مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

بگذار لاغرها بخوانند چگونه در 3 ماه 10 پوند اضافه کنیم؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


بر خلاف رژیم غذایی افراد چاق، رژیم هایی که برای افزایش وزن تجویز می شوند معمولا زمان بر هستند و افزایش وزن ممکن است یک تا سه ماه طول بکشد. به خاطر داشته باشید که برای حل مشکل کاهش وزن صبور باشید.

بگذار لاغرها بخوانند چگونه در 3 ماه 10 پوند اضافه کنیم؟

«چیپس و پنیرش را با یک لیوان بزرگ ذوق خورد با چنان حسرتی که نمی شود گفت!» بعد یک میلک شیک بزرگ سفارش داد که حتی اگر فکرش را بکنم 2 پوند اضافه می کنم! چه برسد به غذا خوردن! اما چربی نداشت…

با حسرت نگاهش کردم و قهوه تلخم را جویدم. از ترس چاق شدن هر وقت با دوستانم به کافه و رستوران می روم کم کالری ترین غذا را انتخاب می کنم و خیلی کم می خورم تا تمام زحمات یک سال از دست دادن فرزندم را از دست ندهم اما دوستم همیشه خیلی لاغر است او خیلی خورد، اما از اضافه کردن یک گرم به وزن خود دریغ نکرد! وقتی میگه هر چی میخورم یه کم چاق میشم ولی نمیگیرم فکر میکنم دلم میخواد بسوزه! “آیا کسی می تواند وزن اضافه کند؟!” آیا فکر می کنید هیچ کس دوست ندارد وزن اضافه کند؟ شاید دیدن فردی که دوست دارد چاق شود کمی عجیب باشد، در این دوره و زمانی که بیشتر اطرافیان ما به دنبال راهی برای کاهش وزن هستند، اما چه بخواهیم چه نخواهیم تعداد افراد لاغری که می خواهند چاق شوند. ، خیر، خیلی ها با ارسال نامه و ایمیل به دفتر سیب سبز خواستار رژیم غذایی برای لذت بردن شده اند، بنابراین ما به سراغ دکتر رضا راستمانش، متخصص تغذیه و رژیم درمانی رفتیم تا دلایل کاهش وزن را دریابیم و برخی از افراد را که اینطور نیستند بررسی کنیم. چاق و همچنین راه حل های کاهش وزن را بیاموزید.

بیشتر بخوانید  بهترین و سریع ترین راه درمان ورم ملتحمه چشم (کنژنکتیویت)

● علت را پیدا کنید!
آیا از بچگی لاغر بوده اید؟
کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. بدترین و مقاوم ترین نوع کاهش وزن، کاهش وزن جنینی و پیش از بلوغ است زیرا در این دو دوره پایه و اساس بدن شکل می گیرد. از جمله عوامل متعددی که می تواند در کاهش وزن دخیل باشد می توان به علل روانی (اضطراب شدید، اضطراب، افسردگی، حسادت، رقابت…)، علل تغذیه ای (سوء تغذیه، سوء تغذیه، مشکلات جذب غذا، بی اشتهایی، کم اشتهایی)، پزشکی و علل هورمونی (پرکاری تیروئید، هورمون رشد پایین، پاسخ ناکافی بدن به هورمون رشد، جذب ضعیف، سوء جذب…) و علل دارویی (مثل مصرف موادی که باعث افزایش متابولیسم یا کاهش جذب می شوند) مصرف موادی که باعث افزایش چربی می شوند ذکر شده است. و تخریب عضلانی و کاهش توانایی بدن در ساختن اندام ها) که از مهم ترین علل کاهش وزن هستند، البته علل ژنتیکی و نادر کاهش وزن وجود دارد.

هر چی میخوری چاق نمیشی؟
باید چاق باشی
با توجه به علل مختلف کاهش وزن ذکر شده، درمان و چاقی به شرط مشورت با متخصص و بررسی تاریخچه دقیق فرد لاغر امکان پذیر است. شاید این جمله را از برخی افراد لاغر شنیده باشید: «چرا با وجود اینکه خوب غذا می‌خورم، هنوز لاغر هستم؟» اما وقتی پزشک عادات غذایی و سبک زندگی آنها را بررسی می کند، مشخص می شود که نه تنها غذایی که می خورند کافی و مناسب نیست، بلکه شرایط فیزیکی لازم برای افزایش وزن و همه اینها را با هم برای افزایش وزن ندارند. ضروری هستند. مصرف هر یک از این غذاها در یک رابطه بهینه و به موقع البته در شرایط مناسب برای افزایش وزن ضروری است که در این میان بستر هورمونی صحیح یکی دیگر از عوامل مهم چاقی است.

