بیانیه جدید کاخ سفید در مورد افغانستان / جن ساکی: بایدن از اقدام چین دلسرد نشده است



سخنگوی کاخ سفید روز جمعه گفت که ما به حمایت از دولت افغانستان در زمینه های بشردوستانه ، امنیتی و آموزشی ادامه خواهیم داد.

وی در گفتگو با خبرنگاران رسانه های آمریكایی افزود كه واشنگتن باید دولت افغانستان را ترغیب كند تا در محافظت و دفاع از مردم خود نقش اصلی را داشته باشد.
ساکی افزود: “ما معتقدیم که راه حل سیاسی تنها نتیجه صلح پایدار در افغانستان است.”

نماینده آمریکا همچنین گفت واشنگتن از گفتگوهای سیاسی بین رهبران افغانستان ، اعضای دولت افغانستان و طالبان حمایت می کند.

سخنگوی کاخ سفید در حالی که وزیر امور خارجه آمریکا آنتونی بلینکن در مورد به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان هشدار می داد ، گفت: “اگر طالبان با زور قدرت را به دست بگیرند ، افغانستان به کشوری حقیر تبدیل می شود.”

بلینکن به MSNBC گفت: “ما نگران اقدامات طالبان هستیم که ممکن است برای بدست آوردن قدرت در افغانستان از زور استفاده می کنند.”
وی گفت: “ما از طریق سفارتخانه و سفارتخانه های دیگر خود به حمایت از مردم افغانستان ادامه می دهیم.”

بایدن دلسرد نشد

سخنگوی کاخ سفید ، جن ساکی نیز در مورد تحریم های چین علیه ایالات متحده گفت که پس از اعمال تحریم های جدید چین علیه اشخاص حقیقی و حقوقی در ایالات متحده ، دولت بایدن دلسرد نشد.

ساکی به خبرنگاران گفت: “البته ، ما از گزارش هایی مطلع هستیم كه چین چندین فرد و سازمان غیردولتی را تحریم كرده است ، از جمله حداقل یك مقام سابق دولت.”

این واکنش کاخ سفید هنگامی صورت گرفت که دولت چین در پاسخ به تحریم های جدید ایالات متحده تعداد زیادی از جمله وزیر تجارت پیشین آمریكا ویلبر راس را تحریم كرد.

بیشتر بخوانید  معشوقه های مخفی رونالدو لو رفت

چین علاوه بر دبیر تجارت دولت ترامپ ، سایر آژانس ها و م institutionsسسات آمریکایی مانند کمیته اجرایی کنگره در چین ، کمیسیون اقتصادی و امنیتی آمریکا و چین و انستیتوی ملی روابط بین الملل دموکراتیک را نیز تحریم کرده است.

310 310

دیدگاهتان را بنویسید