بیایید در مورد محیط زیست صحبت نکنیم ، در مورد آن چه باید بکنیم؟


این هنرمند با تأکید بر اهمیت موضوع محیط زیست می گوید: «مسئله محیط زیست امروز مهمترین مسئله زندگی بشر و یک معضل جهانی است. در واقع ، این یکی از عناصر و مضامینی است که هنرمندان در سراسر دنیا باید توجه زیادی به آن داشته باشند. بحث در مورد زندگی انسان باید مهمترین مسئله مردم باشد و هنرمندان باید به این واقعیت توجه کنند که حیات بشر به طور جدی به خطر می افتد.

علی فرامرزی ، هنرمند ، طراح و منتقد نقاشی که سالهاست در زمینه محیط زیست و خشکسالی کار می کند ، در مصاحبه با ایسنا ادامه می دهد: نظر هنرمندان وجود دارد که باعث توجه آنها می شود.

این هنرمند همچنین در مورد شی of محیط می گوید: شی nature طبیعت و محیط یکی از قدیمی ترین و متداول ترین اشیا در تاریخ هنر است. پایان این طبیعت با توجه به جغرافیا و دوره های هنرمند تغییر می کند. همانطور که در ایران ، مشکلاتی که از نظر سنگ ، بیابان و غیره با جغرافیای طبیعی داریم ، منجر به دوره هایی شده است که کمتر مورد توجه قرار گرفته اند.

از جمله اثرات زیست محیطی فرامرزی (حجم)

وی ادامه می دهد: شاید هنرمندان از مهمترین افرادی باشند که در کارهایشان درباره محیط زیست و اهمیت طبیعت به عنوان ژانر مهمی بحث می شود که در نهایت منجر به خلق آثار بزرگی می شود. البته این در مورد هنرمندان اروپایی قبل و بعد از دوره امپرسیونیست صادق است. و در ایران ، بحث درباره طبیعت برای هنرمندان و نقاشان سنتی بسیار مهم است. امروز ما به عنوان هنرمندان معاصر به واقعیت های آب ، خاک ، درختان و عناصر اکولوژیکی نگاه می کنیم که هنرمندان در گذشته با آنها سر و کار داشته اند.

فرامرزی درباره میزان پرداختن به این حوزه در ایران گفت: “من فکر می کنم خوشبختانه ما یک دوره هنرهای تجسمی در ایران داریم ، جایی که تعدادی از هنرمندان در موضوعاتی مانند بیابان ها و مناطق خشک با تفاوت های قابل توجهی کار کرده اند.” هنرمندانی مانند مارکو گریگوریان ، پرویز کلانتری ، گلم حسین نامی و هوشنگ شباهنگی که به موضوع کویر پرداخته اند.

این هنرمند درباره کار خود در این زمینه نیز اظهار داشت: من این پروژه را از ابتدای دوره کویر شروع کردم و تا دوره ای به نام حمله ، یعنی حمله به صحرا ادامه دادم. من در حال حاضر در زمینه جنگل ها و مسائل زیست محیطی و آب کار می کنم.

وی ادامه می دهد: مدتی پیش به نمایندگی از گالری سیحون با چهار هنرمند شاغل در خارج از ایران در نمایشگاه گروهی در واشنگتن شرکت کردم و در آنجا موضوع جهانی جنگل زدایی را نیز ارائه کردم. چهار اثر از من در رابطه با دوره درخت در این نمایشگاه شرکت کردند. این چهار اثر تقابل درختان خشک و درختان سبز و جنگلی را نشان می دهد.

علی فرامرچی

انتهای پیام

بیشتر بخوانید  قیمت مرغ در 24 شهریور 1401 منتشر شد / فیله مرغ چقدر گران است؟

دیدگاهتان را بنویسید