بیاموزید که چگونه به راحتی و به سادگی سبزیجاتی را که می خورید در خانه بکارید


پیاز، سیر و سبزیجات تازه مواد اولیه ای هستند که در بسیاری از غذاها یافت می شوند و می توانند ارزان باشند، اما وقتی می خواهید هر روز آنها را بخورید، هزینه های شما را افزایش می دهند.

آموزش پرورش سبزیجات در خانه

برخی از این غذاها به راحتی در خانه قابل رشد هستند و می توان آنها را از باقیمانده غذاها – حتی مستقیماً روی پیشخوان آشپزخانه – دوباره پرورش داد. در این مقاله 10 نوع سبزی و گیاهی را به شما معرفی می کنیم که می توانید یک بار خرید کنید و برای همیشه دوباره آنها را پرورش دهید.

سیر

آموزش پرورش سبزیجات در خانه

وقتی سیر شروع به جوانه زدن و سبز شدن می کند، جوانه های کوچک و سبز رنگ آن برای پخت و پز بسیار تلخ هستند. به جای دور انداختن این جوانه ها می توانید آنها را در لیوانی با مقدار کمی آب بریزید و جوانه سیر بکارید. میکروب ها طعم بسیار ملایم تری نسبت به حبه های سیر دارند و ادویه ای عالی برای سالاد و پاستا هستند.

برگ هویج

آموزش پرورش سبزیجات در خانه

انتهای هویج را که معمولا آن را بردارید و دور بریزید، اگر در ظرفی با کمی آب بریزید، برگ سبز می شود. یک کاسه را زیر نورگیر قرار دهید تا برگ های هویج داشته باشید که می توان از آن به عنوان چاشنی یا در سالاد استفاده کرد.

ریحان

آموزش پرورش سبزیجات در خانه

کمی ریحان را با کمی ساقه در یک لیوان آب بریزید و در مکانی قرار دهید که نور مستقیم خورشید باشد. وقتی ریشه ها حدود 2 اینچ طول دارند، می توانید آنها را در گلدان بکارید تا کل گیاه ریحان رشد کند.

بیشتر بخوانید  آدرس و شماره تلفن اتحادیه‌های صنفی کرمان

پیاز

آموزش پرورش سبزیجات در خانه

در کمتر از 5 روز می توانید پیاز کامل را از تکه او پرورش دهید. ریشه پیاز را که چندین ساقه دارد در یک لیوان کوچک با مقدار کمی آب بریزید. چند روز دیگر پیاز تازه خواهید داشت.

کاهو

آموزش پرورش سبزیجات در خانه

اگر انتهای کاهو سالمی دارید، آن را در ظرفی با مقدار کمی آب بریزید و جلوی پنجره قرار دهید. در عرض حدود 2 هفته برگ های جدید را خواهید دید و در عرض 3 تا 4 هفته به طور کامل رشد خواهند کرد.

کلم مرغ

آموزش پرورش سبزیجات در خانه

مانند کاهو، گندم سیاه می تواند دوباره در آب در یک محیط روشن رشد کند. در عرض یک یا دو هفته می توانید آن را به گلدانی با خاک پیوند زده و کل گیاه را پرورش دهید.

پیاز

آموزش پرورش سبزیجات در خانه

ریشه پیاز یکبار مصرف را در گلدان یا مستقیماً در بیرون زمین بکارید تا دوباره رشد کند. می توانید آن را زود بچینید و پیاز تازه داشته باشید یا صبر کنید تا کاملا رشد کند.

زنجبیل

آموزش پرورش سبزیجات در خانه

مانند پیاز، ریشه زنجبیل را می توان در زمین کاشت تا دوباره رشد کند. اما روند رشد بسیار طولانی تر است و ممکن است چندین ماه طول بکشد تا جوانه بزند و بعد از 8 تا 10 ماه می توانید زنجبیل کاملاً رشد یافته را برداشت کنید.

قارچ

آموزش پرورش سبزیجات در خانه

ساقه‌های قارچ را در خاکی که کمپوست کمی دارد بکارید یا از پودر قهوه استفاده کنید و آن‌ها را در یک محیط مرطوب قرار دهید – بهترین مکان که در طول شب سرد است. در عرض چند روز، ساقه ها شروع به جوانه زدن می کنند و سر یا ریشه جدید می گیرند.

بیشتر بخوانید  لیست بینایی سنجی های زاهدان + آدرس و تلفن

گشنیز

آموزش پرورش سبزیجات در خانه

مانند ریحان، اگر ساقه های گشنیز را در یک لیوان آب بریزید، می تواند ریشه دار شود. وقتی ریشه ها به اندازه کافی بلند شدند، کافی است آنها را در گلدان بکارید. در عرض چند هفته برگ های جدید جوانه می زنند و در عرض چند ماه یک گیاه کامل خواهید داشت.

phov


دیدگاهتان را بنویسید