بیرون زدگی دیسک کمر سراغ چه کسانی می رود؟



آنچه دیگران می خوانند:

گزارش کردن تو خبر: معمولا وقتی بیماران را برای کمردرد و سیاتیک می بینم بیرون زدگی دیسک کمر علت درد بیمار تشخیص داده می شود و او از این بیماری مطلع می شود، اولین سوالی که از من به عنوان پزشک و جراح مغز و اعصاب و جراح ستون فقرات پرسیده می شود. مهره داران می پرسد: “چرا دیسک من بیرون زده است؟!”

محققان علت خشک شدن دیسک کمر و دیسک گردن را سال‌ها مطالعه کرده‌اند. زیرا بیماری ها در افراد بسیار شایع است و به راحتی فرد را از روند عادی زندگی خارج می کند. اما ممکن است تا زمانی که این یادداشت را نخوانید نتوانید حدس بزنید مهمترین دلیل چیست.

فشارهای فیزیکی قطعا نقش بسزایی در این امر ایفا می کنند. به عنوان مثال می توان به نشستن طولانی مدت روی صندلی در محل کار یا ماشین، به خصوص اگر صندلی مناسب نیست، خم شدن و راست شدن مکرر، به ویژه برای بلند کردن اجسام سنگین، خوابیدن روی شکم در شب، اضافه وزن و بی تحرکی، اشاره کرد. این فشارها..

سن معمول این بیماری حدود 30 تا 50 سال است، زیرا در سنین پایین تر معمولاً دیسک ها هنوز خشک نشده اند و در سنین بالاتر معمولا حجم زیادی از دیسک از بین می رود و برجستگی قابل توجهی وجود نخواهد داشت. . اما باید به نوع فشار بدنی ناشی از آن در سال های اخیر اشاره کرد: ورزش نامناسبی که به دلیل بی احتیاطی در انجام حرکات یا عدم اطلاع از نحوه و شدت عملکرد آنها می تواند مضر باشد. در ورزشگاه ها بودن

بیشتر بخوانید  اگر این علائم جسمانی را در خود مشاهده می کنید شما افسردگی دارید

کمی عجیب به نظر می رسد اما سیگار نیز بر ظاهر این بیماری تاثیر می گذارد و افراد سیگاری با استرس فیزیکی کمتری دچار بیرون زدگی دیسک کمر می شوند، زیرا دیسک این افراد زودتر از دیگران آب از دست می دهد.

مردان بیشتر از زنان در معرض خطر فتق دیسک کمر قرار دارند و یکی دیگر از عوامل مؤثر هر گونه ضربه یا فشار حاد ناگهانی بر ستون فقرات است، مانند سقوط از ارتفاع یا تصادف.

اما عامل خطری که در سال های اخیر به عنوان مهم ترین عامل بیرون زدگی دیسک کمر شناخته شده است عاملی است که از بدو تولد ما را دنبال می کند: ژنتیک!!! دلیل این امر، خانواده هایی است که احتمالاً با آنها دست و پنجه نرم کرده اید و بیماری های دیسک کمر که بسیاری از افراد آن خانواده ها را مبتلا کرده است. اگرچه این موضوع ممکن است باعث نگرانی شود، اما بهتر است با آگاهی از نحوه مراقبت از خود، پیشگیری را در نظر بگیریم. این بدان معناست که اگر در خانواده شما سابقه دیسک کمر به ویژه عمل آن وجود دارد، باید بیش از سایر افراد از استرس های جسمی، اضافه وزن و استعمال دخانیات پرهیز کنید و ورزش صحیح و منظم جزء جدایی ناپذیر زندگی شما باشد. ; و اگر خوشبختانه این سابقه خانوادگی را ندارید بهتر است از این فرصت استفاده کنید و با رعایت موارد فوق از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنید.


بیشتر بخوانید  مبلغ وام سفر برای بازنشستگان اعلام شد + جزییات

دیدگاهتان را بنویسید