بیوگرافی استیون هاوکینگ


استیون هاوکینگ در ژانویه 1963 در سن بیست و یک سالگی با احساس ناراحتی در عضلات دست و پا به بیمارستان رفت. آزمایش هایی که روی آن انجام شد علائم بسیار نادر و غیر قابل درمان را نشان داد. این بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک نامیده می شود ALSبه عنوان جزء شناخته می شود نخاع، مغز و سیستم عصبی اعصاب حرکتی بدن را مورد حمله قرار می دهد و به تدریج از بین می برد و با ضعیف شدن ماهیچه ها باعث فلج عمومی می شود به طوری که به تدریج توانایی انجام هر حرکتی از انسان سلب می شود.

بیوگرافی استیون هاوکینگ

بیماران مبتلا به این بیماری معمولاً بدون درمان عمر زیادی نمی کنند و استیون پیش بینی می کند که این دوره بین دو تا سه سال باشد. پس از این حادثه، استیون هاوکینگ افسرده شد و تمام آرزوهایش را از دست داد، مثل تحصیل در مقطع دکترا.

بیوگرافی استیون هاوکینگ

به اتاقی در دانشگاه پناه برد و ساعت ها در فکر و بی حرکت تنها ماند. او بعداً توضیح داد که در آن شب یک کابوس دیده و در خواب دیده است که او را به اعدام محکوم کرده اند و اعدام کرده اند و در آن شرایط احساس کرده است که هر لحظه از زندگی اش چقدر ارزشمند است. پس از بیدار شدن، یادش افتاد که در بیمارستان با مرد جوانی مبتلا به سرطان خون زندگی می کرد و از شدت درد فریاد می زد. پس خودتان را متقاعد کنید که اگر بله بیماری لاعلاج او عذاب می کشد، حداقل دردی ندارد. بعلاوه سرسخت و انتقاد پذیر او که به راحتی هیچ چیزی را نمی پذیرفت، هشدار می داد که معلوم نیست پیش بینی های دکتر درست خواهد بود یا اشتباهاتی در کتاب درسی وجود دارد.

بیوگرافی استیون هاوکینگ

اما آنچه به او دل و اعتماد به نفس بیشتری برای مبارزه با ناامیدی و بدبینی می داد، آشنایی با دختری به نام (جین وایلد) بود که بعدها همسرش شد.

جین دانشجوی دانشگاه لندن بود، اما تحت تأثیر قرار گرفت هوش فوق العاده و شخصیت استثنایی استیون به قدری مجذوب او شده بود که هر هفته نزد او می آمد و یک ساعت با او صحبت می کرد و شغل مناسب پیدا می کرد.

بیشتر بخوانید  پانچ دستی چیست و چه کاربردی دارد ؟

بیوگرافی استیون هاوکینگ

او این برنامه را به مدت دو سال با اشتیاق و پشتکار اجرا کرد، در حالی که شاهد رشد بیماری نفرین شده در عضلات خود بود و ابتدا با عصا و سپس با دو عصا راه رفت. او در سال 1965 با جین ازدواج کرد و او چنان غرق در امید و شادی بود که دو سال پیش پزشکان پیش بینی کردند که او مرگ قریب الوقوع او منظورت این نبود جین استفن را تا سال 1991 نگه داشت. آن دو در آن سال به دلیل مشکلات شهرت استفن و بدتر شدن بیماری از هم جدا شدند. استفن که از این ازدواج سه فرزند داشت، بعداً با یکی از پرستارانش به نام الن میسون ازدواج کرد. همسر اول النا، دیوید میسون، سازنده اولین دستگاه گفتار استفان بود.

پروفسور استیون هاوکینگ او اکنون 69 سال دارد و ظاهراً بیش از ربع قرن است که به طور معجزه آسایی زندگی کرده است. البته اگر بتوانیم شرایط کاملاً خارق العاده او را اکنون زندگی بنامیم!

بیوگرافی استیون هاوکینگ

پیش بینی های دکتر در مورد فلج پیشرونده او اشتباه نبود و این بیماری اکنون تمام بدن او را درگیر کرده است. او از اواخر دهه 1960 از ویلچر برای حرکت استفاده می کرد و تحرکش از تمام اعضای بدنش به جز دو انگشت گرفته شده است. با این دو انگشت می تواند دکمه های کامپیوترهای بسیار پیشرفته ای را که مخصوص او ساخته شده اند فشار دهد و از طرف او صحبت کند و رابطه خود را با دنیای بیرون برقرار کند زیرا استیون هاوکینگ او از سال 1985 شعارهای خود را از دست داده است. او اکنون صاحب یکی از پیشرفته ترین و ماهرترین ویلچرهای جهان است.

او حتی توانایی تکلم را از دست داد و با تعویض کامپیوتر گفتار با اطرافیانش ارتباط برقرار می کند. برنامه نویسی این دستگاه شامل سه هزار کلمه و هر بار می باشد استیون هاوکینگ اگر بخواهد چیزی بگوید باید با انتخاب کلمات و فشردن دکمه های کامپیوتر به کمک دو انگشتش که هنوز کار می کنند جمله دلخواه را بسازد و به جای آن صدای مصنوعی صحبت می کند.

