بیانیه نهایی دیدار مصطفی الکاظمی و بایدن – آژانس مهر ایران و اخبار جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر به گزارش روسیا الیوم ، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق پس از دیدار در کاخ سفید بیانیه مشترکی صادر کردند.

در این بیانیه آمده است: “حضور نظامی آمریکا در پایان سال 2021 پایان می یابد و ایالات متحده احترام خود را برای حاکمیت عراق و قانون مجدداً تأیید می کند.”

در این بیانیه افزود: “دولت عراق بار دیگر بر تعهد خود برای حمایت از نیروهای ائتلاف بین المللی كه با نیروهای امنیتی عراق مشورت و آموزش می دهند ، تأكید می كند.”

در این بیانیه افزوده شده است: “هیأت های نمایندگی از هر دو طرف تصمیم گرفته اند كه روابط امنیتی باید تا 31 دسامبر كاملاً به نقش آموزشی ، مشورتی ، پشتیبانی و اطلاعاتی تبدیل شود. ۲۰۲۱ دیگر نیروهای آمریکایی در عراق جنگ نخواهند کرد.

پیش از این ، جو بایدن ، رئیس جمهور آمریكا ، هنگام ملاقات با مصطفی الكاظمی در كاخ سفید ، از پایان “مأموریت جنگی” آمریكا در عراق و آغاز مرحله جدیدی از همکاری نظامی بین دو كشور خبر داد.

وی افزود: ایالات متحده در سایر مأموریت های رزمی در عراق مشارکت نخواهد کرد و نقش آن تنها به آموزش و کمک در مبارزه با داعش محدود می شود.

رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت که همکاری با بغداد در مبارزه با تروریسم ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید  ربیعی: بازی ما مقابل پیکان زیبا نبود - اخبار فوتبال ایران - اخبار ورزشی تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید