بیوگرافی جیسون استاتهام جیسون استاتهام


بازیگر مشهور اکشن فیلم هایی مانند Transporter Crank High Voltage

بازیگر نقش اصلی فیلم موفق “مسابقه مرگ” در 12 سپتامبر 1972 در لندن به دنیا آمد. ویژگی این بازیگر ورزشی این است که در مدت کوتاهی کار و فعالیت زیادی را تجربه کرد. شاید کمتر کسی بداند که او در بازی های المپیک 1992 عضو تیم شنای بریتانیا بود و دوازدهم شد. اما این تمام کاری نیست که جیسون استاتهام انجام داده است.

بیوگرافی جیسون استاتهام جیسون استاتهام

رانندگی یکی از علایق اصلی اوست و در دوره های هنرهای رزمی نیز شرکت کرده است. با این حال او در دنیای مد هم کار می کرد و زمانی فروشنده بازار سیاه بود! اما همه دنیا او را به عنوان بازیگری می شناسند که حضوری آرام، متین و متین دارد.

او اولین نقش سینمایی خود را در سال 1998 در فیلم Guy Ritchie’s Lock, Stock and Two Smoking Burrells بازی کرد و دلیل انتخاب او برای این نقش تخصص او در تجارت خودرو بود. او همچنین یکی از سرمایه گذاران فیلم بود. موفقیت مالی و تجاری این فیلم شرایطی را برای ادامه کار استاتهام ایجاد کرد.

بیوگرافی جیسون استاتهام جیسون استاتهام

ریچی در فیلم بعدی خود “کلاه ها” (2000) نقش مهم تری به او داد و استاتهام توانست مهارت های بازیگری خود را در کنار برد پیت، دنیس فارینا و بنیسیو دلتوره نشان دهد. در آن زمان استاتهام لندن را به مقصد لس آنجلس ترک کرد و در فیلم «نوبت اوست» (2000) بازی کرد که نتیجه بزرگی برای او محسوب نمی شود. او در فیلم علمی تخیلی «اشباح مریخ» (2001) نقش مکمل را بازی کرد و در همان سال در «تکنیک» در مقابل جت لی صحنه های رزمی زیبایی را به تصویر کشید. اما ایفای نقش اصلی در فیلم اکشن و ورزشی «ترانسپورتر» (2002) بود که استاتهام را به چهره ای موفق و مشهور تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید  خبر خوش برای علاقمندان "تاریخ تولد لاکچری"!

بیوگرافی جیسون استاتهام جیسون استاتهام

صحنه های اتومبیل رانی این فیلم بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و باعث ساخت قسمت دوم این فیلم شد. استاتهام در بازسازی فیلم «شغل ایتالیایی» (2003) نیز نقش یک راننده خوش تیپ را بر عهده گرفت و با مهارت رانندگی خود تماشاگران را مجذوب خود کرد. این فیلم که نسخه ای مدرن از فیلم موفق کلاسیک انگلیسی (محصول سال 1969) است، اکنون به دومین قسمت خود می رسد و استاتهام نیز در آن نقش آفرینی می کند. این بازیگر هم اکنون مشغول کار در فیلم کرانک 2 است که قسمت اول آن در سال 1385 فیلمبرداری شده است. قسمت سوم «حمل و نقل» باید تا پایان سال جاری اکران شود.

بیوگرافی جیسون استاتهام جیسون استاتهام

فیلم شناسی:

در سال 1998
قفل، انبار و دو بشکه سیگار کشیدن
2000
گرفتن
آن را روشن کنید
در سال 2001
ارواح مارس
اختاز
ماشین من
در سال 2002
تایوان بوکس: ثروت جنگ
حمل کننده
در سال 2003
تجارت ایتالیایی
در سال 2004
وثیقه
سلولی
در سال 2005
حمل کننده 2
یک هفت تیر
لندن
در سال 2006
یک آشفتگی
پلنگ صورتی
رسیدگی
در سال 2007
جنگ
به نام پادشاه: داستان محاصره سیاه چال
در سال 2008
سرقت از بانک
بازی مرگ
حمل کننده 3
در سال 2009
اهرم 2: ولتاژ بالا
تجارت برزیل


دیدگاهتان را بنویسید