بیشتر بخوانید  چگونه قانونی بودن شرکت ها را استعلام کنیم ؟

بیوگرافی استیون هاوکینگ

کتاب های هاوکینگ

کتاب “تاریخ زمان” این کتاب بارها و بارها در میلیون ها نسخه چاپ شده است و آن را به پرفروش ترین کتاب علمی در تمام دوران تبدیل کرده است. کتاب تاریخی زمان که زیرنویس است “از انفجار بزرگ تا سیاه چاله ها” این کتاب یکی از مهم ترین کتاب ها در زمینه کیهان شناسی است که به موضوعاتی مانند تصویر ما از جهان، مکان و زمان، جهان در حال گسترش، اصل می پردازد. هاینزبرگ نامشخص و پیامدهای آن، نیروهای اصلی و ذرات بنیادی طبیعت، آغاز و پایان جهان، به وحدت فیزیک پرداختند. این کتاب با توجه به تنوع مطالب و اهمیت اساسی آنها به زبان های مختلف ترجمه شده است و در ایران نیز با وجود اینکه ترجمه های مختلفی از کتاب ارائه شده است، ترجمه محمدرضا محجوب توسط انتشارات منتشر شده است. به زبان های مختلف ترجمه شده است. سال هشتم رسید.

بیوگرافی استیون هاوکینگ

این کتاب اگرچه مزایای فراوانی داشت، اما دارای نقاط ضعف مهمی نیز بود، از جمله وزن برخی از مفاهیم ارائه شده در کتاب و مختصر بودن آنها. این مشکلات باعث شده است که بسیاری از خوانندگان غیرمتخصص (که کتاب در واقع برای آنها نوشته شده است) از درک کامل محتوای آن ناتوان باشند. به همین دلیل، یک منتقد یک بار گفت که بیست میلیون نسخه از کتاب فروخته شده است، اما اکثر خوانندگان کتاب هرگز نتوانسته اند آن را به پایان برسانند. هاوکینگ او بعداً برای خوانندگان غیر ماهر کتاب نوشت، از جمله تاریخچه مصور زمان، سیاه‌چاله‌ها و جهان‌های کوچک. کتاب مهم دیگری که هاوکینگ جهان در پوست گردو، جهان در پوسته کوچک نامیده می شود.

او در مقدمه کتاب می گوید که ناشر و بسیاری از کسانی که از موفقیت کتاب قبلی اش راضی بودند از او پرسیدند کتاب بعدی را کی منتشر می کند؟ اما او علاقه ای به نوشتن کتابی مانند کتاب اول نداشت و آن را ادامه تاریخ زمان یا تاریخ مفصل تر زمان می خواند. او مصمم بود تا زمانی که فرصت کافی برای نوشتن داشت کتابی بنویسد تاریخچه زمان جواب داد و این روش البته جواب داد و کتاب جهان در پوست گردو برنده جایزه آونتیس در سال 2002 به عنوان بهترین کتاب علمی شد.

بیشتر بخوانید  لیست درمانگاه های اهواز به همراه آدرس و تلفن

بیوگرافی استیون هاوکینگ

ولی هاوکینگ او در مقدمه کتاب جدیدش نقدی بر تاریخ زمان می نویسد و خاطرنشان می کند که کتاب به صورت خطی نوشته شده است تا فصل ها از نظر منطقی به یکدیگر وابسته باشند. اگرچه این روش برای بسیاری از خوانندگان خوشایند است، اما اگر کسی نمی توانست مفاهیم ارائه شده در فصل های اول را درک کند، در آنجا گیر می کرد و هرگز به موضوعات جالب بعدی نمی رسید. از این رو کتاب جهان در پوست گردو خوانش به شکل درخت تنظیم شده است، یعنی فصل اول و دوم کتاب با عنوان تاریخ نسبیت و شکل و شکل زمان قسمت اصلی کتاب را تشکیل می دهد و پنج فصل باقی مانده از هم جدا شده است. از بدنه اصلی درخت

این نکته به خواننده این امکان را می داد که پس از پایان فصل اول و دوم، فصل دوم را به هر ترتیبی که می خواهد بخواند. نکته مهم دیگر این است که کتاب مملو از شکل ها، تصاویر و نمودارهایی است که برخی از مفاهیم مبهم ذکر شده در کتاب را توصیف و توضیح می دهد و در نتیجه درک آنها آسانتر است. این کتاب که در هفت فصل با عنوان تاریخ نسبیت، شکل زمان، تقسیم شده است. دنیا در پوست گردوپیش بینی آینده، حفظ و نگهداری از گذشته، آینده ما و مجموعه ای از پوسته های دنیای جدید حاوی برخی از جدیدترین حوزه های تحقیقاتی مدرن است و هاوکینگ با قلم شیوا و شوخ خود توانسته است آنها را خوانا کند. کتاب جدید هاوکینگ نیز با ترجمه محمدرضا محجوب منتشر شد.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم


دیدگاهتان را بنویسید