بیانیه وزارت دفاع افغانستان: 60 تن از اعضای طالبان کشته شدند



به گفته تلویزیون طلوع ، وزارت دفاع افغانستان روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که 37 شورشی طالب ، به ویژه برخی از فرماندهان این گروه ، در حملات زمینی و هوایی ارتش افغانستان در شمال استان یاوجان کشته شده اند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ، براساس بیانیه وزارت دفاع افغانستان ، 23 نفر از اعضای این گروه نیز در ولایت فاریاب کشته شدند.

با خروج نیروهای آمریكا و ناتو از افغانستان ، طالبان در تصرف مناطق مختلف این كشور پیشرفت كرده و بهانه ای برای مقامات آمریكایی فراهم كرده اند كه پیامدهای خروج آبرومندانه از افغانستان را به وجود آورند و به طور ضمنی ادعا می كنند كه نیروهای امنیتی افغانستان می توانند از آنها جلوگیری كنند پیشرفت عمده طالبان. در راس این ادعاها جامعه اطلاعاتی آمریكا قرار دارد كه می گوید تنها شش تا 12 ماه پس از خروج آمریكا از افغانستان ، احتمال سقوط دولت كابل وجود دارد. وجود خواهد داشت

تمام سناریوهای اشغالگران تروریستی آمریکایی در حالی است که سخنگوی طالبان افغانستان طرح این گروه را برای حمله به پایتخت کابل تکذیب کرد.

سخنگوی طالبان گفت: “ما تصمیمی برای انحصار قدرت نداریم زیرا هر دولتی که در گذشته برای دستیابی به چنین هدفی تلاش کرده است شکست خورده است و ما نمی خواهیم این معادله شکست خورده را تکرار کنیم.

گفتگوهای بین افغانها در تهران و دوحه بین طالبان و دولت افغانستان روند مثبتی در تعامل دو کشور در افغانستان را نشان می دهد و ادامه این گفتگوها تا زمانی که دولت جدید با توافق همه طرف های افغانستان بهترین گزینه باشد .

بیشتر بخوانید  اسامی برگزیدگان سیستم پزشکی بندرعباس اعلام شد

لازم به ذکر است که حمله اشغالگران خارجی به افغانستان ، به رهبری تروریست های آمریکایی در سال 2001 به بهانه مبارزه با تروریسم ، خسارات و تلفات زیادی را در آن کشور وارد کرده است.

۳۱۱۳۱۱

دیدگاهتان را بنویسید