بیمارستان کاغذی 13 ساله در تبریز / وقتی سرمایه گذاری 2000 میلیاردی تأمین اجتماعی متوقف می شود انتقال 100 میلیارد زمین – اخبار از آذربایجان شرقی – اخبار استانها تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب تبریزهنگامی که خبر ساخت بیمارستان 327 تختخوابی تأمین اجتماعی در سال 2008 توسط جلسه هیئت دولت در سفر رئیس جمهور وقت به آذربایجان استانی در سالن فرمانداری اعلام شد ، تعداد کمی فکر می کردند که سرنوشت بیمارستان برای 13 سال روی کاغذ باقی بماند. بیمارستانی که هنوز زمینی برای ساخت در سال 1400 ندارد!

آذربایجان شرقی بیش از 4 میلیون نفر جمعیت دارد كه بیش از 2 میلیون نفر معادل 53٪ جمعیت استان تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند. به گفته جعفر سمساری ، مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی ، این رقم بالاتر از متوسط ​​ملی است و نیاز به بیمارستان بزرگتر در بیمارستان عالی برای امنیت اجتماعی به دلیل جمعیت و دسترسی به سایر استان ها ، یک نیاز مسلم است.

اما تقریباً همزمان با این مصوبه برای تبریز ، در شیراز ، در همان شرایط ، دستور ساخت بیمارستان به شرط واگذاری زمین رایگان تأمین اجتماعی صادر شد. به جای 10 هکتار درخواست شده در فارس ، 30 هکتار استان اعطا شد ، اما در تبریز هنوز تمام شده است. آنها ادعا می کنند که تأمین اجتماعی یک سازمان غیردولتی عمومی یا یک نهاد دولتی است !!!

این میزان بی مسئولیتی در استان در دوره های مختلف بی سابقه است

این یکی از شگفتی های زمانی است که همه در مورد لزوم ساخت آن صحبت می کنند ، اما هیچ کس اقدامی نمی کند. هنگامی که تنها تغییر در روند ساخت این بیمارستان این است که اخبار گزارش می دهند که زمین آن از یک مکان به مکان دیگر منتقل شده است ، اما آنها هنوز مکان ثانویه را ندارند! یا یک شرکت کره جنوبی آمد اما نیامد ، یا سوئیسی ها مجبور به ساخت بودند اما نشدند و با این گفتگوها مردم را به خود مشغول کردند و سرمایه گذاری در زمینه تأمین اجتماعی همچنان در هوا ماند.

در مصوبه اعلام شده هیأت وزیران ، زمینی از استان و ساخت و ساز و تجهیزات تأمین اجتماعی و استاندار نیز به عنوان مسئول یافتن و تحویل زمین معرفی شدند ، اما اکنون فرماندار تسلیم شد و اعلام کرد که من فقط مسئول خودم هستم برای ورود به سرزمین. و انتقال آن به عهده تأمین اجتماعی است !!!

بیشتر بخوانید  آیین سنتی و تاریخی «نخل‌بندی» در مهریز برگزار شد

این میزان بی مسئولیتی در استان در زمان های مختلف بی سابقه است ، در حالی که اگر از یکی از اهدا کنندگان خواسته می شد این زمین را خریداری و اهدا کند تا مرکز استان ما به استان دیگری منتقل نشود ، آنها این کار را می کردند و مسئولان خجالت بکش غیر مسئول.

در طول 13 سالی که ساخت بیمارستان تأیید شده است ، اداره کل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی شاهد چندین مدیر محترم بوده است ، اما آنها نتوانسته اند زمینی را تأمین یا حتی ادامه دهند.

آیا امکان دارد؟ آیا شما نمی توانید؟

در این زمینه ، از دکتر سید اسماعیل مقاداسپور ، مدیر کل درمان تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی که از فوریه 1998 در این مقام مشغول به کار است و قول داده است در زمین مطبوعات در ژوئیه 1999 مسئله زمین را حل کند و شروع به ساخت و ساز کند ، بخواهید در مورد آخرین وضعیت در این بیمارستان کاغذی

همانند سال قبل ، وی معتقد است که جدی ترین اولویت دولت وی تکمیل ساخت بیمارستان 327 تختخوابی تأمین اجتماعی در تبریز است ، اما در گزارش کاری خود هنوز اظهار داشت که مشکل زمین حل نشده است و اطلاع می دهد که روشهای مختلف تخصیص زمین در حال مطالعه است.

دکتر سید اسماعیل مقدس پور با بیان اینکه باید به دنبال مسیرهای جایگزین باشیم و مسیرهایی را که 13 سال پیش برای رسیدن به بن بست طی کردیم دنبال نکنیم ، موانع تهیه زمین بیمارستان را یادآوری کرد و گفت: شهرداری در ازای تحویل زمین ، سرعت او ادعا می کند که حق با اوست زیرا ما هر دو سازمان غیردولتی عمومی هستیم و موانع قانونی برای تحویل رایگان زمین وجود دارد.

