مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

بیولوژیک یعنی چه؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


بیولوژیک یعنی چه؟

زیست شناسی زیست شناسی است.

بیولوژیکی (صفت) در ارتباط با «زیست شناسی». کلمه “بیولوژیک” فرانسوی است. این کلمه از کلمه فرانسوی “biologie” به معنای “زیست شناسی” گرفته شده است که توسط طبیعت شناس آلمانی گوتفرید راینهولد در سال 1802 ابداع شد.

در همان سال، لامارک زیست‌شناس فرانسوی از این اصطلاح در اثر هیدرولوژی استفاده کرد. پیشوند “bio”، “bio” از کلمه یونانی “bios” گرفته شده است که به معنای “زندگی” و “راه یا روش زندگی” است. مترادف انگلیسی “بیولوژیک” “بیولوژیک” است.

زیست شناسی مطالعه علمی زندگی است که دامنه وسیعی دارد، اما چندین مضمون وحدت بخش دارد که آن را به عنوان یک حوزه منحصر به فرد و منسجم به هم مرتبط می کند. به عنوان مثال، همه موجودات از سلول هایی تشکیل شده اند که اطلاعات ارثی رمزگذاری شده در ژن ها را پردازش می کنند، که می تواند به نسل های آینده منتقل شود.


بیولوژیکی

جنگ بیولوژیک چیست؟


جنگ بیولوژیکی جنگ بیولوژیکی به معنای استفاده هدفمند از عوامل بیولوژیکی از جمله باکتری ها، ویروس ها، تک یاخته ها، قارچ ها، حشرات و انگل ها یا محصولات آنها مانند سموم برای کشتن یا ناتوانی انسان، حیوانات یا گیاهان است. تا کنون، حدود 1200 عامل بیولوژیکی وجود دارد که به طور بالقوه می تواند به عنوان مورد استفاده قرار گیرد جنگ بیولوژیکی مورد مطالعه قرار گرفته اند.

بسیاری از آنها در محیط طبیعی که آب، خاک و حیوانات در آن حضور دارند به وفور یافت می شوند. عوارض جانبی این عوامل از حساسیت خفیف تا مرگ متغیر است. دستکاری ژنتیکی می تواند مرگ و میر را افزایش دهد یا این عوامل را غیرفعال کند و درمان آنها را دشوارتر و پیشگیری از آنها را غیرممکن کند.

بیشتر بخوانید  علت بی خوابی چیست ؟ چیکار کنیم زود بخوابیم ؟

کنوانسیون بین المللی منع سلاح های شیمیایی که در سال 1972 به تصویب رسید، تولید و نگهداری سلاح های بیولوژیکی را ممنوع می کند و 171 کشور این کنوانسیون را تا فوریه 2015 تصویب و امضا کرده اند. استفاده از تسلیحات بیولوژیک بر اساس توافقنامه های بین المللی حقوق بشردوستانه ممنوع است و استفاده از این سلاح ها جنایت جنگی تلقی می شود.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *