بیدبلند خلیج فارس، زمستان امسال یکی از ستون‌های قابل اتکای گازی کشور بود



به گزارش شمانیوز ، محمود امین نژاد در مراسم افتتاحیه تاسیسات، مجتمع بندری و مخزن صادراتی خلیج بیدبلند که با حضور وزیر نفت، معاونان وزیر نفت، مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، استاندار خوزستان، بهبهان برگزار شد، حضور یافت. . وی از همراهی و همدلی مسئولان استانی از جمله استاندار، نمایندگان، اعضای شورای تامین، فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی و همچنین مدیرکل شرکت ملی نفت، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تشکر و قدردانی کرد. مدیرعامل گروه پتروشیمی خلیج فارس در اجرای این طرح.

وی گفت: امروز آخرین پروژه مهم قرن در صنعت پتروشیمی کشور در افتتاحیه ای ارزشمند به بهره برداری می رسد و جمع آوری گازهای سوختی زنجیره ارزش تولید بیدبلند را تکمیل می کند.

امینی نژاد افزود: پالایشگاه گاز بیدبلند در خلیج فارس به عنوان بزرگترین هاب گازی غرب آسیا با تیمی توانمند، بدون خشونت و به معنای واقعی جهاد در محدوده جغرافیایی سه استان اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس گفت: پروژه جمع آوری گاز نفت یک سال و نیم بعد از پالایشگاه آغاز شد و در آن مدت با همکاری بسیار خوب رستمی و مهندس پتروشیمی بندر امام، چرخه تولید بیدبلند در مدار قرار گرفت. یک سال و مطابق با و با وجود اینکه هنوز به ظرفیت تولید نرسیده ایم اما تاکنون 400 میلیون دلار ارز در اختیار سامانه نیما قرار داده ایم.

وی با بیان اینکه خلیج فارس بیدبلند یکی از ارکان بلامنازع گاز کشور در زمستان امسال بوده است، افزود: تا به امروز 12 میلیارد متر مکعب متان به شبکه گاز کشور تزریق کرده ایم و با همکاری شرکت ملی نفت خوب کشور. جنوب 30 میلیون مترمکعب در روز.» «ما در شبکه گاز و هفت استان همجوار گاز گذاشتیم.

بیشتر بخوانید  فال شمع روزانه شنبه 18 آذر 1402

امین نژاد یادآور شد: در این مدت با تغذیه بالای خلیج فارس تعدادی از پتروشیمی های ماهشهر که به دلیل کمبود مواد غذایی به ظرفیت تولید نرسیدند سود خود را چندین برابر کردند که پتروشیمی امیرکبیر و پتروشیمی بندر امام مارون هستند. و فن آوران.

وی خاطرنشان کرد: در جریان اجرای طرح بیدبلند در خلیج فارس، اتفاقات اولیه بسیاری افتاد، از جمله اینکه برای اولین بار در کشور کنسرسیومی متشکل از پنج بانک ایرانی به رهبری بانک سپه ایجاد شد تا 2.2 میلیارد دلار سود کسب کند. توسعه ملی نقدینگی در طول اجرای پروژه حتی در سخت ترین شرایط تحریم و با محدودیت های فراوان روزانه 1.8 میلیون دلار بود و همکاری بسیار خوبی با مسئولان منطقه داشتیم و شاهد همدلی بی نظیری بودیم که منجر به کار.

روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس

دیدگاهتان را بنویسید