بیماری کرونر قلب در تهران / بیماران آسیب دیده باید با شماره 115 تماس بگیرند



معاون درمان ستاد کرونا در استان تهران با تشریح وضعیت بیمارستان ها و نحوه بستری شدن بیماران مبتلا به عروق کرونر گفت: زمان این شرایط در تهران غیرقابل پیش بینی است و حداقل برای همین روند خواهیم داشت دو هفته دیگر

دکتر نادر توکلی در گفت وگو با ایسناوی با اشاره به وضعیت بیمارستان های تهران در پنجمین کشور رو به رشد بیماری کرونر قلب گفت: در حال حاضر وضعیت بیمارستان های تهران بسیار بالا است و حدود 8700 بستری داریم و روزانه حدود 2000 بیمارستان جدید داریم و حدود 20000 بستری در بیمارستان وجود دارد. “

وخامت اوضاع تاج در تهران

وی با بیان اینکه وضعیت بیماری در تهران بد است ، افزود: در حال حاضر به طور متوسط ​​60 درصد ظرفیت بیمارستان های تهران متعلق به کرونا است.

قرار بود تعطیلات به کادر پزشکی اطمینان دهد اما …

توکلی ادامه داد: روشن است که ادامه روندی که ما داریم قابل پیش بینی نیست. هدف از تعطیلات اخیر این بود که کادر پزشکی بتوانند راحتی را پیدا کنند و مدیریت کنند ، که البته چنین نیست و همه بیمارستانها درگیر آن هستند. بنابراین بیشتر بیماران در بخشهای اورژانس بستری می شوند و در شیفتهای بعدی به بخشها منتقل می شوند.

وی با استناد به چند عکس از بیماران بستری در بخشهای بیمارستان گفت: اینطور نیست. البته ممکن است در یک ساعت بسیار شلوغ باشد و گاهی اوقات تعداد بیماران در اورژانس بسیار زیاد است و بیماران به طور موقت از این طریق در بیمارستان بستری شده و سپس منتقل می شوند. بیمار می تواند 10 تا 20 دقیقه منتظر بماند تا منتقل شود. البته به طور کلی ، چون تعداد پذیرش در بیمارستان زیاد است ، باید شرایط را مدیریت کرد.

بیشتر بخوانید  یورو 2020 جشن قهرمانی ایتالیا در قاب عکس - اخبار فوتبال جهان - اخبار ورزشی تسنیم

نیاز به تقویت بستری موقت کوید

توکلی گفت: در این شرایط ، وقتی تعداد پذیرش در بیمارستان زیاد است ، باید بستری موقت کوید در کلینیک های سرپایی را افزایش دهیم ، که می تواند مفیدتر باشد. کلینیک های سرپایی کوید در حال حاضر در تهران فعالیت می کنند و دارای دارو هستند. در تهران ، بیش از 2500 تا 3000 بیمار را به صورت سرپایی مدیریت می کنیم.

بیماران بدحال باید با شماره 115 تماس بگیرند

توکلی در خصوص نحوه مراجعه افراد به بیمارستان ها گفت: بیماری که در شرایط وخیمی قرار دارد برای انتقال باید با 115 تماس بگیرد. در همان زمان ، سیستم 6070 برای بیمارانی در نظر گرفته شده است که برای بستری شدن در بیمارستان توصیه می شوند و عمدتا توسط این سیستم هدایت می شوند.

حداقل تا 2 هفته دیگر روند فعلی کرونر در تهران را ادامه دهید

مرگ و میر زیاد است

وی با بیان اینکه ادامه این شرایط در تهران قابل پیش بینی نیست ، گفت: حداقل برای دو هفته دیگر همین روند را داریم. در عین حال ، به دلیل تعداد زیادی از عفونت ها ، مرگ و میر نیز زیاد است. البته مرگ و میر کم و زیر یک درصد است ، اما مرگ و میر به دلیل درجه آلودگی زیاد است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید