بیان پاکزاد: آقای مود ایرانی را می شناسید؟


خالق برند بیژن

بیژن پاکزاد

بیان پاکزاد در ۲۷ فروردین ۱۳۹۰ در سن ۶۷ سالگی دار فانی را وداع گفت. اما میراث مردی که نبوغش در طراحی کالاهای لوکس برای مردان همچنان سودآور است و اعتبار و افتخار او همچنان ادامه دارد.

این عطر همیشه جذاب و جذاب است. برندها بسیاری را در مقابل فروشگاه ها و مراکز خرید در سراسر جهان ضعیف می کنند، اما برندهای لوکس و گران قیمت مشتریان خود را دارند. مشتریانی که نمی خرند، می پوشند، می نوشند و از چیزی جز «تجمل» استفاده نمی کنند.

اینها مشتریان خاصی هستند که با کیف و جیب پر از پول وارد فروشگاه های لوکس می شوند و برای خرید و خدماتی که دریافت می کنند، اهمیتی نمی دهند.

به همین دلیل است که افراد باهوش، طراحان باهوش و کارآفرینان حرفه ای در سراسر جهان تمام تلاش خود را می کنند تا به این سلیقه های تجملی سیری ناپذیر پاسخ دهند و به تنهایی به ثروت زیادی دست یابند.

البته سلطان برونئی از هیچ عطری استفاده نمی کند، پادشاه اسپانیا هیچ لباس ورزشی نمی پوشد یا جورج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا از هر کت و شلواری خوشش نمی آید. و برای آنها بوی برندهای لوکس مسحورکننده است. اما در میان این عطرهای غنی که درآمدزا هستند، «بیژن» برندی است که گوی رقابت را در جذب قدرت های جهانی از رقبا ربود.

برند بیژن که توسط بیژن پاکزاد تأسیس شده است، ادعا می کند که طراحی آن می تواند مرد رویایی را با ظاهری مجلل و مشهور خلق کند.

بیژن پاکزاد

پاکزاد که ترجیح می داد او را بیژن خطاب کنند صاحب گران ترین فروشگاه پوشاک مردانه جهان بود. او بیش از 30 سال لباس، جواهرات و عطر را برای ثروتمندترین افراد جهان طراحی و تولید کرد و توانست به عنوان گران ترین پوشاک مردانه جهان ثبت شود.

بیشتر بخوانید  تیزر فیلم تگزاس ۲ + معرفی بازیگران و عوامل تگزاس ۲

بیان پاکزاد: آقای مود ایرانی را می شناسید؟

بیان پاکزاد در ۱۵ فروردین ۱۳۴۲ در تهران به دنیا آمد و برای ادامه تحصیل به سوئیس مهاجرت کرد. او در سوئیس با ذائقه افراد ثروتمند و نحوه جلب توجه آنها هنگام خرید و سفارش کالاهای لوکس آشنا شد.

هنگامی که پکزاد در سال 1973 به ایالات متحده رفت، به خوبی می دانست که باید درهای فروشگاه لوکس خود را فقط به روی افراد خاصی باز کند و به همین دلیل، در اولین روز افتتاح بوتیک خود در خیابان بورلی هیلز.» روبروی فروشگاه قرار داده شده؛ این فروشگاه به عنوان گران ترین بوتیک جهان شناخته می شود.

شیوه زندگی او ارتباط تنگاتنگی با کارش داشت. ویلای مجلل در بورلی هیلز که در سال 2013 به قیمت 9.8 میلیون دلار فروخته شد، دارای مجموعه ای از اتومبیل های لوکس، یک جت شخصی، لوکس بی نظیر خود و وسواس زیادی به طراحی ساختمان بوتیک Bian و مبلمان در Road Drive است. همه آنها نشان دادند که حتی این طراح نخبه و سازنده منحصربه‌فرد به سبک زندگی مجلل و اشرافی اعتقاد دارد و علاقه زیادی دارد.

اکنون چهار سال از مرگ او می گذرد. پاکزاد در 26 فروردین 1390 در سن 67 سالگی دار فانی را وداع گفت. میراث مردی که نبوغش در طراحی اجناس لوکس برای مردان بدون همتایش همچنان پرسود است و اعتبار و غرورش ادامه دارد.

بیژن پاکزاد

برندی که افتخار طراحی لباس برای طراحان مد مانند جورجیو آرمانی را در کارنامه خود دارد، حتی اگر نتواند با رقبایی مانند گوچی رقابت کند، اما این یک مدل منحصر به فرد برای کارآفرینانی است که می خواهند به کوچکترین نقطه جهان خدمت کنند. بزرگترین ثروت، در عین کسب شهرت، به نام خودش یک تجارت پرسود انجام دهد.

بیشتر بخوانید  جزئیات خودکشی دانش آموز ممتاز پس از کنکور !

منبع: اخبار اقتصادی


دیدگاهتان را بنویسید