بیهوشی و سوزن سوزن شدن در بدن برای چیست؟ / علت 5 نقص در بدن را بشناسید



بی حسی و سوزن سوزن شدن یا بی حسی شایع ترین علائم کمبود مواد مغذی است. این علائم همچنین با تعدادی از اختلالات خطرناک مانند آسیب عصبی ، مولتیپل اسکلروزیس (MHD) و برخی بیماری های دیگر همراه است ، بنابراین باید در اسرع وقت آنها را بررسی کنید. اما اگر قبلاً برای این اختلالات آزمایش شده اید و هنوز احساس سوزن سوزن شدن و بی حسی دارید ، ممکن است دچار کمبود مواد مغذی باشید که باعث سوزن سوزن شدن و بی حسی می شوند.

کمبود کلسیم

بدن کلسیم تولید نمی کند ، بنابراین ما باید آن را از بهترین منابع کلسیم و مکمل ها دریافت کنیم. کلسیم برای سلامتی ما بسیار مهم است. این ماده معدنی علاوه بر محافظت از استخوان ها ، سلامت قلب ، خون و ماهیچه ها را نیز حفظ می کند. ما مقداری از این ماده معدنی را از طریق عرق ، ادرار و مدفوع از دست می دهیم و ممکن است شما آن را ندانید ، اما سوزن سوزن شدن و بی حسی علائم شایع کمبود کلسیم است.

منیزیم

منیزیم در بیش از 300 واکنش شیمیایی در بدن از جمله عملکرد قلب ، عملکرد ماهیچه ها و حتی هورمون ها نقش دارد. از آنجا که ثابت شده است کمبود منیزیم باعث اختلال در عملکرد عصب می شود ، کمبود این ماده مغذی می تواند منجر به علائمی مانند سوزن سوزن شدن و بی حسی شود. البته کمبود منیزیم علائم دیگری نیز دارد.

ویتامین دی

کمبود ویتامین D کافی در جذب کلسیم در بدن اختلال ایجاد می کند. کلسیم برای سلامت استخوان ضروری است. این مشکلات می توانند به مناطق دیگر از جمله ماهیچه ها نیز سرایت کنند که می تواند باعث بی حسی یا سوزن سوزن شدن شود. کمبود ویتامین D همچنین می تواند علائمی مانند خستگی ، کاهش اشتها ، کاهش وزن و یبوست ایجاد کند.

بیشتر بخوانید  دانشجویان وام ۷۰ میلیون تومانی می گیرند + جدول

ویتامین B12

کمبود B12 می تواند علائمی مانند افسردگی ، توهم و از دست دادن حافظه را ایجاد کند. سطح فیزیکی پایین B12 می تواند باعث بی حسی و سوزن سوزن شدن همراه با زردی ، درد مفاصل و تنگی نفس شود. این ویتامین برای بسیاری از عملکردها از جمله تولید DNA ، اعصاب و سلول ها مورد نیاز است.

کمبود ویتامین E

ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی از بافت های بدن در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند. علاوه بر محافظت از سلول ها یا شاید به همین دلیل ، ویتامین E دارای خواص ضد پیری است.

این ویتامین به محافظت از سیستم عصبی کمک می کند. یکی از علل سوزن سوزن شدن و بی حسی این است که بدن به اندازه کافی از این ویتامین برخوردار نیست ، بنابراین احساس سوزن سوزن شدن و بی حسی در دست ها ، پاها و انگشتان پا می کنیم.

واقعیت ناخوشایند این است که بسیاری از مردم کمبود مواد مغذی دارند. این در حالی است که اکثر ما به اندازه کافی خوش شانس هستیم که به مواد مغذی و مواد مغذی مناسب دسترسی داریم. رژیم غذایی متعادل نه تنها به ما کمک می کند احساس بهتری داشته باشیم ، بلکه می تواند به طور م manyثر با بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان ، دیابت ، بیماری های قلبی و چاقی مبارزه کند.

از بسیاری جهات ، سوزن سوزن شدن و بی حسی نشانه کمبود مواد مغذی است. بنابراین ، سلامتی ضعیف اغلب به دلیل انتخاب نامناسب رژیم غذایی و عدم فعالیت بدنی است. در واقع ، بهبود این دو شیوه زندگی می تواند تفاوت بزرگی برای شما ایجاد کند!

بیشتر بخوانید  الهام حمیدی مدلینگ آرایشی شد

2323

دیدگاهتان را بنویسید