بیمارستان سل زابل برای پذیرش بیماران کرونر مجهز است



محمد ایمان ابیلی نژاد روز جمعه در حاشیه بازدید از بیمارستان 46 تختخوابی سل در زابل در گفت و گو با ایرنا افزود: ساخت بیمارستان سل توسط انجمن خیرین سلامت آغاز شده است زیرا منطقه سیستان بیشترین تعداد موارد سل در کشور “این بیمارستان به پذیرش بیماران کرونر اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه در منطقه سیستان کمبود دارو ، اکسیژن و تخت بیمارستانی وجود ندارد گفت: نگرانی همه کادر پزشکی و مدیران منطقه حل مشکلات پذیرش بیماران کرونر بود که با افتتاح بیمارستان سل برطرف می شود. .

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: در حال حاضر 6 دستگاه اکسیژن ساز در زنجیره تولید اکسیژن هستند و به زودی 2 دستگاه اکسیژن ساز دیگر راه اندازی می شود.

وی از افزایش ظرفیت برق مجموعه بیمارستان زابل از 2 مگاوات به 6 مگاوات خبر داد و گفت: با اقدامات بعدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل ، فرماندار زابل ، فرماندار ، ظرفیت برق از 2 سال گذشته افزایش می یابد بلوچستان سیستان و نمایندگان مردم سیستان در پارلمان و رئیس کمیته بهداشت مجلس. “ایجاد شده است.

ابیلی نژاد افزود: با این ظرفیت انرژی ، در امیرالمومنین ، تنفسی ، سینا ، سوختگی ، غربالگری ، زایمان بلوک ، سل و بیمارستان های جدید دانشگاهی کمبود برق وجود ندارد.

وی تاکید کرد: پس از افزایش بیماران بستری در بیمارستان تنفسی زابل با 64 تخت ، این بیمارستان به 85 تخت افزایش یافته و بیمارستان سوختگی 46 تخت ظرفیت دارد که طبق آخرین آمار در حال حاضر 148 بیمار دارد که 24 نفر در شرایط بحرانی.

بیشتر بخوانید  رنگ قرمز به نقشه کرونایی ایران بازگشت

معاون دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: از ابتدای اوج اخیر ، به طور متوسط ​​روزانه 4 تا 10 نفر بر اثر بیماری عروق کرونر قلب در شهرهای شمالی سیستان و بلوچستان جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: از اول تیر تعداد بیماری های کرونر قلب در منطقه سیستان در حال افزایش است و امیدواریم با واکسیناسیون به موقع و رعایت پروتکل های بهداشتی از این قله به سلامت عبور کنیم.

ابیلی نژاد گفت: کمبود متخصص ریه و مراقبت های ویژه در زابل توسط وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی درخواست شده است و از طرف وزیر و معاون وزیر قول غذا به ما داده شده است.

وی افزود: هم اکنون متخصصان داخلی ، بیهوشی و بیماری های عفونی از بیماران کرونر در منطقه سیستان ویزیت می کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: با توجه به افزایش تعداد بیماران مبتلا به بیماری کرونر قلب در منطقه ، برخی از پرستاران سه شیفت کار می کنند و از فشار کاری بالا و فرسایش جسمی و روحی رنج می برند.

مدیر گروه منابع فیزیکی دانشگاه علوم پزشکی زابل همچنین گفت که با افزایش ظرفیت برق بیمارستان امیرالمومنین زابل از 2 مگاوات به 6 مگاوات ، پنج پروژه ایجاد شده است. DR و غربالگری ، طرح توسعه اضطراری به منظور تصفیه فاضلاب در بیمارستان امیرالمومنین (ع) به بهره برداری می رسد.

حسینعلی محمدی افزود: 6 هزار و 600 لیتر ژنراتور اکسیژن در حال کار است و دو دستگاه دیگر نیز در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینكه خط برق مستقل یك بیمارستان در زابل از نیروگاه برق است ، تاكنون قطعی برق وجود نداشته و در صورت بروز حوادث غیرمترقبه كمتر از 10 ثانیه برق از طریق برق برق وارد می شود. یک ژنراتور

بیشتر بخوانید  حریف آمریکایی "یزدانی" نباید مبالغه کرد - آژانس مهر | اخبار ایران و جهان

دیدگاهتان را بنویسید