بیماران سرپایی با تاج در گیلان روزانه دو برابر بیشتر در بیمارستان بستری می شوند



ایسنا / گیلان معاون وزیر بهداشت گیلان با بیان اینکه تعداد بیماران سرپایی در روز نسبت به بستری شدن روزانه در استان گیلان دو برابر شده است ، گفت: در حال حاضر بیشتر شهرهای گیلان قرمز است و فقط دو شهر ماسال و فومن نارنگی است.

دکتر آبتین حیدرزاده در گفت وگو با ایسنا ، با بیان اینکه تعداد بیماران سرپایی در روز نسبت به بستری شدن روزانه در استان گیلان دو برابر شده است ، گفت: متأسفانه میزان آلودگی به ویروس کرونا در استان گیلان زیاد است و این بیماری هنوز توزیع می شود. . “

وی از بستری شدن حدود 700 گیلانی در بیمارستانهای استان خبر داد و افزود: همچنین شب گذشته 1300 بیمار سرپایی به مراکز درمانی استانها مراجعه کردند. با این حال ، حداکثر 10 نفر از اعضای خانواده و اطرافیان وی نیز برای هر بیمار آزمایش می شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه گیلان با اشاره به انتقال زیاد ویروس کرونا اظهار داشت: اکثر افرادی که با افراد بیمار در تماس بوده اند تاج مثبت هستند ؛ اگرچه به دلیل افزایش بیماران بستری و سرپایی هیچ علائمی از خود نشان نمی دهند ، اما احتمال افزایش بیماران در روزهای بعد وجود دارد.

حیدر زاده با اشاره به اینکه وقتی یکی از اعضای خانواده به دلتا کرونا آلوده شود ، بدون شک به همه اعضا سرایت می کند ، افزود: متأسفانه افزایش تعداد مسافر و مبل باعث افزایش سرعت انتقال دلتا کرونا در گیلان شده است.

وی با بیان اینکه به زودی همه شهرهای گیلان قرمز می شوند ، اضافه کرد: در حال حاضر بیشتر شهرهای گیلان قرمز و فقط دو شهر ماسال و فومن نارنگی هستند.

بیشتر بخوانید  سازمان بورس جایزه می دهد

معاون وزیر بهداشت گیلان همچنین از فوت شش بیمار کرونر شب گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: قبل از راه اندازی پیک جدید ، تعداد مرگ و میرهای روزانه در استان به صفر رسیده بود که متأسفانه بازهم شاهد آمارهای نگران کننده ای هستیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید