دخالت حمزه بن لادن در ترور نخست وزیر پیشین پاکستان بنزیر بوتو در سال 2007 منتشر شده است ، اما سخنگوی پیشین القاعده ، سلیمان بغیت ، سخنان سابق القاعده را هنگام سؤال از این کار منکر شد و تأکید کرد که این دو نفر هنگام بازجویی خانگی در ایران هنگام بوتو کشته شدند.


حمزه بن لادن فقط در سال 2010 آزاد شد. در 14 اوت 2015 ، حمزه برای اولین بار پیام صوتی منتشر کرد و از پیروان خود در کابل ، بغداد و غزه دعوت کرد تا جهاد یا آنچه را “جنگ مقدس” نامیده اند در واشنگتن ، لندن ، پاریس و تل آویو برگزار کنند.


یک روز ، در 11 مه 2016 ، حمزه در مورد چندین موضوع از جمله هدف فلسطین و جنگ داخلی سوریه صحبت کرد و گفت:


“انقلاب مبارک سوریه امکان آزادسازی بیت المقدس را بیشتر کرد.”


ملت اسلامی باید روی جهاد در سوریه متمرکز شود و صفوف مجاهدین را متحد کند ؛ دیگر هیچ عذر و بهانه ای برای کسانی که اصرار بر تفرقه و ایجاد درگیری دارند اکنون نیست که تمام دنیا علیه مسلمانان بسیج شده اند. “

بیشتر بخوانید  سوالات برای ترول. !! (سری پنجم)


حمله حمزه بن لادن در سال 201


حمزه فرزند خیریا صابر عربستان سعودی ، یکی از سه همسر بن لادن است که در مجتمع ابوت آباد زندگی می کرد. بازجویی از ازدواج های بازمانده اسامه بن لادن توسط ISI پس از یورش به مجتمع ابوت آباد نشان داد که حمزه تنها شخصی است که در آن جایی که جزء کشته ها و زخمی ها نبود ، مفقود شده است ، اگرچه حمله آمریکا بسیار گسترده بود و از مادون قرمز استفاده می کرد و در حضور نیروهای نظامی بود. چون هیچ تونل خروجی پنهان در استخر وجود ندارد.


در نامه توقیف شده پس از یورش اسامه بن لادن به هدایای لیبیایی خداوند نوشت ؛ اولی به تمایل او برای آموزش فرزند خود حمزه در قطر به عنوان یک عالم دینی اشاره می کند تا بتواند “اشتباهات در مورد جهاد را رد کند”. همین نامه فاش می کند که حمزه از حمله به این دلیل که در آن زمان در ابوت آباد حضور نداشت ، فرار نکرد.


نامه های دیگر تأیید آمادگی اسامه برای پسرش حمزه و تجهیزات او را به عنوان وارث او پس از مرگ برادر بزرگتر حمزه سعد در حمله هوایی ایالات متحده تأیید کرد. هواپیماهای بدون سرنشین در سال 2009.


سالهای اخیر زندگی حمزه بن لادن


در ژوئیه سال 2016 ، برخی رسانه ها گزارش دادند که حمزه پیام صوتی سوم را منتشر کرده است که در آن ایالات متحده تهدید کرده است که از مرگ پدرش انتقام خواهد گرفت. در یک سخنرانی 21 دقیقه ای با عنوان “همه ما اسامه هستیم” ، حمزه گفت: “ما همچنان به ضرب و شتم شما خواهیم پرداخت و شما را در کشور خود هدف خواهیم گرفت.


و در پاسخ به آزار و اذیت شما مردم فلسطین ، افغانستان و سوریه … عراق ، یمن ، سومالی و بقیه سرزمینهای مسلمان که از سرکوب شما فرار نکردند … در مورد انتقام امت اسلامی ، شیخ اسامه ممکن است که خداوند به او رحم کند ، از امنیت کسی انتقام نخواهد گرفت بلکه انتقام همه کسانی است که از اسلام دفاع کردند. »

بیشتر بخوانید  هزینه یک شب یلدا متوسط چقدر می شود؟


فایل ضبط صوتی جدید در ماه مه 2017 توسط بنیاد رسانه ای الصحاب منتشر شد که در آن وی حمزه را به انجام “حملات انتقام جویی” علیه اهداف غربی تشویق می کند.


حمزه بن لادن تروریست جهانی


با توجه به نفوذ فزاینده وی در القاعده ، ایالات متحده در ژانویه سال 2017 حمزه بن لادن را به عنوان تروریست جهانی طبقه بندی کرد ؛ وی به طور موثری او را برای محدود کردن حرکت و توانایی های اقتصادی خود در لیست سیاه قرار داد.


در ماه مه سال 2017 ، ویدئوی جدیدی منتشر شد که از حمزه خواست که از طریق یورش فقط گرگها و استفاده از هر وسیله ممکن ، به یهودیان ، آمریکایی ها ، غربی ها و روس ها حمله کند.


پاداش 1 میلیون دلار آمریکا برای حمزه بن لادن


در 28 فوریه 2019 ، وزارت امور خارجه آمریکا برای اطلاعات منتهی به موقعیت حمزه در هر کشور دنیا ، پاداش حداکثر 1 میلیون دلار را ارائه داد.


در تاریخ 1 مارس 2019 ، عربستان سعودی اعلام کرد که حمزه بن لادن را از تابعیت خود سلب کرده است .


کشته شدن حمزه بن لادن


در 31 ژوئیه سال 2019 گزارش شد که آمریکا اطلاعاتی را به دست آورده که تأیید کرده، حمزه بن لادن درگذشته است .


برخی گزارش ها حاکی است که حمزه کشته شده است. با توجه به بعضی خبرها میتوان نتیجه گرفت که حمزه در فوریه سال 2019 کشته شده درست زمانی که وزارت امور خارجه برای پیدا کردن حمزه پاداش زیادی میداد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *