بیانیه مهم ارتش یمن درباره عملیات گسترده نظامی جدید – اخبار آسیای غربی – اخبار بین المللی تسنیم


به گزارش گروه بین الملل آژانس تسنیم به گزارش المسیره ، یحیی ساری ، سخنگوی نیروهای مسلح یمن سه شنبه شب از یک عملیات گسترده نظامی رونمایی خواهد کرد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در توییتر خود نوشت: امروز ساعت 3 بعدازظهر به وقت محلی ، بیانیه مهمی از سوی نیروهای مسلح یمن در مورد این عملیات گسترده صادر می شود.

وی جزئیات بیشتری در مورد این بیانیه نداد.

انفجار دوم در مقر القاعده در البیضا

منابع محلی می گویند که تعدادی دیگر از رهبران القاعده در جریان انفجار دوم در جلسه ای در استان شرقی السومه در استان البیضا در شرق کشته شدند.

منابع می گویند: “یک انفجار جلسه رهبران نظامی نیروهای ائتلاف و القاعده در المشار در جبهه الصومعه را لرزاند ، در نتیجه آن ده ها تن از رهبران و فرماندهان عالی رتبه ائتلاف عربستان سعودی بودند. کشته شده. “

ساکنان گفتند که عناصر القاعده در حال خارج کردن اجساد از زیر آوار بودند.

این جلسه برای بررسی نبرد با نیروهای صنعا در جبهه های الصومعه و الصاهر و گشودن جبهه های جدید در نیت ، دی نعیم و ماکراس ترتیب داده شده بود.

در میان کشته شدگان ، رهبر القاعده ابو حذیفه راجی در الزاهکی و هفت نفر از همراهان وی ، همچنین ابومعویا العولاکی ، ابو سد المشدلی ، عامر ابوالصالح و یاسر بسیم ، فرماندهان تیپ القاعده. محدیر.

منابع یمنی می گویند اجساد به شدت سوخته و قابل شناسایی نیست.

اندکی بعد از ظهر بمبی در مقابل مرکز استخدام پلیس القاعده در استان البیدا منفجر شد.

بیشتر بخوانید  مبلغ عیدی سال 1402 مشخص شد

فراخوان نافرمانی مدنی در عدن

منابع یمنی از فراخوان نافرمانی مدنی در عدن در جنوب یمن خبر می دهند.

در این فراخوان آمده است: “ای عدنیانی ، ساکنان جنوب ، در اعتراض به وضعیت امنیتی و اقتصادی و کمبود وسایل معیشتی در نافرمانی مدنی کامل شرکت کنید.”

در برابر سقوط سیاست های مخرب اقتصادی دولت هادی ، نافرمانی مدنی اولین قدم در اعتراض به وضعیت فاجعه بار در استانهای جنوبی یمن است.

“به نام افراد فقیر و کارگر ، به نام افراد کم درآمد ، به نام گرسنه ها ، به نام شکم خالی کودکان و به نام پول های بی ارزش خود ، ما تماس خواهیم گرفت برای نافرمانی مدنی پنجشنبه آینده “ما باید علیه این فاجعه اقدامی انجام دهیم و اکتفا به محکومیت در شبکه های اجتماعی بی فایده است. ما به نافرمانی مدنی احتیاج داریم.

ایالات متحده علت درگیری های البیضا است

حسام اسد ، عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن گفت: “عملیات نظامی القاعده در البیضا پس از موضع گیری مقامات آمریکایی و تشدید جلسات بین مقامات آمریکایی و سعودی و دولت دست نشانده سعودی در ریاض انجام شد.”

وی افزود: ایالات متحده از ابتدای جنگ درگیر این ماجرا شده است. البیضا تحت کنترل مستقیم دولت ایالات متحده است. واشنگتن معمولاً به القاعده و داعش پشت می کند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید