بیشترین تصادفات در تهران کجا اتفاق می افتد؟



به گزارش سلام نو به نقل از مهر، کارشناس تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: 43 درصد از مرگ و میرهای تصادفات و تصادفات شهر تهران در بزرگراه های تهران رخ می دهد.

سرهنگ رابعه زبانبخت کارشناس حوادث رانندگی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: 43 درصد از مرگ و میرهای تصادفات و تصادفات شهر تهران در بزرگراه های تهران رخ می دهد و در واقع این تصادفات در نقاطی رخ می دهد که ما نداریم. اجازه حضور عابرین پیاده را بدهد.

عابران پیاده نباید در بزرگراه ها تردد کنند اما متاسفانه نه تنها تردد می کنند بلکه تردد آنها ناامن است و 43 درصد تصادفات را به دنبال دارد.

وی گفت: در بحث تصادفات دو گروه در دو طیف وسیع داریم که اولی کودکان و خردسالان و گروه دوم میانسالان به دلیل شرایط جسمی و خصوصیاتشان هستند.

یک کارشناس تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اضافه کرد: برخی از سالمندان کند حرکت می کنند و به موقع تصمیم نمی گیرند و گاهی اوقات متوجه می شوید سالمندی در جاده تردد می کند و ناگهان یک قدم به عقب برمی خیزد و این تاخیر در تصمیم گیری باعث می شود. تصادفات تصادفات رانندگی اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: برخی از سالمندان صبح زود برای خرید بیرون می روند که نور مناسب نیست و موضوع مهم در تصادفات عابران پیاده این است که رانندگان به خوبی آنها را نمی بینند.

این کارشناس تصادفات به شما گفت: رانندگان نباید فکر کنند که نیاز به دیده شدن دارند. در عوض، آنها باید بتوانند افراد و عابران پیاده را هنگام رانندگی ببینند و شناسایی کنند تا با آنها برخورد نکنند.

بیشتر بخوانید  حادثه دلخراش در استان فارس/ بچه رها شده در باغ!

سرهنگ زبانخت ادامه داد: راننده هنگام وقوع تصادف می گوید که عابر پیاده را ندیده و وقتی با او برخورد کرده متوجه حضور او شده است در حالی که عابر پیاده فکر می کند دیده شده است. اما وقتی روی صندلی راننده بنشینید و در مورد نورها و بازتاب های موجود صحبت کنید، موقعیت راننده را درک خواهید کرد. عابران پیاده باید در مکانی باشند که راننده بتواند آنها را ببیند. این می تواند تصادفات را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

وی افزود: تردد غیرایمن متقاطع یکی از عوامل تصادف عابر پیاده است. علیرغم اینکه تمامی امکانات برای تردد عابران پیاده در آن مکان قرار گرفته و تحقق یافته است. مثلاً عابران پیاده باید از پل های عابر پیاده عبور کنند و یکی از صحنه های دردناکی که شاهد آن هستیم این است که پل مکانیزه وجود دارد و همه امکانات برای تردد عابر پیاده آماده است، اما عده ای از عابر پیاده از روی گاردریل می پرند و تردد مسدود می شود و عرض را انتخاب می کنند. بزرگراه.

سرهنگ زبانخت گفت: وقتی همکارانم به محل حادثه می رسند و علل تصادف را بررسی می کنند و یک سری علل را با یکدیگر مرتبط می کنند، در برخی موارد به این نتیجه می رسند که عابر پیاده در فاصله 50 تا 150 متری از روی پل ترافیک او در نظر گرفته شد، تصادف کرده بود و ترافیک متقاطع را انتخاب کرد، اما در واقع عابر پیاده مقصر است.

دیدگاهتان را بنویسید