بیشتر بخوانید  یادگیری زبان انگلیسی با فیلم و انیمیشن های جذاب

وی با اشاره به اینکه در متن صریح این مصوبه آمده است که استاندار باید زمین را به هر طریق لازم تأمین و به تأمین اجتماعی تحویل دهد ، افزود: بودجه شامل بودجه خرید زمین نمی شود و اختیارات استاندار فرصت تهیه زمین. “این نه تنها شامل سازمانهایی در این شماره نیست و نه به دلیل اعتبارات ویژه این موضوع را در اولویت قرار می دهد. تأمین اجتماعی به دلیل تصویب هیئت مدیره نمی تواند زمین بخرد و تغییر تصویب مدت زمان زیادی طول می کشد. .

مدیرکل درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی از تعهد تأمین اجتماعی برای ساخت و تجهیز این بیمارستان برای تبریز خبر داد و گفت: بیش از 1500 تا 2000 میلیارد باید برای ساخت بیمارستان 327 تختخوابی در تبریز هزینه شود و تأمین اجتماعی معتقد است سند زمین از طرف این سازمان اظهارنظر قاطع نکنید ، سرمایه گذاری در زمین خارجی اقدامی محتاطانه نیست.

سه ، چهار استراتژی تأمین زمین را پس از 13 سال مرور کنید

وی با بیان اینکه پیگیری برای حل این مهم برای استان به دفتر رئیس جمهور رسیده است ادامه داد: با شهرداری و استاندار انتظار می رود وی در زمینه تغییر هدف نظافت به شهرداری تبریز کمک کند.

مقدس پور همچنین دلیل تغییرات مکرر در زمین پیشنهادی برای ساخت این بیمارستان را تشریح کرد و گفت: “تمام زمین ها به عنوان مثال در مورد سایت احداث در پارک بزرگ تبریز به دلیل همجواری با فرودگاه و سطح بالای آب زیرزمینی و مجاورت با بیمارستان تأمین اجتماعی عالی نسب ، سایت پیشنهادی به خاوران تبریز منتقل شده است تا در شهرهای تبریز – تهران برای همه شهرهای استان قابل دسترسی باشد که هنوز در این زمین نهایی نشده است.

وی راه حل فعلی مشکل زمین بیمارستان را تمیزی ، تصویب هدیه توسط شورای شهرداری تبریز یا کمک خیرین برای خرید و اهدای زمین برای ساخت آن عنوان کرد و گفت: اکنون با سه یا چهار راه حل در حال حرکت هستیم. ، که هر کدام زودتر به دست می آورند. “بیایید جلو برویم. اندازه دوره لیسانس قبلی در هاوران 102 میلیارد بود ، اما قیمت لیسانس هر روز که آنها بخواهند قیمت زمین را بخورند یا خلوص بخواهند ، افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید  زمین لرزه ای به بزرگی 5 ریشتر استان آذربایجان غربی را لرزاند - اخبار از آذربایجان غربی - اخبار استان تسنیم

مدیرکل درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: اگر شورای شهر تبریز به این نتیجه برسد که اهمیت این بیمارستان برای شهر بیش از هزینه زمین است و می تواند تبریز را به یک مرکز بهداشتی و درمانی و غیره تبدیل کند ، هدیه را تأیید کنید. ساخت بیمارستان در اسرع وقت پس از نقشه برداری نهایی به آرامی آغاز شد.

آیا عزم جدی برای حل مشکل وجود دارد؟

به گزارش تسنیم ، به نظر نمی رسد عزم جدی برای حل این مشکل وجود داشته باشد چه در زمان فرمانداری بیجی ، جبارزاده و هودابهش و چه در زمان فرمانداری آقای پورمحمدی و این یکی از اولویت های استان و دولت تبریز نیست. بیمارستان آذر مردانی در شهر هاوران. این نیز کمک مالی است ، اما هیچ تمایلی برای حل مشکل زمین بیمارستان تامین اجتماعی وجود ندارد. اگر دیده شود ، خیرین یا شورای شهر برای اهدا زمین تا سرمایه عظیم 2000 میلیاردی برای ساخت و تجهیز بیمارستان و اشتغال مستقیم و غیرمستقیم آن از تبریز ، اهدای زمین را دنبال می کنند.

طبق اطلاعات دریافتی ، سازمان تأمین اجتماعی پس از تأیید ساخت این بیمارستان در کابینه ، متعهد به ساخت بیمارستان جدید نشده است و در صورت عدم تأمین زمین ، برای انتقال یا حذف این امتیاز از تبریز توجیه می کند ، که امیدواریم در روزهای اخیر نمایشگاه برگزار شود. شهر پنجم و فرمانداری آذربایجان شرقی باید خاطره ای خوب در این منطقه به جا بگذارد و این امتیاز بزرگ را در تبریز حفظ کند.

انتهای پیام / 111 / ش

دیدگاهتان را بنویسید