بیماری مقاربتی تریکومونیازیس (عفونت واژن در زنان) چیست؟


با این قسمت از دلگرم کننده به روز باشید راه های مناسب برای درمان عفونت واژن آن ها ملاقات می کنند.

عفونت های زنانه

تریکومونیازیس چیست؟

تریکومونیازیس شایع ترین بیماری مقاربتی در زنان جوان است که با علائمی مانند ادرار دردناک، خارش و سوزن سوزن شدن واژن و ناراحتی در حین رابطه جنسی مشخص می شود. تریکومونیازیس یک بیماری مقاربتی است که توسط ارگانیسم های کوچکی به نام تریکوموناس واژینالیس ایجاد می شود. در حال ظهور است. اکثر زنان به این بیماری مبتلا می شوند، اما مردان نیز می توانند به یک بیماری مقاربتی مبتلا شوند و ویروس را از طریق رابطه جنسی به شریک جنسی خود منتقل کنند.

تریکومونیازیس چیست؟

افراد شامل علائم خاص

وجود این عامل بیماری در بدن انسان.
واژینیت یکی از بیماری های ناشی از تریکوموناس واژینالیس است که یک ارگانیسم تک سلولی تاژک دار است. این عفونت یکی از بیماری های مقاربتی است که بیشتر در افرادی که دارای شرکای جنسی متعدد هستند دیده می شود، استفاده از توالت عمومی، حمام عمومی، استخر و معاینات غیربهداشتی لگن زنان نیز احتمال انتقال غیرجنسی این بیماری را ایجاد می کند. مرض. .

تریکوموناس واژینالیس مختص منطقه خاصی نیست و سالانه باعث حدود 180 میلیون عفونت جدید در سراسر جهان می شود. تریکوموناس واژینالیس یکی از شایع ترین علل بیماری های غیر ویروسی و مقاربتی است.التهاب واژن، دهانه رحم و مجاری ادراری در زنان از پیامدهای عفونت تریکوموناس واژینالیس در زنان است. متأسفانه حدود 10 تا 50 درصد زنان مبتلا به عفونت تریکوموناس واژینالیس بدون علامت هستند و این درصد ممکن است در مردان بیشتر باشد. این انگل به عنوان پیش ساز انتقال ویروس های نقص ایمنی انسانی مانند HIV و سایر عفونت های مقاربتی عمل می کند.

بیشتر بخوانید  مزایای درمانی گرانول گیاهی لاکساتیو

دانشمندان اخیراً ارتباط بین تریکوموناس واژینالیس و ایجاد سرطان رحم را کشف کرده اند. یکی از روش های مهم برای تشخیص تریکوموناس واژینالیس، تشخیص میکروسکوپی انگل ها با استفاده از اسلایدر مرطوب است، اما کیفیت این تست های تشخیصی به تخصص و تجربه فردی که با میکروسکوپ کار می کند و همچنین کیفیت نمونه بستگی دارد. جمع آوری شده.

علاوه بر محیط کشت تریکوسل لیست کوپفر، سایر محیط های فرهنگی مورد مطالعه و ارزیابی قرار گرفت. محیط کشت اصلاح شده با الماس یکی از حساس ترین این محیط ها می باشد.
یکی از مشکلات استفاده از رسانه برای فرهنگ سازی، عدم توانایی در تحلیل با سرعت و دقت زیاد است. رنگ آمیزی آکریدین نارنجی، روشی برای رنگ آمیزی اسید نوکلئیک غیر اختصاصی، می تواند برای تشخیص تریکوموناس واژینالیس در زیر میکروسکوپ فلورسنت استفاده شود. روش های مولکولی برای تشخیص این انگل می تواند به شرح زیر باشد:
PCR، هیبریداسیون فلورسنت درجا و کاوش الیگونوکلئوتیدها
اظهار داشت.

تریکومونیازیس چیست؟

نحوه انتقال تریکومونیازیس

این انگل از طریق تماس جنسی با فرد آلوده منتقل می شود. شایع ترین محل عفونت در زنان واژن و در مردان مجرای ادرار است.

علائم تریکومونیازیس

برخی از افراد مبتلا به این بیماری ممکن است هیچ علامتی نداشته باشند.

علائم در زنان شامل موارد زیر است:

ترشحات واژن (مجرای تناسلی) که اغلب بدبو می شود و ممکن است زرد مایل به سبز باشد.
خارش در ناحیه تناسلی
* درد و گزگز در ناحیه تناسلی

این بیماری در مردان با ترشحات تناسلی و سوزش و خارش ناحیه تناسلی به ویژه در هنگام ادرار نمود پیدا می کند.

بیشتر بخوانید  همه چیز در مورد کاراگینان

عوارض تریکومونیازیس

اگر بیماری تریکوموناس دارید و تحت درمان نیستید. علائم می تواند بدتر شود، بیماری می تواند به افراد سالم دیگر منتقل شود و تریکوموناس می تواند شانس ابتلا به HIV را افزایش دهد.

تریکومونیازیس

تریکومونیازیس چگونه درمان می شود؟

آنتی بیوتیک های خوراکی اغلب برای درمان تریکومونیازیس استفاده می شود. قبل از مصرف دارو حتما با پزشک خود مشورت کنید. همچنین انجام آزمایشات بارداری قبل از مصرف دارو بسیار مهم است زیرا این آنتی بیوتیک می تواند به جنین شما آسیب برساند.

شریک جنسی شما نیز باید همزمان با شما به پزشک مراجعه کند و برای پیشگیری یا درمان ویروس تحت درمان قرار گیرد. علاوه بر این، افراد مبتلا به تریکومونیازیس باید تا زمان بهبودی کامل و رفع تمام علائم از رابطه جنسی خودداری کنند. حتی اگر احساس می کنید کاملاً درمان شده اید، لازم است تمام آنتی بیوتیک های تجویز شده توسط پزشک را مصرف کنید.

اگر تریکومونیازیس شما درمان نشود چه اتفاقی می افتد؟

تریکومونیازیس در زنان باردار می تواند منجر به پارگی زودرس غشای محافظ نوزاد و تولد زودرس شود. التهاب دستگاه تناسلی ناشی از تریکوموناس واژینالیس ممکن است خطر ابتلا به عفونت HIV (در افرادی که در معرض ویروس قرار دارند) را افزایش دهد. تریکومونیازیس در زنانی که به HIV نیز مبتلا هستند می تواند خطر انتقال ویروس HIV به شریک جنسی خود را افزایش دهد.

پیشگیری از بیماری های مقاربتی تریکومونیازیس چیست؟

برای کاهش خطر ابتلا به تریکومونیازیس، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • هر بار که رابطه جنسی دارید از کاندوم درست استفاده کنید
  • تعهد به خانواده و دوری از شرکای جنسی متعدد
  • برای جلوگیری از انتقال ویروس از رابطه جنسی با افراد سالم خودداری کنید (اگر خودتان به این بیماری مبتلا شوید)
  • اگر فکر می کنید بیماری دارید، از رابطه جنسی خودداری کنید و به پزشک مراجعه کنید.
بیشتر بخوانید  شانه زدن مو قبل از خواب چه فوایدی دارد + بهترین حالت مو در خواب

هر گونه علائم و نشانه های غیرطبیعی در آلت تناسلی مانند ترشح یا سوزش در هنگام ادرار کردن یا درد غیرطبیعی یا اختلالات پوستی، هشداری برای خودداری از رابطه جنسی و مراجعه فوری به پزشک است. اگر پزشک شما بیماری مقاربتی را تشخیص داد، فوراً به شریک جنسی خود (یا شرکای جنسی) بگویید تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنند.

————————————————- —————————————-

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید