بیمارستان فضایی چینی هم در مسیر ساخت است!



آنچه دیگران می خوانند:

گزارش کردن تو خبر به گفته چینادیلی، دو جیچن، یکی از اعضای آکادمی بین المللی فضانوردی مستقر در پاریس و رئیس بیمارستان در مرکز فضایی پکن، گفت: ما در حال انجام تحقیقات و آزمایشات گسترده بر روی زمین برای پیشبرد کار اولیه یک بیمارستان فضایی قابل حمل هستیم. در داخل یک فضاپیما.” مانند ایستگاه فضایی ما. ارزش این پروژه این است که به کاوشگران فضایی ما اجازه می دهد تا به اعماق فضا سفر کنند و در طول سفر خود سالم بمانند.

دو افزود: تحقیق، طراحی و ساخت چنین کلینیک فضایی نیز به رهبری و تقویت توسعه فناوری و سخت افزار پزشکی در کشورمان کمک می کند و از این طریق کل بخش پزشکی و سلامت را تقویت می کند.

او گفت که کارشناسان پزشکی فضایی چینی در حال بحث در مورد یک رویکرد پایدار برای حفظ تناسب اندام فضانوردان و درمان بیماری های احتمالی در طول پروازهای فضایی طولانی هستند.

این دانشمند گفت: «یکی از ایده‌های اصلی این است که بتوانیم یک بسته پزشکی کوچک در ایستگاه فضایی یا فضاپیمای دیگری قرار دهیم که بتواند نیازهای اولیه فضانوردان را تشخیص داده و درمان کند.

دو گفت: با راه اندازی این مرکز درمانی، فضانوردان می توانند با استفاده از ابزار خودآزمایی، اگر احساس خوبی ندارند، تشخیص دهند و سپس اقدامات پزشکی به موقع انجام دهند.

بیشتر بخوانید  قیمت گوشت تنظیم بازاری اعلام شد | قیمت گوشت گوسفندی خارجی و ایرانی

در حال حاضر، حمایت پزشکی از فضانوردان عمدتاً به پزشکان روی زمین متکی است. دو گفت که بزرگترین چالش در این برنامه این است که مهندسان باید نحوه بسته بندی تجهیزات پزشکی را در یک فضای بسیار محدود بیابند و افزود که برای دستیابی به این هدف، بهبود فناوری های موجود و استفاده از همکاری های بین رشته ای ضروری است.

با شروع ماموریت Shenzhou 13 که در اکتبر 2021 پرتاب شد، هر خدمه فضاپیمای چینی به مدت شش ماه در ایستگاه فضایی تیانگونگ خواهند ماند.

دو گفت که دانشمندان و مهندسان پزشکی تحقیقات زیادی برای آماده کردن فضانوردان چینی برای این ماموریت ها انجام داده اند.

آنها بر روی تأثیر فضا بر سلامت فضانوردان در طول ماموریت های فضایی طولانی مدت و همچنین بررسی چگونگی تأثیر محیط فضایی ویژه و بی وزنی در داخل ایستگاه فضایی بر سلامت فضانوردان به ویژه عملکرد مغز آنها متمرکز هستند.

تحقیقات نشان داده است که اقامت نسبتاً کوتاه مدت یا طولانی مدت در فضا عمدتاً بر سیستم اسکلتی عضلانی و عصبی تأثیر می گذارد. وی گفت که ماموریت های طولانی همچنین بر سیستم ایمنی، گردش خون، تنفسی و ادراری تأثیر می گذارد.


بیشتر بخوانید  سقوط هلیکوپتر ارتش افغانستان / طالبان: ما آن را سرنگون کردیم

دیدگاهتان را بنویسید