بیشتر بخوانید  ۷ مورد از مهمترین فواید اهدای خون برای سلامت بدن

کاهش وزن در سن بلوغ، کاهش وزن در دوران بلوغ و کاهش وزن در سنین میانسالی و پیری. بدترین و مقاوم ترین نوع کاهش وزن، کاهش وزن جنینی و قبل از بلوغ است

● آیا فکر می کنید ضعیف هستید؟
همه افراد لاغر بیمار نیستند!
واقعیت این است که تعداد کمی از افراد دچار کاهش وزن مفرط می شوند که به نوعی باعث کاهش اعتماد به نفس و بدشکلی بدن می شود و شاید شنیده باشید که برخی از این افراد اصلا خود را زیبا نمی دانند و با عباراتی مانند. «مثل درخت خشک شده ام!» یا «لباس در تنم گریه می کند!» و … خودشان را توصیف می کنند!معمولاً سیستم ایمنی این افراد ضعیف است و در برابر کوچکترین عوامل بیماری زا تحریک می شود.

آیا شما بی اشتها هستید؟
ریشه آن را پیدا کنید
بی اشتهایی اگرچه می تواند عامل کاهش وزن باشد اما در بیشتر موارد نشانه مشکل مهم دیگری در بدن است و تلاش برای زور زدن به اشتها و قرص شربت و هزار راه دیگر برای بازگرداندن اشتها می تواند بسیار خطرناک و باعث شود. باخت عصر طلایی در رسیدن به هدف. گاهی ممکن است کودک شما کمبود تغذیه ای نداشته باشد، سالم به دنیا آمده باشد، دارو مصرف نکرده باشد، مشکل سلامتی نداشته باشد، ممکن است فعالیت بدنی زیادی نداشته باشد که منجر به کاهش وزن شود، اما فقط به دلیل استرس در شب های آزمون و رقابت، تیز و مداوم با همکلاسی ها میزان کورتیزول (هورمون استرس) در او بسیار بیشتر از سایر کودکان است که وجود سطوح بالای کورتیزول، تولید پروتئین و چربی در بدن را مختل کرده و باعث کاهش وزن جدی می شود. در کودکان اما خاص این مشکل امکان پذیر نیست مگر اینکه آزمایش هورمونی توسط پزشک انجام شود!

بیشتر بخوانید  راههای جلوگیری و درمان بوی قهوه در ادرار

خوددرمانی نکنید
شاید فقط فکر می کنید فرزندتان بی اشتها است و تنها راه حل آن یک شربت خوشمزه است! این می تواند فرزند شما را از فرصت رشد بهتر و حتی رشد محروم کند! یا مثلا فکر می کنید مصرف بیشتر پروتئین و مکمل های پروتئینی برای افزایش وزن کافی است، اما یادتان باشد که مصرف پروتئین بیش از حد لازم با افزایش تاثیر دینامیک پروتئین باعث کاهش وزن می شود! بنابراین لطفا خوددرمانی را فراموش کنید و هر چه زودتر به متخصصین مراجعه کنید تا مشکل کاهش وزن شما به طور دائم و سالم درمان شود.

رهایی از کاهش وزن در بزرگسالان شرایط خاص خود را دارد و تجربیات موفق روزانه متعدد نشان می دهد که رعایت رژیم غذایی واقعاً موجب صرفه جویی می شود.

به یاد داشته باشید که اگر به تنهایی زیاد غذا بخورید، وزن کم نمی کنید. برخی از میوه ها، آب میوه ها، عرق کردن و غذا خوردن و عادات سبک زندگی منجر به کاهش وزن می شوند، بنابراین هیچ دستور العمل واحدی وجود ندارد که بتوان آن را به همه توصیه کرد. وضعیت هر فرد باید توسط متخصص بررسی شود تا رژیم غذایی متناسب با شرایط خاص او تجویز کند تا از شر لاغری خلاص شوید!

بر خلاف رژیم غذایی افراد چاق، رژیم هایی که برای افزایش وزن تجویز می شوند معمولا زمان بر هستند و افزایش وزن ممکن است یک تا سه ماه طول بکشد. تبادل نظر متخصصان تغذیه با این تصور که رژیم این متخصص موثر نیست یا با عجله ترک رژیم با این تصور که «به درد نمی خورد!» اشتباهات رایج هستند. به خاطر داشته باشید که برای حل مشکل کاهش وزن صبور باشید.
منبع: مجله سیب سبز


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *