مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

بیانیه ستاد حقوق بشر درباره اعدام 81 نفر در عربستان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

باسمه تعالی

بیش از 7 سال از آغاز تجاوزات ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به یمن و سوابق قربانیان مستقیم و غیرمستقیم بیش از 370 هزار غیرنظامی، تخریب گسترده زیرساخت ها و ارتباطات، مراکز درمانی و بهداشتی توسط ائتلاف می گذرد. به رهبری عربستان سعودی، یمن راستی آزمایی ادعاهای حقوق بشری مطرح متقاضیان. سکوت چشمگیر و انفعال حق طلبان دروغین حقوق بشر و اقدامات گاه بی نتیجه تنها با هدف رفع تکلیف، یمن را به قتلگاه مردم و بشریت تبدیل کرد.

عربستان سعودی در چنین صحنه ای که از هرگونه مسئولیت و مسئولیت جنایات ارتکابی محروم شده است، بار دیگر مرتکب نقض گسترده حقوق بشر و سوء استفاده از قدرت در قلمرو تحت حاکمیت خود شده است. اعدام دسته جمعی 81 نفر از جمله هشت یمنی و 40 نفر از ساکنان القطیف، اتهامات وارده به آنها را مورد تردید جدی قرار داد و آن را به یک حل و فصل سیاسی و عقیدتی تبدیل کرد که از آن به عنوان یک اعدام خودسرانه یاد می شود.

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با رد این اقدام غیرانسانی، توجه همه کشورها و نهادهای بین المللی و منطقه ای حقوق بشر را به این قتل گسترده جلب می کند.

انتظار می رود کشورهای عضو شورای حقوق بشر به دور از هرگونه سیاست زدگی یا رویکرد ابزاری یا دوگانه، ابعاد مختلف این کشتار جمعی را بررسی کنند. انتظار می رود گزارشگران ویژه شورای حقوق بشر، به ویژه گزارشگر ویژه اعدام های فراقانونی، فورا تحقیقات جامعی را در مورد این حادثه انجام دهند. از تمامی مکانیسم‌ها و کشورها بین‌المللی حقوق بشر انتظار می‌رود که از ابزارها و ظرفیت‌های موجود برای اطمینان از عدم تکرار چنین نقض گسترده و سیستماتیک حقوق اساسی بشر استفاده کنند.

بیشتر بخوانید  ریزش سنگ در جاده چالوس + فیلم

در این راستا ستاد حقوق بشر نسبت به سکوت و کم کاری دولت ها و سازمان های بین المللی حقوق بشر قبل از این گونه اقدامات به شدت ابراز تاسف می کند و این سکوت نشانه نفاق آنها در بهره برداری سیاسی از مفهوم حقوق بشر است. به خاطر حرص و آز سیاسی خود و علیه آنها.«دولت های مستقل می دانند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *