مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

بیانیه عجیب وال استریت در مورد دلیل قطع مذاکرات

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


وال استریت ژورنال ادعا می کند واشنگتن ابراز تمایل به لغو تحریم ها کرده است ، اما مذاکره کنندگان ایرانی هنوز در تلاش هستند.

طبق گزارش ها صبحگاه به نقل از فارس؛ روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد كه ایران و آمریكا ماه گذشته پس از شش دور مذاكره غیرمستقیم هسته ای در وین ، مذاكرات را به حالت تعلیق درآوردند و ادعا كردند كه واشنگتن تاكنون قوی ترین اهرم تحریم خود را برای احیای توافق بالا برده است. مذاکره کنندگان ایرانی تلاش می کنند کارهای بیشتری انجام دهند.

شرط جدید ایران برای پایبندی آمریکا به برجام

براساس این گزارش ، آخرین درخواست ایران موافقت ایالات متحده با بندی است که شرط خروج آمریکا از تأیید سازمان ملل را تعیین می کند ، زیرا ایران می گوید این اقدام با توجه به خروج دولت آمریکا از دولت ترامپ ضروری است.

وال استریت ژورنال ادامه می دهد که این الحاق برای ایران بی ربط است ، اما چنین ماده ای مغایر قانون اساسی است و یک رئیس جمهور نمی تواند مانع از تغییر سیاست کنگره یا رئیس جمهور آینده شود ، خصوصاً وقتی توافق هسته ای هرگز برای عدم اعطا به سنا ارسال نمی شود .

براساس این گزارش ، اکثر قراردادها دارای اصولی هستند که پس گرفتن شرایط را تحت شرایط خاص امکان پذیر می کند.

این روزنامه می گوید ، بایدن مانند اوباما با رأی گیری در مجلس سنا موافقت نخواهد کرد زیرا می داند که بعید است یک اکثریت ساده را کسب کند ، بسیار کمتر از دو سوم اکثریت مورد نیاز برای تصویب پیمان.

بیشتر بخوانید  امتیاز برای معلمان غیررسمی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش | علاقه مندان به معلمی بخوانند

وال استریت ژورنال همچنین استدلال کرد که کنترل بیشتر سیاست خارجی ایالات متحده توسط کنگره ، خروج فاحش از سوگند ریاست جمهوری است.

زمان نوبت بعدی مذاکرات است

براساس این نشریه ، مقامات ایرانی اظهار داشته اند كه دور بعدی گفتگوها می تواند پس از تحلیف رئیس جمهور منتخب ماه آینده (اواسط ماه اوت) انجام شود.

وال استریت ژورنال اخیراً در گزارش ویژه ای اعلام کرد که ایالات متحده در حال بررسی تحریم های شدیدتر علیه فروش نفت ایران به چین به عنوان راهی برای سوق دادن ایران به سمت توافق و افزایش هزینه لغو مذاکرات متوقف شده وین با تهران است.

بر اساس این نشریه به نقل از مقامات آمریکایی و افراد داخلی ، با از بین رفتن مذاکرات ، ایالات متحده در حال بررسی گزینه هایی برای ترغیب ایران برای ادامه یا مجازات دیگر مذاکرات است.

مقامات افزودند که در صورت شکست گفتگوهای وین ، گام های جدید برداشته می شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *